Nowe BMW Serii 3 na Nurburgringu. Ostatnie szlify pozwolą stworzyć arcydzieło

Nowe BMW Serii 3 na Nurburgringu. Ostatnie szlify pozwolą stworzyć arcydzieło

Nowe BMW Serii 3 jeszcze w kamulfażu
Nowe BMW Serii 3 jeszcze w kamulfażu
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
16.08.2018 08:41, aktualizacja: 14.10.2022 14:52

Nowe BMW Serii 3 jest na ostatnim etapie testów dynamicznym przed premierą. Producent opublikował zdjęcia zakamuflowanego samochodu zdradzając przy okazji kilka faktów na temat udoskonaleń w nowym modelu.

Na pętli Nordschleife toru Nurburgring trwa obecnie ostatni etap testów, mających na celu uzyskanie parametrów dających możliwie najwyższą radość z jazdy nowym BMW Serii 3. Samochody przejeżdżają kolejne okrążenia ponad 20-kilometrowej trasy, a inżynierowie szukają optymalnych ustawień zawieszenia. Producent przy okazji zdradził kilka faktów.

Zobacz nowe BMW Serii 3 na torze Nurburgring Nordschleife:

Nowe BMW Serii 3 ma o 10 mm niżej umieszczony środek ciężkości, a masa całkowita jest mniejsza o 55 kg. Pozostawiono tradycyjny dla BMW rozkład mas pomiędzy osie w stosunku 50:50.

Poprawiono sztywność nadwozia i coś, co można nazwać zwartością zawieszenia. Dodatkowo poszerzono rozstaw kół oraz tak ustawiono geometrię, że nowa Trójka ma być wyraźnie precyzyjniejsza i mieć większy potencjał pod względem przyczepności.

Nowe BMW Serii 3 (2019)
Nowe BMW Serii 3 (2019)© fot. mat. prasowe

Producent zapowiada, że samochód będzie bardziej sportowy od poprzednika, pomimo zachowania równowagi pomiędzy dynamiką a komfortem jazdy. Uzyskano to dzięki innowacyjnemu systemowi kompensacji drgań podczas dużego obciążenia poprzecznego. Mówiąc ludzkim językiem, gdy auto będzie jechało dynamicznie, pokonanie nierówności stanie się bardziej komfortowe.

Ponadto, opcjonalne zawieszenie z pakietu M, niższe o 10 mm, będzie oferowane z 18-calowymi obręczami, zmiennym wspomaganiem układu kierowniczego i mieszanym ogumieniem, czyli szerszym na tylnej i węższym na przedniej osi. Zwiększona o 20 proc. siła tłumienia sprawi, że samochód z tym układem jezdnym będzie się mocniej różnił od standardowego niż w obecnej generacji BMW Serii 3.

Nowe BMW Serii 3 (2019)
Nowe BMW Serii 3 (2019)© fot. mat. prasowe

W samochodzie wraz z pakietem zawieszenia M pojawi się także elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi, zapewniający lepszą trakcję przy dodaniu gazu w zakręcie. Producent zapewnia, że do pewnej granicy podsterowność będzie neutralizowana bez użycia układu hamulcowego, a jedynie przez rozkład siły napędowej na koła.

BMW wspomina także o swoim najnowszym, najmocniejszym 4-cylindrowym silniku jaki kiedykolwiek wyprodukowali do seryjnego samochodu. Będzie wyposażony w filtr cząstek stałych i zużyje ok. 5 proc. mniej benzyny niż starsze jednostki. Na chwilę obecną nie wiadomo, jakimi paramentami będzie się legitymował.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/35]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)