Opel pokazuje nowe auto rodzinne. Combo może być zagrożeniem dla Zafiry

Kilka dni po premierze Citroëna Berlingo pojawia się Opel Combo najnowszej generacji, którą rozpoznamy po dopisku Life. Model ten nie będzie już bazował na aucie Fiata, zatem wnosi zupełnie nową jakość do gamy aut rodzinnych niemieckiej marki.

Opel Combo Life (wcześniej wersja osobowa nosiła nazwę Tour), podobnie jak jego francuski brat Citroën Berlingo, ma być autem bardzo pojemnym. Zbudowano go na płycie podłogowej EMP2 o dużym rozstawie osi. Dzięki temu kabina rozciąga się na dużą długość, a znakiem charakterystycznym jest króciutki przód z przedziałem silnikowym. Combo może być wyposażone w jedno lub dwoje tylnych drzwi przesuwnych oraz dostępne jako wersja krótka (4,40 m) lub długa (4,75 m), a także jako pięcio- lub siedmiomiejscowa.
fot. mat. prasowe

Opel Combo Life (wcześniej wersja osobowa nosiła nazwę Tour), podobnie jak jego francuski brat Citroën Berlingo, ma być autem bardzo pojemnym. Zbudowano go na płycie podłogowej EMP2 o dużym rozstawie osi. Dzięki temu kabina rozciąga się na dużą długość, a znakiem charakterystycznym jest króciutki przód z przedziałem silnikowym. Combo może być wyposażone w jedno lub dwoje tylnych drzwi przesuwnych oraz dostępne jako wersja krótka (4,40 m) lub długa (4,75 m), a także jako pięcio- lub siedmiomiejscowa.

Wersja pięciomiejscowa w standardowej długości ma minimalną pojemność bagażową 597 litrów. Auto z długim rozstawem osi oferuje minimum 850 l bagażnika. Maksymalna dostępna przestrzeń mierzy odpowiednio 2126 l i 2693 l.
fot. mat. prasowe

Wersja pięciomiejscowa w standardowej długości ma minimalną pojemność bagażową 597 litrów. Auto z długim rozstawem osi oferuje minimum 850 l bagażnika. Maksymalna dostępna przestrzeń mierzy odpowiednio 2126 l i 2693 l.

Z myślą o przewożeniu długich przedmiotów przewidziano możliwość złożenia oparcia przedniego fotela. Oczywiście podobnie jak w Citroënie Berlingo, tak też w Oplu Combo nie zabrakło schowków, również tych umieszczonych nad pasażerami. Pod tym względem jest to auto bliźniacze z francuskim odpowiednikiem i jednocześnie arcymistrz w swoim segmencie.
fot. mat. prasowe

Z myślą o przewożeniu długich przedmiotów przewidziano możliwość złożenia oparcia przedniego fotela. Oczywiście podobnie jak w Citroënie Berlingo, tak też w Oplu Combo nie zabrakło schowków, również tych umieszczonych nad pasażerami. Pod tym względem jest to auto bliźniacze z francuskim odpowiednikiem i jednocześnie arcymistrz w swoim segmencie.

Przednia część wnętrza zdradza, że nie jest to tak indywidualny projekt jak w przypadku Crosslanda czy Grandlanda. Deska rozdzielcza pochodzi wprost od francuskich odpowiedników, co oczywiście nie musi być żadną wadą. Ogólnie widać, że Combo jest samochodem mającym znacznie mniej wspólnego z marką Opel niż crossovery.
fot. mat. prasowe

Przednia część wnętrza zdradza, że nie jest to tak indywidualny projekt jak w przypadku Crosslanda czy Grandlanda. Deska rozdzielcza pochodzi wprost od francuskich odpowiedników, co oczywiście nie musi być żadną wadą. Ogólnie widać, że Combo jest samochodem mającym znacznie mniej wspólnego z marką Opel niż crossovery.

