Koenigsegg oficjalnie w Polsce. Szwedzkie mega-auta zawitają na naszych drogach

Polski rynek motoryzacyjny właśnie wszedł na poziom stratosfery. Nad Wisłą oficjalnie zawitała szwedzka marka Koenigsegg, producent jednych z najbardziej niesamowitych i najdroższych samochodów na świecie. Przedstawiciele potwierdzają, że pierwsze egzemplarze dla polskich klientów już czekają na wybudowanie.

Premiera Koenigsegga w Polsce (fot. Mateusz Żuchowski)

Premiera Koenigsegga w Polsce (fot. Mateusz Żuchowski)

Mimo stosunkowo krótkiej historii i skomplikowanej nazwy, marki Koenigsegg nie trzeba przedstawiać fanom motoryzacji. Założona w roku 1996 przez szwedzkiego wynalazcę-wizjonera Christiana von Koenigsegga firma w ostatnich latach z niewielkiej, ekscentrycznej manufaktury przerodziła się w jednego z najbardziej zaawansowanych i imponujących producentów samochodów na świecie.

Obecnie w gamie firmy znajdują się trzy modele (Gemera, Jesko i Regera). Ich osiągi są wręcz niewyobrażalne: moc maksymalna sięga od 1280 do 1700 KM, a specjalny model Jesko Absolut ma być pierwszym samochodem drogowym, którego prędkość maksymalna wyniesie ponad 500 km/h.

Koenigsegg wykorzystuje przy tym przełomowe, opracowane przez siebie rozwiązania techniczne, z których dopiero uczą się (i chcą korzystać) nieporównywalnie więksi i bardziej znani gracze na rynku motoryzacyjnym. Nie ma wątpliwości – pod względem innowacyjności czy osiągów Koenigsegg obecnie jest na pozycji, z którą nie może się równać nawet Bugatti.

Silnik osiąga 600 KM mocy z 3 cylindrów i 2 litrów pojemności. System Freevalve to przyszłość motoryzacji?

Koenigsegg Gemera był jedynym faktycznie zaprezentowanym podczas genewskiego salonu samochodowego autem i prawdopodobnie gdyby targi odbyły się normalnie,…

Na przestrzeni ostatniego ćwierćwiecza Koenigsegg wyprodukował około 180 tak wyjątkowych samochodów, ale w ostatnich latach skala produkcji znacznie wzrosła. Produkcja obecnie oferowanych modeli będzie wynosiła odpowiednio 80 (Regera), 125 (Jesko) i 300 (Gemera) aut.

Jak już możemy oficjalnie potwierdzić, kilka z nich trafi do Polski. Debiut oficjalnego przedstawicielstwa Koenigsegga nad Wisłą (a właściwie – w Katowicach) jest zasługą działającej z powodzeniem już od wielu lat Grupy Pietrzak. Szwedzka marka dołącza do portfolio śląskiej firmy, która jest już importerem takich marek jak Ferrari, Maserati i Alpine.

Premiera Koenigsegga w Katowicach (fot. Mateusz Żuchowski)

Katowicki salon Koenigsegga będzie pierwszym w tej części Europy, ale właściciele liczą na dalszą ekspansję.

Zobacz również: Nocne rozmowy o... odc. 3

– Decyzję o ubieganiu się o autoryzację podjęliśmy ze względu na rosnące zainteresowanie marką na naszym rodzimym rynku. Posiadamy duże doświadczenie w pracy z markami luksusowymi i superluksusowymi, a nasza lokalizacja stanowi doskonałą podstawę do dalszej ekspansji Koenigsegga w tej części kontynentu – powiedział Jakub Pietrzak, współwłaściciel Koenigsegg Katowice.

Koenigsegg w Polsce: kiedy salon, jakie ceny?

Na uroczysty debiut szwedzkiej marki w Polsce do Katowic przybyło aż pięć modeli: One:1, Agera, Jesko, Jesko Absolut oraz Gemera. Samochody zostały zaprezentowane w prowadzonej przez Grupę Pietrzak galerii La Squadra. Jak potwierdza nam Marketing Manager Koenigsegg Katowice, Karolina Szulęcka, samodzielny punkt sprzedaży samochodów tej marki ma być gotowy obok już istniejących salonów grupy przy ulicy Bocheńskiego jeszcze w tym roku.

Katowicki salon ma już gotowy także cennik dla polskich klientów. Cena najpopularniejszego modelu marki, czyli czteroosobowej Gemery z hybrydowym napędem o mocy 1700 KM, rozpoczyna się od wartości 1 380 000 euro netto. Po uwzględnieniu podatków realna cena będzie się więc zbliżała do 10 milionów złotych. Pozostałe modele marki, przy odpowiedniej konfiguracji, potrafią kosztować wielokrotność tej sumy.

Za astronomicznymi osiągami muszą iść także astronomiczne ceny. Te jednak nie odstraszają polskich klientów. Karolina Szulęcka potwierdza, że w Polsce złożono już zamówienia na kilka samochodów, a pierwsze z nich mają dotrzeć na nasze drogi już w przyszłym roku.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Relacje:

Samochód autonomiczny à la Hyundai: pierwsza jazda Ioniqiem bez kierowcy Jak wygrywa się w Goodwood - kulisy festiwalu okiem zespołu Arrinera Racing Genewa Motor Show 2011 [galeria autokult.pl] Samochodem przez pustynię Namib - przygotowania, część 2 15 lat temu bezpieczeństwo oznaczało coś zupełnie innego. Sprawdziłem to na autodromie Škody Adam Małysz, Dakar oraz specjalne wersje Mitsubishi Pajero i L200 [relacja autokult.pl] W Paryżu Hyundai prezentuje trzy oblicza. Każde z nich powinno was zachwycić Pojechałem na 4. Śniadanie i Gablotę w 306-konnym BMW. Chyba zaniżałem średnią moc Żeglarstwo to nie szampan i truskawki. Volvo Gdynia Sailing Days odkrywa piękno regat BMW i8 - polska premiera Motoryzacja zmienia się w coś, czego jeszcze nie znaliśmy. Wchodzimy w erę mobilności 48. Rajd Barbórka 2010 - Ogólnopolskie Kryterium Asów

Popularne w tym tygodniu:

"Nie wiedzieliśmy, co się stanie". Oliver Webb opowiada o biciu rekordu prędkości w SSC Tuatara Nazwa Sprinter ma już 25 lat. Dostawczaki Mercedesa mają jednak o wiele dłuższą historię