Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.
Mercedes-AMG wprowadza do oferty silnik benzynowy wspomagany potężnym motorem elektrycznym

Mercedes-AMG wprowadza do oferty silnik benzynowy wspomagany potężnym motorem elektrycznym (fot. mat. prasowe)

Nowe mercedesy-AMG serii 53. Krok do elektryfikacji napędu sportowych maszyn

Rewolucja w AMG. Do oferty wchodzą trzy modele z mocnym silnikiem benzynowym, po raz pierwszy wspomaganym elektrycznie. Nowe oznaczenie 53 otwiera kolejny rozdział w historii niemieckiego tunera mercedesów.

Nadszedł ten moment, kiedy nawet taka firma jak AMG dostrzega potencjał w elektryfikacji napędów konwencjonalnych i wprowadza rewolucję w układzie elektrycznym. Nowa jednostka o oznaczeniu 53 jest wspomagana niedużym silnikiem elektrycznym o mocy 16 kW (22 KM) i generującym dodatkowe 250 Nm momentu obrotowego. System działający jak w KERS w Formule 1 będzie wspomagał klasyczny napęd, gdy kierowca zacznie korzystać z jego pełnych możliwości.

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

— Wraz z nowymi modelami z serii 53 poszerzamy nasze portfolio i wykonujemy pierwszy krok w kierunku hybrydowej przyszłości, z najnowocześniejszym połączeniem sportowego designu, osiągów i wydajności — wyjaśnia Tobias Moers, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH. — Podstawą tego jest współczesna konfiguracja napędu w postaci sześciocylindrowego silnika rzędowego z elektryczną sprężarką pomocniczą i EQ Boost starter-alternator oraz pokładowym układem elektrycznym 48 V. Bardzo spontaniczna reakcja na naciśnięcie pedału przyspieszenia, precyzja i konstrukcja skupiająca się na dynamice jazdy, to cechy charakterystyczne dla AMG. Docieramy do grupy klientów zorientowanych na styl życia z kolejną atrakcyjną ofertą od Affalterbach.

Nowy silnik benzynowy o pojemności 3 litrów w układzie rzędowym jest wspomagany turbosprężarką i wspomnianym kompresorem elektrycznym. Standardowa moc wyjściowa to 435 KM przy 6100 obr./min, a moment obrotowy o maksymalnej wartości 520 Nm dostępnym jest w zakresie 1800–5800 obr./min.

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

W razie potrzeby dodatkowego kopniaka gwarantuje elektryczne wspomaganie. Całość połączona z przekładnią automatyczną AMG Speedshift TCT 9G i napędem na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ pozwala rozpędzić coupé E 53 AMG do 100 km/h w czasie 4,4 s (CLS 53 AMG i E 53 AMG Cabriolet o 0,1 s wolniej) i zapewnia spalanie na średnim poziomie 8,4 l/100 km (Cabriolet 8,5 l/100 km). Dla większej czystości spalin zastosowano filtr cząstek stałych.

Dodatkową funkcją systemu EQ Boost jest wydajne dostarczanie energii elektrycznej do instalacji 48V, która współpracuje z klasyczną 12-woltową. Ta o wyższym napięciu może sprawniej zasilać urządzenia elektryczne, jak elektryczny kompresor i wystarcza jej cieńsze, a zatem lżejsze okablowanie. Starter-alternator również sprawniej uruchamia silnik spalinowy niż klasyczne urządzenie w systemie start-stop, dzięki czemu wykorzystanie tej funkcji jest jeszcze bardziej efektywne.

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé

Zobacz również: Mercedes-Benz klasy S - odc. 3 "Poruszenie"

Lepiej działa też nowa przekładnia oraz napęd na cztery koła. W zależności od potrzeb samochód może być napędzany tylko na tylną oś, a w przypadku przewidzenia poślizgu system natychmiast uruchamia sprzęgło dołączające przednie koła. Standardem jest pneumatyczne zawieszenie sportowe AMG RIDE CONTROL +.

Stylistyka zarezerwowana dla 53

Nowa atrapa grilla z podwójną, poziomą listwą będzie od teraz znakiem rozpoznawczym odmiany AMG 53. Od innych wersji AMG różni się przedni splitter oraz progi. Z tyłu cechą charakterystyczną są obudowane cztery okrągłe końcówki wydechu. Wszystko dla poprawienia efektywności przepływu powietrza pod samochodem.

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Wnętrze jest oczywiście spójne ze standardowymi modelami i wyposażone stosowanie do wersji AMG w sportowe fotele i kierownicę oraz odpowiednie elementy wykończenia. Jeśli chodzi o kolorystykę wnętrza i materiały, trzy nowe modele z serii 53 mają znacznie więcej opcji niż poprzednie z serii 43. Jest m.in. więcej wersji kolorystycznych i kombinacji tych barw.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Niewielka zmiana – SR Auto 500 Prima Edizione (2012) Rodzina modeli Defender będzie wytrzymała i przystępna cenowo Konfrontacje... ciąg dalszy - Peugeot 308 CC Lamborghini prezentuje Huracána LP 620-2 Super Trofeo Pierwsze fotki SLS od Brabusa Dziadkowozy - bolidy starszych panów Mercedes SLS AMG Roadster przyłapany! [wideo] Toyota GT86 (2016) - lifting japońskiej zabawki dla dużych chłopców Mandaty do 11 tys. zł. Uważaj podczas wakacji w Chorwacji 1974 ItalDesign Medici 1 [zapomniane koncepty] TechArt Porsche 911 Carrera 4S Transporter 3 - dla wytrwałych

Popularne w tym tygodniu:

Przejechali 400 tys. km nową alfą romeo. Obyło się bez awarii Luksusowe samochody z urzędu skarbowego. Odbędą się interesujące licytacje Ruszają konwoje z czołgami. Jadą na defiladę na okazji Dnia Wojska Polskiego Sprawa kradzieży zielonego ferrari. Analizujemy wersję policji Mercedes Klasy S pozostanie "najlepszym autem świata". Jego twórca zdradza strategię Zaoferował 100 tys. zł za starą nysę. Teraz szuka pieniędzy na jej zakup Na zdjęciu z fotoradaru pokazał środkowy palec. Niemiecka policja nie miała litości Policja wybrała nieoznakowane radiowozy. Na drogi trafi 90 sztuk Toyoty Corolli Mercedes S600 Lorinser Michaela Jordana trafił na sprzedaż. Raczej nie będzie tani Avtoros Shaman 8x8, czyli rosyjski ambulans do zadań specjalnych Używane auta drożeją i będą drożeć. To wina nie tylko koronawirusa [wywiad] 500 zł za mycie auta na własnej posesji? Tylko, gdy masz "życzliwego" sąsiada