Do końca 24h Le Mans 2019 zostało

W plebiscycie startują nowości dostępne w Polsce

Wybieramy Samochód Roku Wirtualnej Polski! Który był najlepszy w 2017?

Czterdzieści samochodów, dziewięć kategorii i jeden główny zwycięzca: redakcja WP Motoryzacji wybrała najlepsze modele, które zadebiutowały na polskim rynku w 2017 roku. Zwycięzców ogłosimy 4 kwietnia na VIP Night Poznań Motor Show.

W tym roku redakcja WP Motoryzacji, tworząca serwisy Autokult.pl i WP Moto, będzie po raz pierwszy w historii portalu Wirtualna Polska wybierać najlepsze samochody na polskim rynku. Będziemy oceniać je surowo i chłodno, ale i damy się ponieść emocjom. Tam, gdzie nie rozstrzygają liczby, decyduje charakter, stylistyka i atmosfera, jaka towarzyszyła wejściu samochodu na rynek. Wskażemy, który model będzie nie tylko zakupem rozsądnym, ale przede wszystkim uniwersalnie dobrym, dającym maksimum zadowolenia z ładunku emocjonalnego i walorów użytkowych auta.

Do plebiscytu zaprosiliśmy polskich importerów, z których każdy otrzymał możliwość zgłoszenia dwóch kandydatów. Mogły to być wyłącznie nowości, które zadebiutowały na naszym rynku w 2017 roku (jako zupełnie nowe konstrukcje, a nie modernizacje, nowe wersje silnikowe czy pochodne). Tak w ręce redakcji dostało się w sumie aż czterdzieści samochodów, z którymi dokładnie się zapoznaliśmy, przetestowaliśmy je i porównaliśmy na początku lutego. Zwycięzcę przedstawimy dzień przed rozpoczęciem najważniejszego polskiego wydarzenia motoryzacyjnego: targów samochodowych Poznań Motor Show, którego patronem medialnym w 2018 roku jest Wirtualna Polska.

Zgłoszone nowości prezentują przekrój przez cały rynek samochodów: w szranki stanęły tak różne konstrukcje jak siedmioosobowy crossover Peugeot 5008 i dwuosobowa Mazda MX-5 RF, elektryczny smart ForTwo Electric Drive oraz 612-konny Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+. Równe szanse dostały tak popularne modele jak Ford Fiesta czy Suzuki Swift, jak i nowości, po których nie wiedzieliśmy, czego się spodziewać, jak DS 7 Crossback i Ssangyong Rexton G4. Najtańszy z kandydatów, Ford Ka+, jest dostępny od 38 500 zł, podczas gdy cennik Porsche Panamery Turbo Sport Turismo rozpoczyna się od 774 100 zł, a w przypadku poszczególnych egzemplarzy (takich jak ten testowany przez nas) wartość przekracza nawet milion złotych.

Mając tak szerokie spektrum kandydatur, oprócz wyboru tej jednej, najlepszej nowości, postanowiliśmy docenić także pozostałe warte uwagi modele w ramach rozmaitych, wyjątkowych kategorii. Oprócz Samochodu Roku wskażemy także 9 innych, godnych uznania zwycięzców.

Samochód Roku Wirtualnej Polski: kategorie

Samochód na wielką podróż we dwoje: współczesna interpretacja gran turismo. Samochody, które mają wyrazisty charakter, dają frajdę z jazdy i świetnie nadają się do przejażdżek we dwoje.

Samochód na wielką podróż z rodziną: samochody rodzinne, ale nie tylko przestronne. Szukamy wyrazistych modeli z charakterem, dla więcej niż dwóch osób.

Samochód na wyjazd na narty: SUV-y, crossovery, kombi i inne samochody, które zabiorą nas i sporo bagażu na przygodę w góry.

Torowa rakieta roku: szukamy najlepszego sportowego samochodu roku, ale nie zapominamy o czynniku stosunku zabawy za kierownicą i charakteru do ceny – tutaj wcale nie musi wygrać najszybszy.

Samochód przyciągający wzrok na ulicy: najlepiej prezentujący się – to znaczy spektakularny czy elegancki? Klasyczny czy futurystyczny? My decydujemy – wybieramy najpiękniejszy samochód roku.

Miejski wojownik: małe gabaryty i miejski spryt, czy może wysoka wydajność hybrydy w korku? W tej kategorii szukamy doskonałego (pod bardzo różnymi względami) samochodu miejskiego.

Najspokojniejsze miejsce na świecie: wybieramy perfekcyjnie zaprojektowane, idealne pod względem komfortu i stylistyki wnętrze samochodowe.

Jak w domu: czy wnętrze musi być wyrafinowane i luksusowe? Nie zawsze – szukamy tego, które daje użytkownikowi coś ekstra, jest praktyczne, wygodne oraz oferuje ciekawe rozwiązania, niekoniecznie za wysoką cenę.

Najlepsza nowa alternatywa dla używanego: Polska jest krajem, który stoi autami używanymi. Szukamy modeli, które są na tyle rozsądnie wycenione, że są w stanie w swoich kategoriach walczyć z modelami używanymi.

Samochód Roku Wirtualnej Polski: Q&A

1. Kto wybierał samochody dopuszczone do plebiscytu?

Wybór kandydatów powierzyliśmy przedstawicielom marek, którzy mogli wytypować do dwóch modeli, ze wskazaniem kategorii, w których będą konkurować. Jedno z aut mogło być dopuszczone do startu w dwóch kategoriach, drugie – w jednej. Wszystkie wybrane modele automatycznie przystępowały jednocześnie do walki o tytuł Samochodu Roku WP.

