Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

W plebiscycie startują nowości dostępne w Polsce

Wybieramy Samochód Roku Wirtualnej Polski! Który był najlepszy w 2017?

Czterdzieści samochodów, dziewięć kategorii i jeden główny zwycięzca: redakcja WP Motoryzacji wybrała najlepsze modele, które zadebiutowały na polskim rynku w 2017 roku. Zwycięzców ogłosimy 4 kwietnia na VIP Night Poznań Motor Show.

W tym roku redakcja WP Motoryzacji, tworząca serwisy Autokult.pl i WP Moto, będzie po raz pierwszy w historii portalu Wirtualna Polska wybierać najlepsze samochody na polskim rynku. Będziemy oceniać je surowo i chłodno, ale i damy się ponieść emocjom. Tam, gdzie nie rozstrzygają liczby, decyduje charakter, stylistyka i atmosfera, jaka towarzyszyła wejściu samochodu na rynek. Wskażemy, który model będzie nie tylko zakupem rozsądnym, ale przede wszystkim uniwersalnie dobrym, dającym maksimum zadowolenia z ładunku emocjonalnego i walorów użytkowych auta.

Do plebiscytu zaprosiliśmy polskich importerów, z których każdy otrzymał możliwość zgłoszenia dwóch kandydatów. Mogły to być wyłącznie nowości, które zadebiutowały na naszym rynku w 2017 roku (jako zupełnie nowe konstrukcje, a nie modernizacje, nowe wersje silnikowe czy pochodne). Tak w ręce redakcji dostało się w sumie aż czterdzieści samochodów, z którymi dokładnie się zapoznaliśmy, przetestowaliśmy je i porównaliśmy na początku lutego. Zwycięzcę przedstawimy dzień przed rozpoczęciem najważniejszego polskiego wydarzenia motoryzacyjnego: targów samochodowych Poznań Motor Show, którego patronem medialnym w 2018 roku jest Wirtualna Polska.

Zgłoszone nowości prezentują przekrój przez cały rynek samochodów: w szranki stanęły tak różne konstrukcje jak siedmioosobowy crossover Peugeot 5008 i dwuosobowa Mazda MX-5 RF, elektryczny smart ForTwo Electric Drive oraz 612-konny Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+. Równe szanse dostały tak popularne modele jak Ford Fiesta czy Suzuki Swift, jak i nowości, po których nie wiedzieliśmy, czego się spodziewać, jak DS 7 Crossback i Ssangyong Rexton G4. Najtańszy z kandydatów, Ford Ka+, jest dostępny od 38 500 zł, podczas gdy cennik Porsche Panamery Turbo Sport Turismo rozpoczyna się od 774 100 zł, a w przypadku poszczególnych egzemplarzy (takich jak ten testowany przez nas) wartość przekracza nawet milion złotych.

Mając tak szerokie spektrum kandydatur, oprócz wyboru tej jednej, najlepszej nowości, postanowiliśmy docenić także pozostałe warte uwagi modele w ramach rozmaitych, wyjątkowych kategorii. Oprócz Samochodu Roku wskażemy także 9 innych, godnych uznania zwycięzców.

Samochód Roku Wirtualnej Polski: kategorie

Samochód na wielką podróż we dwoje: współczesna interpretacja gran turismo. Samochody, które mają wyrazisty charakter, dają frajdę z jazdy i świetnie nadają się do przejażdżek we dwoje.

Samochód na wielką podróż z rodziną: samochody rodzinne, ale nie tylko przestronne. Szukamy wyrazistych modeli z charakterem, dla więcej niż dwóch osób.

Samochód na wyjazd na narty: SUV-y, crossovery, kombi i inne samochody, które zabiorą nas i sporo bagażu na przygodę w góry.

Torowa rakieta roku: szukamy najlepszego sportowego samochodu roku, ale nie zapominamy o czynniku stosunku zabawy za kierownicą i charakteru do ceny – tutaj wcale nie musi wygrać najszybszy.

Samochód przyciągający wzrok na ulicy: najlepiej prezentujący się – to znaczy spektakularny czy elegancki? Klasyczny czy futurystyczny? My decydujemy – wybieramy najpiękniejszy samochód roku.

Miejski wojownik: małe gabaryty i miejski spryt, czy może wysoka wydajność hybrydy w korku? W tej kategorii szukamy doskonałego (pod bardzo różnymi względami) samochodu miejskiego.

Najspokojniejsze miejsce na świecie: wybieramy perfekcyjnie zaprojektowane, idealne pod względem komfortu i stylistyki wnętrze samochodowe.

Jak w domu: czy wnętrze musi być wyrafinowane i luksusowe? Nie zawsze – szukamy tego, które daje użytkownikowi coś ekstra, jest praktyczne, wygodne oraz oferuje ciekawe rozwiązania, niekoniecznie za wysoką cenę.

Najlepsza nowa alternatywa dla używanego: Polska jest krajem, który stoi autami używanymi. Szukamy modeli, które są na tyle rozsądnie wycenione, że są w stanie w swoich kategoriach walczyć z modelami używanymi.

