Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Asystent pasa ruchu w Hyundaiu i30 robi wrażenie. Szkoda, że negatywne

Hyundai wyposażył standardowo model i30 po liftingu w system utrzymywania pasa ruchu, który podczas testu wykazał dość interesujące, niebezpieczne zachowanie. Zobaczcie nie tylko materiał wideo, ale zapraszam także do mojego komentarza na ten temat.

System utrzymywania pasa ruchu (LKA) jest standardowym wyposażeniem każdego Hyundaia i30 w wersji poliftowej, oferowanej od tego roku. Jest asystentem, który ustawia auto pomiędzy pasami ruchu i pozwala na prowadzenie pojazdu z mniejszym wysiłkiem. Działa znakomicie na drogach z szerokimi, wyraźnie namalowanymi na jezdni pasami ruchu, np. na autostradach, ale karygodnie na innych, np. krajowych.

Euro NCAP sprawdza systemy wsparcia kierowcy. Wyniki nie wpłyną na liczbę gwiazdek

Kolejne zmiany w testach Euro NCAP. Specjaliści badający bezpieczeństwo pojazdów uzupełnia procedurę testową o kontrolę działania systemów wsparcia…

Bynajmniej nie chodzi o to, że nie potrafi utrzymać toru jazdy na drodze krajowej czy jezdni, na której nie ma pasów ruchu, ponieważ nie to jest jego zadaniem. Problem polega na tym, że próbuje tak pracować, choć nie ma do tego warunków. Na wąskim pasie ruchu lub na jezdni bez namalowanych pasów zaczyna korygować tor jazdy naprzemiennymi skrętami w prawo i lewo. Jest to na tyle niekomfortowe, że zalecam wyłączyć tego asystenta w takich warunkach (przycisk na kierownicy).

Co więcej, system ten jest aktywny i koryguje tor jazdy w dość zdecydowany sposób, co w przypadku niezbyt mocnego chwytu kierownicy może ją wyrwać z dłoni i nagle zmienić kierunek jazdy. O ile jazda zygzakiem w bezpiecznym miejscu może nawet rozbawić, o tyle kiedy z naprzeciwka jedzie auto, a nasze nagle skręca w jego stronę, to przestaje być zabawne.

Test: Hyundai i30 1.5 DPI – boisz się nowinek? Trudno znaleźć lepszą propozycję

Po liftingu Hyundai i30 stał się bardziej atrakcyjny, a wcale nie jest droższy. Pod maskę trafił interesujący silnik, który powinien zostać ciepło…

System ten pokazuje, że nie wszystkie rozwiązania działają idealnie i zawsze należy utrzymywać pełną kontrolę nad pojazdem. To już nie pierwszy raz, kiedy samochód zmienił kierunek jazdy, choć nie było takiej potrzeby, a nawet nie powinno się to odbyć. Choć systemy bezpieczeństwa w najnowszych autach mocno odciążają kierowcę podczas prowadzenia, to takie przykłady jak ten pokazują, że bezpieczeństwo zawsze ostatecznie pozostaje w rękach kierowcy.

Pomóż nam tworzyć Autokult!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost: miejskie auto, którym chce się jechać w trasę Test: Volvo P1800 - przykład zwycięstwa głosu serca nad rozsądkiem TomTom XL2 IQ Routes 42 [test autokult.pl] Ford Ranger Raptor: test sportowego samochodu terenowego Test: Opel Corsa-e vs Nissan Leaf - przewaga na papierze nie zawsze daje wygraną Lancia Thema 3,6 V6 Executive - włoszka z amerykańskim rodowodem [test autokult.pl] Fiat Punto 0,9 TwinAir - zielona alternatywa [test autokult.pl] SsangYong Korando wjeżdża do salonów. Koreańczycy nie mają się czego wstydzić Volkswagen Multivan i Caravelle 6.1: teraz są bardziej cyfrowe Vlog. Audi e-tron Sportback: cała prawda o podróżowaniu autem elektrycznym po Polsce Test: Renault Kangoo van 1.5 dCi 95 - ma sezam, ale bez skarbu Test: Volkswagen Multivan z hybrydą plug-in - lepsze wrogiem dobrego

Popularne w tym tygodniu:

Test: Ford Focus Active 1.0 EcoBoost – kiedy zniknie, to będzie naprawdę wielka strata Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: Mazda CX-5 z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Czy pójście wbrew trendom się opłaciło? Test: Alfa Romeo Tonale 1.5 T4 Hybrid nie jest doskonała, ale łatwo jej to wybaczyć Test: Seres 3 - elektryczny i dostępny od ręki Test: BMW 223i Active Tourer – na zlocie fanów BMW M usłyszałem, jaki sens ma to auto Test: Cupra Formentor VZ5 – nowe auto Lewandowskiego