Land Rover Defender na szpiegowskich zdjęciach: przyszły rywal klasy G złapany na drodze

Od debiutu zupełnie nowego Defendera dzielą nas jeszcze prawie dwa lata, ale jego zaawansowane muły testowe poruszają się już po drogach. Zbieramy dostępne zdjęcia i informacje by przedstawić wszystko, co już wiemy o tym wyczekiwanym modelu.

Land Rover testuje nowego Defendera z coraz lżejszym kamuflażem

Land Rover testuje nowego Defendera z coraz lżejszym kamuflażem

Produkowany w latach 1948 – 2016 Land Rover stał się jednym z klasyków motoryzacji wszechczasów. Choć ostatecznie uległ nieustannie śrubowanym normom zderzeniowym i emisji spalin, jego archaiczna i zupełnie nieprzystająca do dzisiejszych standardów konstrukcja do samego końca cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem tak wśród entuzjastów i kolekcjonerów, jak i odbiorców profesjonalnych pokroju rolników i kopalń.

Model ten na tyle silnie zapadł w sercach klientów, że koncern JLR postanowił wypełnić lukę po nim nowym Defenderem. Prace nad jego rozwojem weszły według przedstawicieli marki w "najbardziej ekscytującą, finalną fazę". Choć sam producent nie robi tajemnicy z faktu, że prace już trwają – jak widać z najnowszych zdjęć zamaskowanego egzemplarza rozwojowego, rozpoczął już nawet jego kampanie na kanałach społecznościowych pod hashtagiem #BEST4X4BYFAR – to nadal oficjalnych informacji na jego temat jest bardzo niewiele. Oto, co udało mi się zebrać z własnych rozmów, analiz i zewnętrznych źródeł.

Land Rover Defender (2020)

Defender bliżej pozostałych modeli; w planach hybryda

Jak zdradził w Paryżu szef marketingu koncernu Jaguar Land Rover Felix Bräutigam, pierwsze egzemplarze nowego Defendera dotrą do swoich właścicieli przed końcem 2020 roku. Z dotychczasową ikoną samochód ten będzie dzielił jednak tylko nazwę i charakterystyczną bryłę. Producent planuje wykorzystać tę słynną markę do stworzenia luksusowego wozu terenowego, którym będzie mógł rywalizować na światowych rynkach z Jeepem Wranglerem i Mercedesem klasy G. Obydwa z nich w ostatnim czasie także przeszły gruntowną modernizację, dzięki czemu stały się znacznie bardziej cywilizowane niż dotychczas.

Z informacji, które udało mi się uzyskać podczas trwających targów samochodowych w Paryżu, nowy Defender będzie jednak samochodem dużo bardziej oddalonym od swojego poprzednika niż wymienieni konkurenci. Jak powiedział mi jeden z przedstawicieli marki, "to nie będzie auto w stylu retro. Przyszły Defender będzie kolejną nowością pchającą rozwój marki do przodu. To będzie następca w pełnym tego słowa znaczeniu".

Land Rover Defender (2020)

Na większe nastawienie na komfort jazdy i zaawansowane technologie wskazywałyby widziane w ostatnich miesiącach muły testowe, które kryły podzespoły Defendera pod skróconym nadwoziem Range Rovera Sporta. Nowy model po raz pierwszy wykorzysta aluminiowe podwozie samonośne i aluminiową karoserię wykonywaną na jednej linii z innymi modelami marki. Można się więc spodziewać, że będzie dużo silniej powiązany technologicznie z pozostałymi pozycjami w gamie niż dotychczas.

A dokładniej – z następcami tych, które są oferowane w salonach JLR obecnie. Jako że brytyjski koncern niedawno oznajmił, że wszystkie modele w jego ofercie będą posiadały choć częściowo zelektryfikowany napęd począwszy już od roku 2020, siłą rzeczy także i Defender będzie choćby "miękką hybrydą". Pod tym hasłem kryje się układ napędowy z tradycyjnym silnikiem spalinowym wspartym przez instalację 48V, wykorzystywaną do zasilania nieustannie wydłużającej się listy pokładowych urządzeń. Z podobnego rozwiązania korzystają już na przykład wszystkie modele Audi od A6 w górę.

Zobacz również: Mitsubishi L200 - test napędu 4x4

Land Rover Defender (2020)

Wierny przeszłości, ale patrzący w przyszłość

Gdy już przebrnęliście przez te trudniejsze wiadomości, czas na te dobre. Jak można osądzić po najnowszych zdjęciach, na których schwytano po raz pierwszy model ten w mniejszym maskowaniu zdradzającym już kształt, proporcje i wybrane detale jego nadwozia, dalej będzie on bez trudu rozpoznawalny jako Defender. W charakterystycznym, pudełkowatym kształcie z dużymi, płaskimi powierzchniami i wysokimi oknami da się rozpoznać niektóre z klasycznych detali pokroju solidnych prostokątnych klamek oraz tylnych drzwi otwieranych na bok.

