Nowy Mercedes Klasy A - dynamiczniejszy i przestronniejszy. Nowa definicja kompaktu premium

Pierwszy Mercedes klasy A był swego rodzaju niewielkim minivanem, który zasłynął z przewrócenia się podczas testu łosia. Czwarta generacja tego modelu jest bardzo od niego daleka i jeszcze bardziej sportowa. To zupełnie nowy samochód.

Nowy design Mercedesa Klasy A zmienia postrzeganie tej marki.

Nowy design Mercedesa Klasy A zmienia postrzeganie tej marki. (fot. mat. prasowe)

Po dużym, luksusowym Mercedesie CLS, nowa Klasa A, czyli kompakt klasy premium jest kolejną odsłoną nowego języka stylistycznego tej marki. Bez wątpienia przełomowego, bardziej dynamicznego, być może dającego inne spojrzenie na Mercedesy, które do tej pory kojarzyły się z autami statecznymi i konserwatywnymi.

Nie zapomniano przy tym o technice, tak istotnej w dzisiejszych czasach. Nadwozie zaprojektowano z taką pieczołowitością, że osiągnięto rekordowo niski w segmencie C współczynnik oporu powietrza 0,25.

Mercedes-Benz Klasy A (2018)

W połączeniu z wyższą sztywnością nadwozia uzyskano wyjątkową izolację akustyczną w zupełnie nowej kabinie, która przeszła prawdziwą rewolucję. Dominuje w nim stylistyczny motyw okręgu, co widać zwłaszcza po licznych kratkach wentylacyjnych przypominających silniki odrzutowe i kształcie obudowy poduszki powietrznej na kierownicy.

Mercedes-Benz Klasy A (2018)

W wyższych specyfikacjach nie zabraknie modnego już w segmencie C wyświetlacza przed kierowcą zamiast klasycznych wskaźników. Tradycyjnie w Mercedesie, w najwyższej specyfikacji połączono go z ekranem multimedialnym w sposób tworzący jedną płaszczyznę.

Przestronniejszy

Wnętrze oferuje więcej miejsca na wysokości ramion, łokci i nad głowami oraz łatwiejszy dostęp do tylnej części, a także większy, bardziej praktyczny bagażnik o objętości 370 l. To 29 l więcej niż w poprzedniku. Jego otwór załadunkowy jest o 20 cm szerszy, a podłoga bagażnika o 11,5 cm dłuższa.

Mercedes-Benz Klasy A (2018)

Zobacz również: Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Jeśli już jesteśmy przy liczbach, to nowa Klasa A mierzy 4419 mm długości przy rekordowym w tym segmencie rozstawie osi mierzącym 2729 mm. To wartości większe od poprzednika odpowiednio 120 mm i 30 mm.

Dla pasażerów przygotowano trzy rodzaje foteli oraz element wyposażenia do tej pory niedostępny w Klasie A, czyli funkcja ich wentylacji. Jest także masaż. Jednak największą nowością wnętrza jest przełomowy system multimedialny MBUX — Mercedes-Benz User Experience. Multimedia będą dostępne w trzech wersjach:

  • z dwoma wyświetlaczami 7 cali
  • z jednym ekranem 7 cali i jednym 10,25 cali
  • z dwoma ekranami 10,25 cali
Mercedes-Benz Klasy A (2018)

Inteligentny

Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji ma on unikatową cechę: zdolność uczenia się. Do tego nawigacja korzysta z rozszerzonej rzeczywistości, a całość można obsługiwać inteligentnym sterowaniem głosowym z funkcją rozpoznawania naturalnej mowy, aktywowane komendą ”Hej, Mercedes”.

Mercedes-Benz Klasy A (2018)

Dzięki funkcji Car-to-X samochody wyposażone w nową nawigację mogą się ze sobą komunikować i przesyłać sobie informacje o utrudnieniach i zagrożeniach w ruchu. Swoją drogą, coś podobnego już jakiś czas temu zastosowało Audi. Nowa A-klasa jest wyposażona we wszystkie systemy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę podczas jazdy oraz opcjonalne reflektory Multibeam LED, w których na jeden reflektor przypada 18 diod.