Mało który kombivan będzie wyposażony tak bogato w systemy bezpieczeństwa, których rdzeniem jest kamera Opel Eye. Umożliwia ona skanowanie drogi przed pojazdem, dzięki czemu kierowca ma asystenta pasa ruchu, hamulec antykolizyjny, adaptacyjny tempomat czy system rozpoznawania znaków drogowych. Oczywiście jak każdy Opel, również nowe Combo będzie wyposażone w asystenta kierowcy Opel OnStar. Nie zabraknie kamer pokazujących pojazd z lotu ptaka.
fot. mat. prasowe

Mało który kombivan będzie wyposażony tak bogato w systemy bezpieczeństwa, których rdzeniem jest kamera Opel Eye. Umożliwia ona skanowanie drogi przed pojazdem, dzięki czemu kierowca ma asystenta pasa ruchu, hamulec antykolizyjny, adaptacyjny tempomat czy system rozpoznawania znaków drogowych. Oczywiście jak każdy Opel, również nowe Combo będzie wyposażone w asystenta kierowcy Opel OnStar. Nie zabraknie kamer pokazujących pojazd z lotu ptaka.

Zupełną nowością na liście wyposażenia jest system Flank Guard. To pakiet 12 czujników dookoła pojazdu, które wykrywają przeszkody i ostrzegają kierowcę podczas manewrowania przy niskich prędkościach o możliwej kolizji. Jest to rozwinięcie znanych doskonale czujników parkowania o czujniki monitorujące także bok pojazdu. Ponadto, w opcji pojawia się asystent parkowania.
fot. mat. prasowe

Zupełną nowością na liście wyposażenia jest system Flank Guard. To pakiet 12 czujników dookoła pojazdu, które wykrywają przeszkody i ostrzegają kierowcę podczas manewrowania przy niskich prędkościach o możliwej kolizji. Jest to rozwinięcie znanych doskonale czujników parkowania o czujniki monitorujące także bok pojazdu. Ponadto, w opcji pojawia się asystent parkowania.

Zobacz również: Opel Insignia OPC (2015) - test

To jednak nie wszystko. Nowe Combo wyposażono w opcjonalny system IntelliGrip, który zadebiutował w crossoverze Grandland X. Jest to rozwinięcie systemu kontroli trakcji o takie działanie, by zapewnić optymalną trakcję w trudnych warunkach.
fot. mat. prasowe

To jednak nie wszystko. Nowe Combo wyposażono w opcjonalny system IntelliGrip, który zadebiutował w crossoverze Grandland X. Jest to rozwinięcie systemu kontroli trakcji o takie działanie, by zapewnić optymalną trakcję w trudnych warunkach.

Podobnie jak w przypadku Citroëna Berlingo, tak też Opel Combo Life jest wyposażony w silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 110 lub 130 KM oraz nowego diesla 1.5 o mocy 75, 100 lub 130 KM. Z mocniejszym dieslem będzie można sparować automatyczną skrzynię biegów o ośmiu przełożeniach.
fot. mat. prasowe

Podobnie jak w przypadku Citroëna Berlingo, tak też Opel Combo Life jest wyposażony w silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 110 lub 130 KM oraz nowego diesla 1.5 o mocy 75, 100 lub 130 KM. Z mocniejszym dieslem będzie można sparować automatyczną skrzynię biegów o ośmiu przełożeniach.

Prawdopodobnie lada chwila swoją wizję najlepszego kombivana w klasie pokaże Peugeot.
fot. mat. prasowe

Prawdopodobnie lada chwila swoją wizję najlepszego kombivana w klasie pokaże Peugeot.

