Jakie auto było najlepsze w 2017 roku? Rozstrzygnięcie plebiscytu na Samochód Roku Wirtualnej Polski

Po godzinach gorących dyskusji, testów i porównań, redakcja Wirtualnej Polski wybrała Samochód Roku 2017. Obok najważniejszej nagrody przyznaliśmy wyróżnienia w dodatkowych kategoriach. Zwycięzcy zostali ogłoszeni podczas VIP Night Poznań Motor Show - najważniejszych targów motoryzacyjnych w kraju.

Ten artykuł ma 10 stron:

Do plebiscytu Samochodu Roku Wirtualnej Polski zaprosiliśmy polskich importerów, z których każdy otrzymał możliwość zgłoszenia dwóch kandydatów. Mogły to być wyłącznie nowości, które zadebiutowały na naszym rynku w 2017 roku (jako zupełnie nowe konstrukcje, a nie modernizacje, nowe wersje silnikowe czy pochodne). Tak w ręce redakcji dostało się w sumie aż czterdzieści samochodów, z którymi dokładnie się zapoznaliśmy, przetestowaliśmy je i porównaliśmy na początku lutego.

Wręczenie nagród odbyło się podczas VIP Night Poznań Motor Show

Modele rywalizowały w następujących kategoriach: samochód na wielką podróż we dwoje, samochód na wielką podróż z rodziną, samochód na wyjazd na narty, torowa rakieta roku, miejski wojownik, najspokojniejsze miejsce na świecie, jak w domu, najlepsza nowa alternatywa dla auta używanego.

Zobacz, jak przygotowywaliśmy sesję zdjęciową

Każdy ze zgłoszonych samochodów do plebiscytu Wirtualnej Polski walczył nie tylko w swojej kategorii, ale i o najważniejszą nagrodę – tytuł Samochodu Roku. Zwycięstwo nie zależało jedynie od mocy, ceny czy przyspieszenia.

Jaki powinien być samochód roku? Czy musi on miażdżyć konkurencję pod względem osiągów, zwracać uwagę na drodze, a może być wszechstronnym pojazdem przystępnym cenowo? W redakcji Wirtualnej Polski zwróciliśmy uwagę na każdy z elementów, wybierając auto, które poruszyło motoryzacyjny światek i wybiło się na tle konkurencji.

Zobacz Kię Stinger z bliska

Rywalizowały ze sobą SUV-y z rozmaitych półek cenowych, nie zabrakło również luksusowych limuzyn, jak i przystępnych aut miejskich. Pomimo nacisku na ekologię zwróciliśmy uwagę na pojazdy z dużymi silnikami, nie zapomnieliśmy o elektrykach, które coraz częściej można zobaczyć na drogach. Zebraliśmy w jednym miejscu wszystkie auta, które zaliczyły swoją rynkową premierę w 2017 roku.

Za najważniejsze auto 2017 roku redakcja Wirtualnej Polski uznała Kię Stinger.
Koreańskie GT (czy ktoś uwierzyłby w to jeszcze rok temu?!) zachwyciło nas zarówno osiągami, wykonaniem, możliwościami i radością z jazdy. Topowe wersje z silnikiem V6 pokazały nam swoje możliwości, choć doceniamy również Stingery z dwulitrowymi jednostkami, które łączą ekonomię użytkowania z całkiem niezłymi osiągami.

Zobacz również: Volvo XC60 - city safety

Kia Stinger nie tylko stanowi jedno z najważniejszych dzieł koreańskiej motoryzacji, ale i zapewnia powiew świeżości na nieco skostniałym rynku zawładniętym przez wszelkiej maści SUV-y i crossovery. Stinger potwierdza, że istnieje rynek dla tego typu samochodów. Co więcej, to ostateczny argument Kii, która jest w stanie rzucić wyzwanie nie tylko Volkswagenowi, ale nawet markom pozycjonującym się w tzw. segmencie premium.

Za pomoc w realizacji sesji zdjęciowej dziękujemy firmie Autlet.pl

Zwycięzców w poszczególnych kategoriach prezentujemy na kolejnych stronach.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu Osiągi jak Ferrari, ale w końcu to Maserati. SUV Levante może być najszybszym w klasie Lincoln Aviator przybył by ratować markę. Ma mocne argumenty Odświeżony Mercedes-AMG C63. Więcej drewna i biegów! Volkswagen Atlas Cross Sport. Kształt niby znajomy, ale... Klasyczne Mini z napędem elektrycznym. Nawet takie może być eko Siedem salonów w Polsce przeznaczonych dla marki Cupra. Zobaczycie ją w Poznaniu Walka na najszybszego SUV-a trwa. Na ringu pojawił się Jaguar F-Pace SVR Król polskich dróg po grubym fitnessie. Współczesne wydanie Poloneza Audi RS 5 Sportback: mieszanka osiągów, sportowego stylu i funkcjonalności Zaskakująco udany facelifting. Nowy Hyundai Tucson jeszcze ładniejszy Nowe Subaru Forester nie tak radykalne jak RAV4. Technicznie poszedł mocno do przodu Samochody dla rodziny 2+3. Wybór wcale nie jest duży Nowa Toyota RAV4 szokuje stylistyką. Z każdym modelem marka jest coraz atrakcyjniejsza "Nie jesteś hemoroidem...". Kontrowersyjna naklejka przesłana przez czytelniczkę Małe silniki, spora moc. Peugeot zapowiada mocnego 508 Nowy Ford Focus przyłapany na sesji zdjęciowej. Oto co o nim wiemy Co można zrobić z seryjnego Jeepa? Pokaz możliwości marki na pustyni Alternatywa dla Volvo? Lynk&Co 02 chce powalczyć o europejskiego klienta Co zrobić ze starymi akumulatorami z elektryków? Nissan ma na to sposób Toyota Corolla z 1981 r. jest nie do zajechania. Wszystko przez podobieństwa do Fiata 125p 550-konne BMW od Manharta. Dla tych, co nie załapali się na M4 GTS Poznań Motor Show 2018: polskie targi coraz mocniejsze w kontrze do malejącego Paryża i Frankfurtu

Popularne w tym tygodniu:

Policja testuje nowe malowania radiowozów. Mamy pierwsze zdjęcia Polak zrobił replikę Mercedesa SLS, która tak naprawdę jest rowerem Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz Mopar zrobił siedmiolitrowy silnik o mocy 1000 KM. Wyprzedał się w dwa dni Kary za "kręcenie" liczników od 25 maja. Pozostałe przepisy wejdą w życie później Odebrane prawo jazdy i sprawy w sądzie. Koszmar niewinnego kierowcy przez niedbalstwo policji Oznakowane radiowozy BMW serii 3 coraz bliżej. Wyglądają naprawdę dobrze Prowadził pod wpływem alkoholu. Stracił wszystkie kategorie prawa jazdy Polski Triggo wyjeżdża na ulice. W 2020 r. ma trafić do produkcji Plan Morawieckiego nie wypali. Polska w elektrycznym ogonie Europy Nie żyje Niki Lauda. Miał 70 lat Jaki downsizing? Mazda stworzy duży silnik sześciocylindrowy