Nowy Mercedes Klasy A - dynamiczniejszy i przestronniejszy. Nowa definicja kompaktu premium

Pierwszy Mercedes klasy A był swego rodzaju niewielkim minivanem, który zasłynął z przewrócenia się podczas testu łosia. Czwarta generacja tego modelu jest bardzo od niego daleka i jeszcze bardziej sportowa. To zupełnie nowy samochód.

Nowy design Mercedesa Klasy A zmienia postrzeganie tej marki.

Nowy design Mercedesa Klasy A zmienia postrzeganie tej marki. (fot. mat. prasowe)

Po dużym, luksusowym Mercedesie CLS, nowa Klasa A, czyli kompakt klasy premium jest kolejną odsłoną nowego języka stylistycznego tej marki. Bez wątpienia przełomowego, bardziej dynamicznego, być może dającego inne spojrzenie na Mercedesy, które do tej pory kojarzyły się z autami statecznymi i konserwatywnymi.

Nie zapomniano przy tym o technice, tak istotnej w dzisiejszych czasach. Nadwozie zaprojektowano z taką pieczołowitością, że osiągnięto rekordowo niski w segmencie C współczynnik oporu powietrza 0,25.

Mercedes-Benz Klasy A (2018)

W połączeniu z wyższą sztywnością nadwozia uzyskano wyjątkową izolację akustyczną w zupełnie nowej kabinie, która przeszła prawdziwą rewolucję. Dominuje w nim stylistyczny motyw okręgu, co widać zwłaszcza po licznych kratkach wentylacyjnych przypominających silniki odrzutowe i kształcie obudowy poduszki powietrznej na kierownicy.

Mercedes-Benz Klasy A (2018)

W wyższych specyfikacjach nie zabraknie modnego już w segmencie C wyświetlacza przed kierowcą zamiast klasycznych wskaźników. Tradycyjnie w Mercedesie, w najwyższej specyfikacji połączono go z ekranem multimedialnym w sposób tworzący jedną płaszczyznę.

Przestronniejszy

Wnętrze oferuje więcej miejsca na wysokości ramion, łokci i nad głowami oraz łatwiejszy dostęp do tylnej części, a także większy, bardziej praktyczny bagażnik o objętości 370 l. To 29 l więcej niż w poprzedniku. Jego otwór załadunkowy jest o 20 cm szerszy, a podłoga bagażnika o 11,5 cm dłuższa.

Mercedes-Benz Klasy A (2018)

Zobacz również: Jeździłem nową Toyotą Suprą. Spełnia wszystkie oczekiwania, ale prawdziwy potencjał odkryją tunerzy

Jeśli już jesteśmy przy liczbach, to nowa Klasa A mierzy 4419 mm długości przy rekordowym w tym segmencie rozstawie osi mierzącym 2729 mm. To wartości większe od poprzednika odpowiednio 120 mm i 30 mm.

Dla pasażerów przygotowano trzy rodzaje foteli oraz element wyposażenia do tej pory niedostępny w Klasie A, czyli funkcja ich wentylacji. Jest także masaż. Jednak największą nowością wnętrza jest przełomowy system multimedialny MBUX — Mercedes-Benz User Experience. Multimedia będą dostępne w trzech wersjach:

  • z dwoma wyświetlaczami 7 cali
  • z jednym ekranem 7 cali i jednym 10,25 cali
  • z dwoma ekranami 10,25 cali
Mercedes-Benz Klasy A (2018)

Inteligentny

Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji ma on unikatową cechę: zdolność uczenia się. Do tego nawigacja korzysta z rozszerzonej rzeczywistości, a całość można obsługiwać inteligentnym sterowaniem głosowym z funkcją rozpoznawania naturalnej mowy, aktywowane komendą ”Hej, Mercedes”.

Mercedes-Benz Klasy A (2018)

Dzięki funkcji Car-to-X samochody wyposażone w nową nawigację mogą się ze sobą komunikować i przesyłać sobie informacje o utrudnieniach i zagrożeniach w ruchu. Swoją drogą, coś podobnego już jakiś czas temu zastosowało Audi. Nowa A-klasa jest wyposażona we wszystkie systemy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę podczas jazdy oraz opcjonalne reflektory Multibeam LED, w których na jeden reflektor przypada 18 diod.

Mercedes-Benz A200 BlueEFFICIENCY DCT — zerwanie z przeszłością [test autokult.pl]

Zapewne każdy z nas przeżył w swoim życiu choć jedną chwilę, choć jeden moment, o którym chciałby jak najszybciej zapomnieć. Patrząc na najnowsze…

Bardziej wydajny

Na początku Mercedes oferuje trzy wersje napędowe nowej Klasy A:

  • A 200 - benzynowy 1,4 l M 282 (163 KM, 250 Nm) z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT lub 6-stopniową manualną,
  • A 250 – benzynowy 2,0 l M 260 (224 KM, 350 Nm) z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT,
  • A 180 d – diesel 1,5 l OM 608 (116 KM, 260 Nm) z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT.
Mercedes-Benz Klasy A (2018)

Wszystkie silniki są wyposażone w filtr cząstek stałych. Jednostka 1.4 ma system odłączania cylindrów. Opcjonalnie nowa Klasa A oferowana jest ze stałym napędem na cztery koła 4MATIC z elektromechanicznym sprzęgłem wielopłytkowym odpowiadającym za przekaz mocy na tylną oś.