Dodam od siebie, że zdjęcia prasowe jakie opublikował Opel pokazują auto od mocno lajfstajlowej strony. Combo ma być autem bardzo wszechstronnym, dla osób spędzających czas aktywnie, a jednocześnie z dużym poczuciem humoru. Czy może być konkurentem dla Zafiry? Na pewno będzie sporo tańszy i nie mniej funkcjonalny. Niewykluczone, że również bardziej komfortowy, choć akurat Zafira w tym zakresie jest znakomita. Poprzednia generacja Combo to wydaje się biały kruk, przynajmniej na naszych drogach. Jak będzie z tym? Czas pokaże.
fot. mat. prasowe

Dodam od siebie, że zdjęcia prasowe jakie opublikował Opel pokazują auto od mocno lajfstajlowej strony. Combo ma być autem bardzo wszechstronnym, dla osób spędzających czas aktywnie, a jednocześnie z dużym poczuciem humoru. Czy może być konkurentem dla Zafiry? Na pewno będzie sporo tańszy i nie mniej funkcjonalny. Niewykluczone, że również bardziej komfortowy, choć akurat Zafira w tym zakresie jest znakomita. Poprzednia generacja Combo to wydaje się biały kruk, przynajmniej na naszych drogach. Jak będzie z tym? Czas pokaże.

fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe

Nowy Citroën Berlingo jeszcze bardziej osobowy. To przełom w segmencie minivanów

W 1996 roku narodziła się nowa koncepcja samochodu – kombivan. Prekursorem był Citroën, który łącznie sprzedał ponad 3 mln sztuk Berlingo. Dziś…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu Małe lusterko po stronie pasażera to nie absurd. Niemieccy producenci mieli plan Nowy Peugeot 508 na pierwszym zdjęciu. Jest naprawdę nowy Sprzedaż nowych samochodów z LPG. Polacy wybierają je niechętnie Aston Bonda może być twój. Samochód Daniela Craiga trafi na aukcję Dodge Charger prosto z garażu gwiazdy. Nie jest tak drogi jak myślisz Mercedes Klasy C po liftingu. Zmian nie widać, ale jest ich sporo Jeszcze droższy Kodiaq. Największy SUV Škody doczekał się wersji L&K Najnowszy Hyundai jest już w salonach. Niewiele droższy od Octavii Do widzenia, Fordzie Focusie RS. Limitowana wersja na pożegnanie hothatcha Nowy Peugeot 508 zadebiutuje w marcu. Mondeo, Passat i Insignia już drżą Polscy kierowcy są coraz bardziej świadomi. Chętniej kupują opony całoroczne Volvo zapowiada nowe V60. Obejrzałem wideo i zacząłem szukać aut sprzed lat Nowe zegary w Skodzie Octavii. Teraz jeszcze bliżej do Audi Nowy Citroën Berlingo jeszcze bardziej osobowy. To przełom w segmencie minivanów Nowa Corsa będzie elektryczna. Plan PSA zaczyna się spełniać Marki, dla których silnik jest piętą Achillesa. Zestawienie Warranty Direct Czy BMW ma się czym chwalić? Oto nowe X4 Rolls-Royce potwierdza nazwę nowego modelu. Cullinan ma przedefiniować luksus w podróży Dowody rejestracyjne są przestarzałe. Proponujemy kilka zmian IKEA będzie im zazdrościć. Mercedes przygotował najszybszą komodę na kołach Uwaga, to nie są ćwiczenia! Toyota zdradzi coś na temat nowej Supry Nowe BMW X3 to SUV, który wygryzie serię 3. Jeździłem najmocniejszą wersją

Popularne w tym tygodniu:

Polak zrobił replikę Mercedesa SLS, która tak naprawdę jest rowerem Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz Mopar zrobił siedmiolitrowy silnik o mocy 1000 KM. Wyprzedał się w dwa dni Kary za "kręcenie" liczników od 25 maja. Pozostałe przepisy wejdą w życie później Prowadził pod wpływem alkoholu. Stracił wszystkie kategorie prawa jazdy Polski Triggo wyjeżdża na ulice. W 2020 r. ma trafić do produkcji Nie żyje Niki Lauda. Miał 70 lat Plan Morawieckiego nie wypali. Polska w elektrycznym ogonie Europy Jaki downsizing? Mazda stworzy duży silnik sześciocylindrowy CEP przygotowywana na profesjonalną rejestrację. Termin zostanie dotrzymany Kierowcy bez uprawnień przyjechali na komendę. Chcieli odebrać auto Mercedes-AMG S 65 Final Edition pojedzie 300 km/h. Ostatni z V12 pod maską