Asystent pasa ruchu w Hyundaiu i30 robi wrażenie. Szkoda, że negatywne

Hyundai wyposażył standardowo model i30 po liftingu w system utrzymywania pasa ruchu, który podczas testu wykazał dość interesujące, niebezpieczne zachowanie. Zobaczcie nie tylko materiał wideo, ale zapraszam także do mojego komentarza na ten temat.

System utrzymywania pasa ruchu (LKA) jest standardowym wyposażeniem każdego Hyundaia i30 w wersji poliftowej, oferowanej od tego roku. Jest asystentem, który ustawia auto pomiędzy pasami ruchu i pozwala na prowadzenie pojazdu z mniejszym wysiłkiem. Działa znakomicie na drogach z szerokimi, wyraźnie namalowanymi na jezdni pasami ruchu, np. na autostradach, ale karygodnie na innych, np. krajowych.

Euro NCAP sprawdza systemy wsparcia kierowcy. Wyniki nie wpłyną na liczbę gwiazdek

Kolejne zmiany w testach Euro NCAP. Specjaliści badający bezpieczeństwo pojazdów uzupełnia procedurę testową o kontrolę działania systemów wsparcia…

Bynajmniej nie chodzi o to, że nie potrafi utrzymać toru jazdy na drodze krajowej czy jezdni, na której nie ma pasów ruchu, ponieważ nie to jest jego zadaniem. Problem polega na tym, że próbuje tak pracować, choć nie ma do tego warunków. Na wąskim pasie ruchu lub na jezdni bez namalowanych pasów zaczyna korygować tor jazdy naprzemiennymi skrętami w prawo i lewo. Jest to na tyle niekomfortowe, że zalecam wyłączyć tego asystenta w takich warunkach (przycisk na kierownicy).

Co więcej, system ten jest aktywny i koryguje tor jazdy w dość zdecydowany sposób, co w przypadku niezbyt mocnego chwytu kierownicy może ją wyrwać z dłoni i nagle zmienić kierunek jazdy. O ile jazda zygzakiem w bezpiecznym miejscu może nawet rozbawić, o tyle kiedy z naprzeciwka jedzie auto, a nasze nagle skręca w jego stronę, to przestaje być zabawne.

Test: Hyundai i30 1.5 DPI – boisz się nowinek? Trudno znaleźć lepszą propozycję

Po liftingu Hyundai i30 stał się bardziej atrakcyjny, a wcale nie jest droższy. Pod maskę trafił interesujący silnik, który powinien zostać ciepło…

System ten pokazuje, że nie wszystkie rozwiązania działają idealnie i zawsze należy utrzymywać pełną kontrolę nad pojazdem. To już nie pierwszy raz, kiedy samochód zmienił kierunek jazdy, choć nie było takiej potrzeby, a nawet nie powinno się to odbyć. Choć systemy bezpieczeństwa w najnowszych autach mocno odciążają kierowcę podczas prowadzenia, to takie przykłady jak ten pokazują, że bezpieczeństwo zawsze ostatecznie pozostaje w rękach kierowcy.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Mercedes-AMG G63: Joker trafia na drogi Dzień dobry Kodiaq! Startujemy z testem długodystansowym SUV-a Škody BMW i3s - miejski elektryk, którym da się driftować Toyota RAV4 D-4D 125 Premium Tech - nowa twarz [test autokult.pl] Mitsubishi Lancer EVO IV - uliczny wojownik [test autokult.pl] Toyota RAV4 piątej generacji: sprawdzam, co zmieniło się w najpopularniejszym SUV-ie świata Skoda Superb 2,0 TSI 280 KM Laurin & Klement: czy to już limuzyna? Mazda CX-5 2,0 Skyactiv-G SkyENERGY – sky is the limit? [test autokult.pl] Test: Suzuki Swift Sport Hybrid – samuraj, który poległ w walce z normami Porsche Cayenne S (2017) - żegnamy giganta Nowa Toyota Corolla Hathback Hybrid jest świetna, ale nie dla każdego Powolny objazd miasta Lexusem RX 450hL - my prowadzimy, wy piszecie, gdzie mamy jechać

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW M340i xDrive - dżentelmen, który wyznaje stare bawarskie zasady Test: BMW Z4 M40i - sportowe składniki, leniwy charakter Test: Nowa Dacia Jogger - 7 miejsc... LPG... brzmi nieźle? Pierwsza jazda: Toyota Yaris Cross Hybrid - ma ogromne szanse przedrzeć się na segmentowy szczyt Test: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda? 40 lat Porsche 944. Zaczęło się od Le Mans, później było jeszcze lepiej Test: Zważyłem Jaguara E-Pace. Nadal jest cięższy, niż się wydaje Test: Ford Puma ST na trasach Rajdu Polski. Chrzest bojowy przed startami w WRC Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej Test: Hyundai Bayon - i20 w nowych ciuszkach Test: Renault Arkana E-Tech - z każdym kolejnym dniem lepsza Test: Volkswagen Tiguan – hybrydowy koń pociągowy