Citroën Technospace debiutuje w Szwajcarii [Genewa 2013]

Na salonie samochodowym w Genewie Citroën oficjalnie zaprezentował koncept o nazwie Technospace. Widzieliśmy go już na pierwszych wizualizacjach, a nawet na zdjęciach szpiegowskich bez żadnego kamuflażu. Dzisiaj mamy dla Was garść nowych informacji dotyczących tego modelu koncepcyjnego.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Na salonie samochodowym w Genewie Citroën oficjalnie zaprezentował koncept o nazwie Technospace. Widzieliśmy go już na pierwszych wizualizacjach, a nawet na zdjęciach szpiegowskich bez żadnego kamuflażu. Dzisiaj mamy dla Was garść nowych informacji dotyczących tego modelu koncepcyjnego.

Technospace jest oczywiście zwiastunem nowego Citroëna C4 Picasso, który w produkcyjnej odsłonie ma zadebiutować już w przyszłym miesiącu. Jest więc bardzo prawdopodobne, że model seryjny będzie praktycznie taki sam jak koncept Technospace.

Francuscy projektanci postawili na małą rewolucję stylistyczną. Samochód wygląda oryginalnie i nieco futurystycznie. Uwagę zwraca ciekawie zaaranżowany pas przedni z nietypowo umiejscowionymi reflektorami, światłami do jazdy dziennej i halogenami. Tak jak obecna generacja C4 Picasso, tak i koncept Technospace charakteryzuje się dużą, przeszkloną powierzchnią, dzięki czemu widoczność z wnętrza powinna być bardzo dobra. Z boku są delikatne przetłoczenia w dolnej części drzwi, a z tyłu przestylizowane światła.

Obraz

Technospace mierzy 4430 mm długości, 1830 mm szerokości i 1610 mm wysokości - jest więc o 40 mm krótszy od obecnego jeszcze w sprzedaży C4 Picasso, jednak jego rozstaw osi jest o 55 mm większy (2783 mm), dzięki czemu pasażerowie będą mieli więcej miejsca. Co ciekawe, pojemność bagażnika wynosi aż 537 l, co jest dość ważnym parametrem w przypadku pojazdów tego segmentu.

Nowa generacja Citroëna C4 Picasso powstanie na płycie podłogowej EMP2 (Efficient Modular Platform 2), dzięki czemu nowy model będzie o około 70 kg lżejszy.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