Mercedes-Benz A200 BlueEFFICIENCY DCT — zerwanie z przeszłością [test autokult.pl]

Zapewne każdy z nas przeżył w swoim życiu choć jedną chwilę, choć jeden moment, o którym chciałby jak najszybciej zapomnieć. Patrząc na najnowsze…

Bardziej wydajny

Na początku Mercedes oferuje trzy wersje napędowe nowej Klasy A:

  • A 200 - benzynowy 1,4 l M 282 (163 KM, 250 Nm) z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT lub 6-stopniową manualną,
  • A 250 – benzynowy 2,0 l M 260 (224 KM, 350 Nm) z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT,
  • A 180 d – diesel 1,5 l OM 608 (116 KM, 260 Nm) z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT.
Mercedes-Benz Klasy A (2018)

Wszystkie silniki są wyposażone w filtr cząstek stałych. Jednostka 1.4 ma system odłączania cylindrów. Opcjonalnie nowa Klasa A oferowana jest ze stałym napędem na cztery koła 4MATIC z elektromechanicznym sprzęgłem wielopłytkowym odpowiadającym za przekaz mocy na tylną oś.

Podobnie jak poprzedniczki, z przodu nowa Klasa A jest zawieszona na kolumnach MacPhersona. Mocniejsze wersje, takie jak A 250, oraz wszystkie odmiany z napędem 4MATIC otrzymują tylne zawieszenie o konstrukcji czterowahaczowej. Natomiast te słabsze będą jeździły na belce skrętnej z oddzielnie montowanymi amortyzatorami i sprężynami. Samochód będzie dostępny także ze sportowym, obniżonym o 15 mm zawieszeniem o większej sztywności pracy.

Mercedes-Benz Klasy A (2018)

— Czwarta generacja Klasy A na nowo definiuje nowoczesny luksus w klasie kompaktów. Aby tego dokonać, zdecydowaliśmy się na połączenie bezkompromisowego, dynamicznego designu z intuicyjną koncepcją obsługi” – mówiła podczas premiery Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialna za sprzedaż w oddziale Mercedes-Benz Cars.

Mercedes-Benz GLA 200 CDI 4Matic 7G-DCT — test

Kompaktowe, ale dość wysublimowane samochody należą do jednej z moich ulubionych kategorii. Co prawda takie konstrukcje odstraszają ceną i dla wielu…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

BMW X3 xDrive30e z wtyczką uzupełnia ofertę hybrydowych SUV-ów Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera - supertest Jay-Z i Kanye West niszczą Maybacha [wideo] Ford Sierra Cosworth RS500 trafił na aukcję. To jeden z 4 egzemplarzy przedprodukcyjnych Ponad 800 nowych punktów ładowania w Warszawie. Rada miasta przyjęła uchwałę Honda Civic Prototype 10 gen. (2016) - premiera W oczekiwaniu na Leona Cuprę - kolejne plotki o mocnym Seacie Opony letnie czy całoroczne? [opony] Zenvo TSR-S zyskało hybrydowe wsparcie. Stało się lżejsze i szybsze Koenigsegg Regera za ponad 2 miliony euro to najdroższa hybryda świata! Peugeot RCZ Arlen Ness - motocyklowy posmak Ferrari FF Neiman Marcus - podarunek na gwiazdkę [wideo]

Popularne w tym tygodniu:

Koszmar lakiernika czy genialny projekt? VW Polo Harlekin powraca po 25 latach Kierowcy wpadali hurtowo. 1300 zdjęć z fotoradaru na A1 w ciągu doby 1/3 Polaków jeździ zimą na letnich oponach. PZPO apeluje o zmiany w przepisach Kulig za samochodem. Niebezpieczna i zakazana zabawa Dramatyczna sytuacja w wydziałach komunikacji. Kolejki nawet na 60 dni, kara po 30 dniach Strefy czystego powietrza powstaną w 37 polskich miastach. Nie ma sprzeciwu Tak trzeba żyć! 90-latek z Florydy kupił sobie czerwoną corvettę Największa fabryka akumulatorów do aut elektrycznych będzie w Polsce. Branża rozpędza się w szalonym tempie Drony nad skrzyżowaniami. Warszawska policja sięgnęła po nową broń Za brak maseczki kara i usunięcie z pojazdu. Przepisy w komisji Policja w 2020 r. otrzymała więcej filmów od kierowców. Polacy sami walczą z piratami 20 stycznia rusza odcinkowy pomiar prędkości na A1. Będą dwa takie miejsca