Citroën debiutuje w Indiach. Uruchomi sprzedaż tanich modeli

Citroën debiutuje w Indiach. Uruchomi sprzedaż tanich modeli

C5 Aircross - to od niego zacznie się podbój Indii.
C5 Aircross - to od niego zacznie się podbój Indii.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński
04.04.2019 10:56, aktualizacja: 28.03.2023 11:24

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Citroën oficjalnie wkracza do Indii. Sprzedaż modeli francuskiego producenta na tamtejszym rynku, wystartuje już w przyszłym roku. Z myślą o mniej zamożnych klientach powstanie specjalna gama budżetowych modeli.

Grupa PSA kontynuuje swoją światową ekspansję. Podczas gdy Peugeot dopina ostatnie szczegóły dotyczące powrotu do USA, Citroën celuje w Indie. Nic dziwnego, gdyż to ogromny, nienasycony rynek. W kraju zamieszkanym przez 1.3 mld ludzi brakuje samochodów. Na 1000 osób przypada zaledwie 40 aut. Coraz więcej producentów widzi w tym złoty interes.

Przedstawiciele koncernu PSA oficjalnie potwierdzili swoją obecność w Indiach podczas konferencji, która odbyła się w mieście Chennai. Przedstawili też plan działania na najbliższe lata. Co ciekawe, na start w ofercie pojawią się normalne modele, które znamy także z Europy. Pierwszym Citroënem dostępnym dla Hindusów będzie C5 Aircross.

Biorąc pod uwagę średni poziom zamożności tamtejszego społeczeństwa, duży SUV raczej nie zostanie hitem sprzedaży. Pozwoli jednak umocnić pozycję marki i zbudować jej pozytywny wizerunek. To dobre podwaliny pod kolejne, tańsze modele. Te z kolei zaczną pojawiać się w ofercie od 2021 roku. Będą wspólnym dziełem Francuzów i indyjskiej spółki CK Birla Group.

Będą one budowane zgodnie z filozofią "C Cubed" - Cool, Clever, Comfort. Oznacza to atrakcyjne stylistycznie, komfortowe i przemyślane auta w rozsądnej cenie. Francuzom zależy na tym, by ich auta były przystępne. Nie musi to jednak oznaczać nudy i sztampy. Niska cena nie będzie wykluczać braku stylu i emocji. Hindusom powinno to przypaść do gustu.

Dziwne, że PSA nie zainteresowało się tym rynkiem dużo wcześniej, choć lepiej, że zrobiono to późno, niż wcale. Strategia wydaje się konkretna i przemyślana. Może dać koncernowi PSA spore zyski, czyniąc indyjski rynek jednym z najważniejszych dla marki Citroën.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)