Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Tak się jeździło w Polsce - komunikacja publiczna przed wojną [cz. 3]

W dwóch poprzednich częściach pokazaliśmy Wam jak dawniej wyglądał transport samochodowy w Polsce. Tym razem przeglądając ogromne zasoby Narodowego Archiwum Cyfrowego wybraliśmy dla Was zdjęcia przedstawiające komunikację publiczną z okresu przed II Wojną Światową.

1928.10
Pasażerowie na dworcu autobusowym na pl. Świętego Ducha w Krakowie. Widoczne autobusy stojące przy stanowiskach.

1928.10
Pasażerowie na dworcu autobusowym na pl. Świętego Ducha w Krakowie. Widoczne autobusy stojące przy stanowiskach.

1929.09
Dworzec autobusowy na placu Świętego Ducha w Krakowie

1929.09
Dworzec autobusowy na placu Świętego Ducha w Krakowie

1930
Autobusy (m.in. autobus odkryty) - własność Krakowskiej Spółki Tramwajowej przed Grand Hotelem w Krakowie.

1930
Autobusy (m.in. autobus odkryty) - własność Krakowskiej Spółki Tramwajowej przed Grand Hotelem w Krakowie.

1930.10
Autobus Saurer na szwajcarskich numerach rejestracyjnych podczas prób przeprowadzanych na polskich drogach.

1930.10
Autobus Saurer na szwajcarskich numerach rejestracyjnych podczas prób przeprowadzanych na polskich drogach.

1930.10
Autobus Saurer podczas prób przeprowadzanych na polskich drogach.

1930.10
Autobus Saurer podczas prób przeprowadzanych na polskich drogach.

1931.02.15
Dworzec autobusowy w Warszawie przy Al. Jerozolimskich 123

1931.02.15
Dworzec autobusowy w Warszawie przy Al. Jerozolimskich 123

Zobacz również: STAG: Q&A ODCINEK 2

1931.06
Autobus stojący przed budynkiem dworca Polskiego Związku Turystycznego w Krakowie. Z prawej strony widoczny dystrybutor paliw.

1931.06
Autobus stojący przed budynkiem dworca Polskiego Związku Turystycznego w Krakowie. Z prawej strony widoczny dystrybutor paliw.

1931.11
Autobus Somua w Warszawie. Widoczny kierowca i posterunkowy przydzielony w celu zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów.

1931.11
Autobus Somua w Warszawie. Widoczny kierowca i posterunkowy przydzielony w celu zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów.