Ostatnio złapany muł testowy jest też dłuższy od tych spotykanych dotychczas, co może wskazywać na fakt, że przyszły Defender będzie oferowany, wzorem oryginału, w paru wersjach długości rozstawu osi. Będzie on niewątpliwie jeszcze bardziej zaradny w terenie niż poprzednik. Pracownik firmy przyznał w Paryżu, że muły testowe były już porównywane w bojowych warunkach z konkurentami i "wyniki są sensacyjne".

Land Rover Defender (2020)

Komercyjny sukces poprzednika – szczególnie jego drogich wersji w ostatnich latach produkcji – każe jednak zrobić z Defendera produkt dużo bardziej lifestyle'owy. Następca będzie więc znacznie lżejszy i bardziej cywilizowany, przez co dużo bardziej będzie nadawał się do codziennej jazdy po mieście. Na tyle, by był gotów konkurować z nową klasą G, która wraz z ostatnią aktualizacją stała się znacznie bardziej wszechstronna niż kiedykolwiek do tej pory.

Choć producent nie przyznaje tego jeszcze wprost, można się spodziewać, że do walki z konkurentami Land Rover rozwinie całą, szeroką gamę modeli z rodziny Defendera. Z jednej strony mógłby to być supersportowy Defender SVR zdolny konkurować z Mercedesem-AMG G63, z drugiej ekstremalna pochodna Defender SVX, która powtórzyłaby sukces G500 4×4². Nawet więc jeśli ideologicznie nowy flagowy model Land Rovera będzie tożsamy ze swoim poprzednikiem, w praktyce będzie zupełnie innym samochodem. To powinno przynieść mu jednak jeszcze większą popularność, szczególnie w krajach takich jak Polska.

Land Rover Defender (2020)
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Kropki na krawędziach szyby. Zobacz, do czego służą Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu Ślady po narkotykach długo utrzymują się we krwi. Samochodem nie pojedziesz nawet przez dwa tygodnie 65 złotych za OC na miesiąc. Nie tylko komisy mogą korzystać z taniego ubezpieczenia Mercedes zamierza zrezygnować z najmniej popularnych modeli Huk tłuczonego szkła i giętej blachy, eksplozja poduszek i cisza. Przeżyłem zderzenie czołowe Nowa Škoda Fabia w wyjątkowym show na żywo Polecali auta Tesli, więc dostaną darmowego Roadstera. Niezwykły program producenta Kask Nikkiego Laudy znajduje się w Japonii. Dla fanów Ferrari to bezcenny przedmiot Peugeot e-Legend zachwycił wszystkich. Jest szansa, że auto trafi do produkcji W Gliwicach ukradli żółte BMW M4. Na znalazcę czeka nagroda Kia odchodzi od trzydrzwiowych nadwozi. Powodem jest słaby popyt Bugatti rozważa hybrydowego SUV-a. Cztery słowa, których nie chcesz widzieć razem Volkswagen T-Cross zdejmie maskowanie 25 października. Producent potwierdza datę "To, co sprzedajemy, jest znacznie ważniejsze od jednostki napędowej". Z Jeanem-Philippem Imparato o przyszłości Peugota BMW rezygnuje z linii Gran Turismo. Nowa Seria 3 nie będzie dostępna w tej wersji Hyundai N Option królował na stoisku w Paryżu. Takich dodatków nikt się nie spodziewał Škoda na Mondial de l'Automobile: Czesi pokazują sportowe, cyfrowe i hybrydowe oblicze Peugeot wstrzymuje rozwój diesli. Skupi się na benzyniakach i hybrydach FCA sprzedało więcej aut niż Ford. Po raz pierwszy od 11 lat 2019 Triumph Street Scrambler – na takie maszyny czekamy Kolejne dobre informacje z Zuffenhausen. Porsche 911 Speedster trafi do produkcji

Popularne w tym tygodniu:

Kara za nieprzerejestrowanie pojazdu wyniesie do 1000 zł. Nowe przepisy w przygotowaniu Motoryzacyjne mity, w które wciąż wierzymy. Lepiej poznać prawdę Policjanci zatrzymali policjantkę. Straciła prawo jazdy za przekroczenie prędkości 120 tys. euro mandatu. Fiński hokeista pobił rekord Koniec marzeń o polskim aucie elektrycznym? Raport wykonany dla rządu nie pozostawia złudzeń Przez nowe kary ceny używanych aut mogą pójść w górę. Są jednak też dobre wieści Nowe oznakowanie na autostradach i ekspresówkach ułatwi jazdę kierowcom "Drogi krajowe, z ogromnym nasileniem ruchu, muszą się rozszerzać." Ale nie każde drzewo trzeba wyciąć Policja prowadzi akcję "Smog". Kontrole spalin to nie wszystko Polacy chcą wycinania drzew. Niemcy mają inny sposób Brytyjska policja zajęła lamborghini. Właściciel przyjechał nim odebrać inne zarekwirowane auto Droga krajowa numer 91, czyli alternatywa dla remontowanej "jedynki". Wolę chyba stać w korkach