Volkswagen Passat pojedzie sam. Wystarczy, że mu zaufasz

Co jest dowodem na to, że czas na zmianę modelu lub lifting? Obecnie jest to brak jakichkolwiek funkcji wspomagających kierowcę podczas jazdy. Jednak w klasie średniej lub wyższej, wymaga się więcej. Dlatego Volkswagen Passat po niedawnym liftingu jest już samochodem półautonomicznym.

Nowy Volkswagen Passat bez udziału kierowcy pojedzie swoim pasem ruchu. Wystarczy trzymać ręce na kierownicy

Nowy Volkswagen Passat bez udziału kierowcy pojedzie swoim pasem ruchu. Wystarczy trzymać ręce na kierownicy (fot. mat. prasowe)

Ponad 30 mln wyprodukowanych aut jest dowodem na to, że Volkswagen Passat jest w swojej klasie prawdziwym dominatorem. Dlatego również technicznie powinien być na szczycie. I już jest, po liftingu przeprowadzonym na przełomie 2018 i 2019 roku.

Odświeżony passat dzięki pakietowi IQ.Drive, a w nim systemowi Travel Assist, umożliwia częściowo automatyczną jazdę w zakresie prędkości od 0 do 210 km/h. To połączenie asystenta utrzymania pasa ruchu, adaptacyjnego tempomatu i rozwiniętego systemu Traffic Jam Assist, który do tej pory, do prędkości 60 km/h "śledził" pojazdy jadące z przodu i podążał za nimi w korku. Jak to działa teraz?

Po naciśnięciu przez kierowcę odpowiedniego przycisku, auto przechodzi w tryb półautonomiczny. Utrzymuje tor jazdy pomiędzy wyznaczonymi pasami ruchu i monitoruje obszar z przodu. Gdy zbliży się do poprzedzającego pojazdu, zwolni.

W przeciwieństwie do tradycyjnego asystenta pasa ruchu, auto nie "odbija" się od linii do linii, lecz dąży do utrzymania dokładnie pomiędzy nimi. I tak aż do prędkości 210 km/h. Przy odpowiednim ustawieniu, potrafi także dostosować prędkość jazdy do obowiązujących ograniczeń, sczytując je ze znaków drogowych oraz danych nawigacyjnych. Jakby tego było mało, potrafi dostosować prędkość do zbliżającego się zakrętu.

Co więcej, Travel Assist nie tylko ostrzega przed pojazdami w martwym polu lusterek, czyli niewidocznym dla kierowcy obszarze obok auta, ale także zapobiega zmianie pasa ruchu pomimo takiego ostrzeżenia. Delikatnie odbija kierownicą, gdy dochodzi do sytuacji, w której brak tej korekty mógłby spowodować kolizję lub niebezpieczny manewr innego pojazdu.

I to wszystko nie po to, byś mógł jechać wpatrzony w telefon z drugą ręką na kolanie. Kierowca cały czas musi trzymać kierownicę, ale nie musi kontrolować prędkości ani toru jazdy, co wbrew pozorom jest dość męczące w dłuższej podróży. Nie musi więc kierować — wystarczy, że czuwa.

Tylko trzeba zaufać technice, by się przekonać, jak to jest wygodne. Jedynym ważnym zadaniem kierowcy jadącego nowym Volkswagenem Passatem z Travel Assist jest patrzenie przed siebie i przewidywanie sytuacji drogowej.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz CEP przygotowywana na profesjonalną rejestrację. Termin zostanie dotrzymany Mercedes-AMG S 65 Final Edition pojedzie 300 km/h. Ostatni z V12 pod maską Będą nowe fotoradary. ITS czeka na analizę CANARD Aston Martin DBS Superleggera Volante. Najszybszy kabriolet w historii marki Mercedes-AMG G63 Lumma Design. Rzuca się w oczy BMW M2 Competition G-Power. 670 KM w małym coupé Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Mitsubishi, nie idź tą drogą. Pajero wypada z oferty Ford Driving Skills for Life po raz czwarty rusza w Polsce Tesla po cichu zwiększyła zasięg Modeli S oraz X do nawet 610 km Ford zainwestował 500 mln dolarów w markę Rivian. Dziwne, że nie słyszeliśmy o niej wcześniej Kanapa mniej bezpieczna. Jadący na przednich fotelach mają lepiej Auta z silnikami TDI wciąż trują w Polsce. Teraz to wina kierowców Kia Platinum Cup startuje już w ten weekend. Przed nami widowiskowa rywalizacja na Hungaroringu Škoda Octavia RS ABT. Solidny tuning szybkiego kombi Aston Martin DBS 59. Edycja specjalna na uczczenie zwycięstwa w LeMans Nim Kapitan Marvel uratuje Avengersów, musi poznać Audi e-trona Porsche Cayman i Boxster będą ekologiczne. W planach hybrydy i napęd elektryczny Kilkuletnie samochody, które najrzadziej zawodzą. Ranking ADAC 2019 Raporty dot. wypadków drogowych nie są publikowane. Poseł PO pyta o przyczynę Miliard dolarów dla Ubera. 2/3 tej kwoty będzie od Toyoty AutoMapa tworzy AutoCB, czyli alternatywę dla CB radia. Bez anteny i słabego zasięgu 76. Rajd Polski mocno skrócony. Odcinki liczą niewiele ponad 200 km

Popularne w tym tygodniu:

Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz CEP przygotowywana na profesjonalną rejestrację. Termin zostanie dotrzymany Mercedes-AMG S 65 Final Edition pojedzie 300 km/h. Ostatni z V12 pod maską Policyjna akcja "Truck and Bus". Funkcjonariusze sprawdzają ciężarówki i autobusy Zamaskowane BMW Serii 7 złapane w Polsce. Nasz czytelnik spotkał je na spacerze Jedna kontrola i 2 tys. zł mandatu. Kierowca ciężarówki nie miał nawet odpowiedniego prawa jazdy Masz prawo odmówić przyjęcia mandatu. Ale lepiej tego nie rób Hyundai i Kia rozpoczynają współpracę z Rimacem. Razem zrobią sportowe elektryki Oto wnętrze nowego Golfa. Zaskakuje stylistyką i nowoczesnością Audi A4 przeszło lifting: więcej prądu i szybkie diesle Kierowcy bez uprawnień przyjechali na komendę. Chcieli odebrać auto Najmocniejsze Mini w historii. Countryman JCW i Clubman JCW po liftingu