1932.02
Autobus komunikacji miejskiej w Krakowie w pobliżu Barbakanu

1932.02
Autobus komunikacji miejskiej w Krakowie w pobliżu Barbakanu

1932.02
Autobus marki Lancia kursujący na trasie Katowice-Królewska Huta.

1932.02
Autobus marki Lancia kursujący na trasie Katowice-Królewska Huta.

1932.02
Wnętrze autobusu marki Lancia

1932.02
Wnętrze autobusu marki Lancia

1932.05
Wydobywanie autobusu z błota. Linia kursująca na trasie Miechów-Kraków

1932.05
Wydobywanie autobusu z błota. Linia kursująca na trasie Miechów-Kraków

1932.05
Autobus na trasie Miechów-Kraków wyciągany z błota przez pasażerów.

1932.05
Autobus na trasie Miechów-Kraków wyciągany z błota przez pasażerów.

1932.06
Dworzec autobusowy na placu Świętego Ducha w Krakowie. Na stanowisku widoczny autobus marki Mercedes.

1932.06
Dworzec autobusowy na placu Świętego Ducha w Krakowie. Na stanowisku widoczny autobus marki Mercedes.

1932.06
Dworzec autobusowy na placu Świętego Ducha w Krakowie. Na stanowisku widoczny autobus marki Mercedes.

1932.06
Dworzec autobusowy na placu Świętego Ducha w Krakowie. Na stanowisku widoczny autobus marki Mercedes.

1932.06
Autobus szynowy Michelin kursujący na linii Kraków-Zakopane

1932.06
Autobus szynowy Michelin kursujący na linii Kraków-Zakopane

1932.06
Autobus szynowy Michelin kursujący na linii Kraków-Zakopane

1932.06
Autobus szynowy Michelin kursujący na linii Kraków-Zakopane

1932.06
Komunikacja międzymiastowa - autobus szynowy Michelin na linii Kraków-Zakopane

1932.06
Komunikacja międzymiastowa - autobus szynowy Michelin na linii Kraków-Zakopane

1932.06
Dworzec autobusowy na placu Świętego Ducha w Krakowie

1932.06
Dworzec autobusowy na placu Świętego Ducha w Krakowie

1932.06
Dworzec autobusowy na placu Świętego Ducha w Krakowie

1932.06
Dworzec autobusowy na placu Świętego Ducha w Krakowie

1933
Odjazd odkrytego autobusu z dworca autobusowego w Zakopanem do Morskiego Oka. Widoczny fragment budynku dworcowego.

1933
Odjazd odkrytego autobusu z dworca autobusowego w Zakopanem do Morskiego Oka. Widoczny fragment budynku dworcowego.

1933.12
Odkryty autobus kursujący na linii Zakopane-Morskie Oko. Widoczny sprzęt narciarski.

1933.12
Odkryty autobus kursujący na linii Zakopane-Morskie Oko. Widoczny sprzęt narciarski.

1934
Dworzec autobusowy w Łodzi

1934
Dworzec autobusowy w Łodzi

1934.08
Katastrofa autobusu komunikacji międzymiastowej na linii Warszawa-Łomża w miejscowości Sadowne

1934.08
Katastrofa autobusu komunikacji międzymiastowej na linii Warszawa-Łomża w miejscowości Sadowne

1936
Autokar wycieczkowy PZInż na podwoziu polskiego Fiata na trasie do Morskiego Oka

1936
Autokar wycieczkowy PZInż na podwoziu polskiego Fiata na trasie do Morskiego Oka

1936.05
Autobus Komunikacji Samochodowej

1936.05
Autobus Komunikacji Samochodowej

1937.03
Autobus Leyland; otwarcie linii autobusowej Kraków-Katowice

1937.03
Autobus Leyland; otwarcie linii autobusowej Kraków-Katowice

1937
Postój autobusów na rynku w Cieszynie

1937
Postój autobusów na rynku w Cieszynie

1937
Autobus komunikacji miejskiej w Rymanowie

1937
Autobus komunikacji miejskiej w Rymanowie

1937.03
Wnętrze autobusu Leyland kursującego na linii Kraków-Katowice

1937.03
Wnętrze autobusu Leyland kursującego na linii Kraków-Katowice

1938
Wnętrze autobusu Śląskich Linii Autobusowych w Katowicach. Podwozie firmy Leyland, karoseria wykonana w Wytwórni Karoserii i Przyczepek Samochodowych Józef Zagórski w Poznaniu

1938
Wnętrze autobusu Śląskich Linii Autobusowych w Katowicach. Podwozie firmy Leyland, karoseria wykonana w Wytwórni Karoserii i Przyczepek Samochodowych Józef Zagórski w Poznaniu

1938
Autobus Śląskich Linii Autobusowych w Katowicach. Podwozie firmy Leyland, karoseria wykonana w Wytwórni Karoserii i Przyczepek Samochodowych Józef Zagórski w Poznaniu

1938
Autobus Śląskich Linii Autobusowych w Katowicach. Podwozie firmy Leyland, karoseria wykonana w Wytwórni Karoserii i Przyczepek Samochodowych Józef Zagórski w Poznaniu

1938
Autobus Śląskich Linii Autobusowych w Katowicach. Podwozie firmy Leyland, karoseria wykonana w Wytwórni Karoserii i Przyczepek Samochodowych Józef Zagórski w Poznaniu

1938
Autobus Śląskich Linii Autobusowych w Katowicach. Podwozie firmy Leyland, karoseria wykonana w Wytwórni Karoserii i Przyczepek Samochodowych Józef Zagórski w Poznaniu

1939
Tłum ludzi przed autobusem linii pocztowej Lublin - Zamość.

1939
Tłum ludzi przed autobusem linii pocztowej Lublin - Zamość.

Data nieznana
Autobus General Motors Truck na linii nr "3". Obok autobusu stoi kontroler biletów.

Data nieznana
Autobus General Motors Truck na linii nr "3". Obok autobusu stoi kontroler biletów.

Data nieznana
Autobus kursujący na linii Kraków-Zakopane

Data nieznana
Autobus kursujący na linii Kraków-Zakopane

Data nieznana
Autobus Chevrolet kursujący na trasie z Bydgoszczy

Data nieznana
Autobus Chevrolet kursujący na trasie z Bydgoszczy

Data nieznana
Krakowski autobus miejski napędzany gazem drzewnym

Data nieznana
Krakowski autobus miejski napędzany gazem drzewnym

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Historia:

Toyota TS040 Hybrid (2014) [wyścigi] Latające legendy PRL-u Pożegnanie z Viperem AC Shelby Cobra 260/289/390/427 (1962) [historia motorsportu] 7 marek samochodów, których już nie ma w Polsce. 20 lat temu każdy je znał Peugeot 205 T16 – niezwyciężony [część 2] | historia motorsportu Polski samochód o krok od rajdowej kariery. Nieznana historia Oberka Zespoły Formuły 1, które odeszły przez minione 10 lat [historia motorsportu] Peugeot 307 WRC Evo3 - wieloryb [część 3] | historia motorsportu Historia Mercedesa - część 2 [geneza motoryzacji] Niesamowite samochody koncepcyjne, które nie trafiły do produkcji [cz.2] TurboFormuła powraca - rewolucja w sezonie 2014

Popularne w tym tygodniu:

V8 Bentleya kończy żywot. Oto jego licząca ponad 60 lat, fascynująca historia Kombi nie tylko bezpieczne, ale i szybkie. Sprawdzamy, czym było Volvo przed wprowadzeniem ograniczników prędkości Toyota "kreatywnie" podeszła do zwężek w rajdowej Celice. "To najbardziej pomysłowa rzecz, jaką widziałem" 70. rocznica pierwszego odbioru porsche z fabryki w Zuffenhausen. Tradycja, która przetrwała do dziś "Nieuczciwa przewaga". Team Penske grał na nosie konkurentom z Forda