Samochód Roku Wirtualnej Polski: Q&A

1. Kto wybierał samochody dopuszczone do plebiscytu?

Wybór kandydatów powierzyliśmy przedstawicielom marek, którzy mogli wytypować do dwóch modeli, ze wskazaniem kategorii, w których będą konkurować. Jedno z aut mogło być dopuszczone do startu w dwóch kategoriach, drugie – w jednej. Wszystkie wybrane modele automatycznie przystępowały jednocześnie do walki o tytuł Samochodu Roku WP.

2. Jakie warunki musiały spełnić samochody, by zostać dopuszczone do plebiscytu?

Musiały spełnić dwa kluczowe warunki:

  • Być w pełni nowym modelem, nową generacją lub nową wersją nadwoziową danego samochodu. Nie dotyczyło to kategorii Torowa rakieta roku – tutaj uznaliśmy za nowe modele także debiutujące w 2017 roku sportowe wersje samochodów, które wcześniej takiej odmiany nie miały.
  • Premiera rynkowa tego auta w Polsce (podanie cen) miało miejsce między 1 stycznia a 31 grudnia 2017 roku.

3. Na jakiej podstawie zostali wyłonieni zwycięzcy?

Spośród czterdziestu zgłoszonych samochodów te najlepsze wybierała redakcja WP Motoryzacja tworząca serwisy Autokult.pl oraz WP Moto. Jury w składzie Mariusz Zmysłowski, Mateusz Lubczański, Jakub Tujaka, Szymon Jasina, Marcin Łobodziński, Konrad Skura, Michał Zieliński, Tomasz Budzik i Mateusz Żuchowski osobiście zapoznało się ze wszystkimi kandydatami i przeprowadziło głosowanie w każdej z kategorii — w pierwszym etapie przez przyznanie punktów, później w formie debaty.

W drodze wyjątku, w porozumieniu z przedstawicielami marek do plebiscytu zostały dopuszczone także modele Porsche Panamera Turbo Sport Turismo, Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+, Honda Civic Type R, Nissan Leaf oraz DS 7 Crossback, które nie były obecne w trakcie trwania plebiscytu ze względu na ich nieosiągalność w wyznaczonym terminie – modele te zostały udostępnione redakcji w innych dniach.

4. Kiedy i gdzie zostaną ogłoszone wyniki plebiscytu?

Zwycięzcę plebiscytu oraz tryumfatorów poszczególnych kategorii przedstawimy 4 kwietnia podczas VIP Night poprzedzającej najważniejsze polskie wydarzenie motoryzacyjne: targi samochodowe Poznań Motor Show, którego patronem medialnym w 2018 roku jest Wirtualna Polska.

Za pomoc w realizacji sesji zdjęciowej dziękujemy firmie Autlet.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Renault Talisman debiutuje w odświeżonym wydaniu. W gamie silnik 1,3 160 KM Nürburgring sprzedany klubowi ADAC [aktualizacja] 1 lipca nie nastąpiła rewolucja w przepisach. Rząd jest daleki od dotrzymania słowa w sprawie zmian 120 km/h na autostradzie, 80 km/h poza miastem. Na czas pandemii potrzebujemy czegoś mocniejszego DS7 Crossback E-Tense 4x4 – znamy polskie ceny BMW Z4 ze znaczkiem M? Grand Prix Włoch 2016 - pierwszy raz dla Rosberga na Monzy Poseł chce większej skrupulatności policji. Chodzi o dzieci Dodge Charger po faceliftingu zaprezentowany! Wypadki z udziałem pieszych jesienią. Zdjęcie, które mówi wszystko Wreszcie jest! | Audi RS3 oficjalnie [wideo] Volkswagen Golf R Cabriolet w przygotowaniu?

Popularne w tym tygodniu:

Byłem na premierze konceptów polskich samochodów elektrycznych. Izery nie mają jeszcze fabryki, ale plan jest ambitny Kaucja za zakup nowego oleju silnikowego już od przyszłego roku. Rząd szykuje zmiany Przejechali 400 tys. km nową alfą romeo. Obyło się bez awarii Mercedes chwali się nową Klasą S. Będzie mieć inteligentne zawieszenie i skrętną tylną oś Nowe zasady badań technicznych. Diagnosta będzie robił zdjęcia Ruszają konwoje z czołgami. Jadą na defiladę na okazji Dnia Wojska Polskiego Porsche zebrało tęczową rodzinę 911. Tak pokazało swoje wsparcie dla osób LGBT+ Elektryczna "syrena" już jeździ. Przedprodukcyjne sztuki Vosco S106EV opuściły fabrykę, a w planach kolejne modele Izery będą produkowane na Śląsku. Łącznie ma tam powstawać 5 modeli Pakiet deregulacyjny przyjęty! Kierowcy będą mogli schować dokumenty do szuflady Nowe barwy radiowozów już w planach. Będą żółte pasy jak w Wielkiej Brytanii 7 tys. zł za pomoc w odnalezieniu samochodu. Nie chodzi już o samo auto, lecz o zasady