Podobnie jak poprzedniczki, z przodu nowa Klasa A jest zawieszona na kolumnach MacPhersona. Mocniejsze wersje, takie jak A 250, oraz wszystkie odmiany z napędem 4MATIC otrzymują tylne zawieszenie o konstrukcji czterowahaczowej. Natomiast te słabsze będą jeździły na belce skrętnej z oddzielnie montowanymi amortyzatorami i sprężynami. Samochód będzie dostępny także ze sportowym, obniżonym o 15 mm zawieszeniem o większej sztywności pracy.

Mercedes-Benz Klasy A (2018)

— Czwarta generacja Klasy A na nowo definiuje nowoczesny luksus w klasie kompaktów. Aby tego dokonać, zdecydowaliśmy się na połączenie bezkompromisowego, dynamicznego designu z intuicyjną koncepcją obsługi” – mówiła podczas premiery Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialna za sprzedaż w oddziale Mercedes-Benz Cars.

Mercedes-Benz GLA 200 CDI 4Matic 7G-DCT — test

Kompaktowe, ale dość wysublimowane samochody należą do jednej z moich ulubionych kategorii. Co prawda takie konstrukcje odstraszają ceną i dla wielu…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu Audi RS6 w limitowanej wersji Nogaro Edition. Opcjonalne 100 KM więcej i wyjątkowy lakier Samochody, których właściciele nie chcą się pozbywać. 15 lat z jednym autem Pojedzie i poleci. Absurdalny wehikuł od Pal-V zadebiutuje w Genewie Poszedłem obejrzeć nowe BMW X2. Gwiazda okazała się zupełnie inna Škoda zapowiada koncept Vision X. Crossover zdradza przyszłość marki Cupra wyfrunęła z gniazda Seata. Od teraz jest oddzielną marką Nowy Hyundai Santa Fe. Jest tak duży, że możesz zapomnieć o dzieciach na tylnej kanapie Ciekawostka z ogłoszenia, której nie chcesz kupić. Mazda MX-5 w przebraniu Forda Mustanga Policja poluje nieoznakowanymi bmw na jadących lewym pasem? Nic podobnego Elon Musk robi porządki w garażu. Stary Roadster poleci w kosmos Pierwszy taki Ford Focus RS. Służy w Norwegii jako taksówka Nissan nie żegna jeszcze rodziny Z. Sportowy 370Z doczeka się następcy Porsche 911 w wydaniu hybrydowym. Wbrew pozorom to doskonała wiadomość W segmencie, który umiera, to Volkswagen rozdaje karty. Już go zdominował Australijczycy oszaleli na punkcie małego Fiata. Ich wersja ma silnik większy niż auto Zawodnik sumo, wybita ściana i mnóstwo kurzu. Nowy sezon „Top Gear” zapowiada się świetnie Najbardziej skuteczne fotoradary w Polsce. Dane za rok 2017 Volkswagen ogłosił datę rozpoczęcia produkcji nowego Golfa. Znamy pierwsze szczegóły Brakuje ci radości w życiu? Ford dowiódł, że sportowe auto dostarczy jej więcej, niż całowanie Nowy Coupe SUV? Wbrew pozorom ten model ma sens Ukradli samochód w ciemno. Manual pokonał nastolatków Wiadra budyniu za 11,60 zł i 5 kg malin. Takie łapówki przyjmowali skazani policjanci

Popularne w tym tygodniu:

Tragedia w Rybniku. Kursantka śmiertelnie potrąciła egzaminatora Nowe Audi SQ8 TDI to 435-konna machina do pożerania autobahnów Prawo jazdy można stracić też na łodzi. Przepisy są takie, jak na drodze Koniec z zabytkową patologią. Ministerstwo Kultury ustali nowe warunki dla żółtych tablic Piesi nie będą mieć pierwszeństwa przed przejściem. Klęska inicjatywy RPO Dlaczego tiry na autostradach wyprzedzają się tak długo? Takie są przepisy Prawo jazdy w telefonie w 2020 r. Data potwierdzona Jeździł czołgiem po ulicach Pajęczna. 49-latek był pijany Debiut polskiego zespołu w Le Mans. Rozmawiamy z kierowcą Kubą Śmiechowskim Mandaty do 11 tys. zł. Uważaj podczas wakacji w Chorwacji Shelby GT500 z oficjalnymi danymi technicznymi. Ma więcej koni niż McLaren 720S Już wiadomo, ile państwo dopłaci do zakupu ekologicznych aut