2. Jakie warunki musiały spełnić samochody, by zostać dopuszczone do plebiscytu?

Musiały spełnić dwa kluczowe warunki:

  • Być w pełni nowym modelem, nową generacją lub nową wersją nadwoziową danego samochodu. Nie dotyczyło to kategorii Torowa rakieta roku – tutaj uznaliśmy za nowe modele także debiutujące w 2017 roku sportowe wersje samochodów, które wcześniej takiej odmiany nie miały.
  • Premiera rynkowa tego auta w Polsce (podanie cen) miało miejsce między 1 stycznia a 31 grudnia 2017 roku.

3. Na jakiej podstawie zostali wyłonieni zwycięzcy?

Spośród czterdziestu zgłoszonych samochodów te najlepsze wybierała redakcja WP Motoryzacja tworząca serwisy Autokult.pl oraz WP Moto. Jury w składzie Mariusz Zmysłowski, Mateusz Lubczański, Jakub Tujaka, Szymon Jasina, Marcin Łobodziński, Konrad Skura, Michał Zieliński, Tomasz Budzik i Mateusz Żuchowski osobiście zapoznało się ze wszystkimi kandydatami i przeprowadziło głosowanie w każdej z kategorii — w pierwszym etapie przez przyznanie punktów, później w formie debaty.

W drodze wyjątku, w porozumieniu z przedstawicielami marek do plebiscytu zostały dopuszczone także modele Porsche Panamera Turbo Sport Turismo, Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+, Honda Civic Type R, Nissan Leaf oraz DS 7 Crossback, które nie były obecne w trakcie trwania plebiscytu ze względu na ich nieosiągalność w wyznaczonym terminie – modele te zostały udostępnione redakcji w innych dniach.

4. Kiedy i gdzie zostaną ogłoszone wyniki plebiscytu?

Zwycięzcę plebiscytu oraz tryumfatorów poszczególnych kategorii przedstawimy 4 kwietnia podczas VIP Night poprzedzającej najważniejsze polskie wydarzenie motoryzacyjne: targi samochodowe Poznań Motor Show, którego patronem medialnym w 2018 roku jest Wirtualna Polska.

Za pomoc w realizacji sesji zdjęciowej dziękujemy firmie Autlet.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu Samochód Roku Wirtualnej Polski: Na wielką podróż we dwoje Toyota przeprasza, że Supra nie wróciła wcześniej. Zdradza, jak powstawał nowy model Zapytał w Jaguarze, jak zostać projektantem. 50 lat później sam mógłby na nie odpowiedzieć Renault prezentuje nowy silnik benzynowy. Wbrew trendom nie ma trzech cylindrów W Europie wzrosła ilość CO2 emitowanego przez samochody. Winny odwrót od diesli i SUV-y BMW pokazało przedsmak i4. Ten samochód może zagrozić Serii 3 Hyundai Le Fil Rouge. Zaskakująco piękny koncept z Korei Nowy trend w ogłoszeniach – auta od bezdomnych. Ceny niskie, jak przystało na prezenty Nastolatek sprzedaje swoje wymarzone subaru. Zbiera pieniądze na leczenie Superauto na wodór? Mało kto wierzył, że wejdzie do produkcji Gdy zobaczyliśmy to zdjęcie, opadły nam kopary. Musieliśmy się dowiedzieć co to za Polonez BMW Concept M8 Gran Coupé to widowiskowy powrót serii 8. Tym razem jako model 4-drzwiowy Koncepcyjny sedan Tata Motors. Jeśli dźwigną wykonanie – zapraszamy "Pista" po polsku brzmi niefortunnie. Sprawdziłem, co oznacza w innych językach W Genewie pokazali, na co ich stać. Jeepy o kosmicznej mocy, pięćsetki piękniejsze niż kiedykolwiek Kierowca mclarena porzucił auto na środku skrzyżowania. Nie mógł przejechać przez śnieg Donośne Audi RS6 z wydechem iPE szaleje na ulicach Warszawy. Pod maską blisko 1000 Nm Chłodna kalkulacja. Sergio Marchionne o inwestorach, dieslach i przyszłości Fiata Volkswagen proponuje szkolny autobus bez kierowcy. Dzieci będą zachwycone Cupra e-Racer i nowa seria E TCR. Może zagrozić Formule E Elektryczna bestia z Chorwacji. Prawie 2000 KM mocy i przyspieszenie do setki poniżej 2 sekund! 488 Pista to trzecie najszybsze Ferrari w historii. Ma też niesamowite V8 pod maską

Popularne w tym tygodniu:

Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu. Rząd pracuje nad zmianą przepisów Połowa nieoznakowanych radiowozów BMW brała udział w kolizjach. Policja się tłumaczy Policja prowadzi akcję "Alkohol i narkotyki". Będzie sprawdzać kierowców Będą ograniczenia w wyprzedzaniu się ciężarówek. Ministerstwo zapowiedziało zmiany Brytyjski dziennikarz kupił "Malucha". W filmie tłumaczy, dlaczego to jedno z najfajniejszych aut W Krakowie stanął "fotoradar", który sprawdza emisję spalin w jadących autach Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny bierze się za oszustów. Oto metody naciągaczy Przełomowy typ opony coraz bliżej. W pierwszym aucie pojawi się w 2024 roku Amerykanka pozwała Teslę, bo 2-letni syn przygniótł ją modelem X, gdy była w ciąży AMG stworzył najmocniejszy silnik czterocylindrowy w historii. Sprawdzamy, jak to możliwe Przewoził kostkę naczepą bez koła. Inspektorzy nie mogli uwierzyć Autostradą A1 nad morze bez korków. Od lipca nowy sposób płacenia na bramkach