Mercedes-AMG wprowadza do oferty silnik benzynowy wspomagany potężnym motorem elektrycznym

Mercedes-AMG wprowadza do oferty silnik benzynowy wspomagany potężnym motorem elektrycznym (fot. mat. prasowe)

Nowe mercedesy-AMG serii 53. Krok do elektryfikacji napędu sportowych maszyn

Rewolucja w AMG. Do oferty wchodzą trzy modele z mocnym silnikiem benzynowym, po raz pierwszy wspomaganym elektrycznie. Nowe oznaczenie 53 otwiera kolejny rozdział w historii niemieckiego tunera mercedesów.

Nadszedł ten moment, kiedy nawet taka firma jak AMG dostrzega potencjał w elektryfikacji napędów konwencjonalnych i wprowadza rewolucję w układzie elektrycznym. Nowa jednostka o oznaczeniu 53 jest wspomagana niedużym silnikiem elektrycznym o mocy 16 kW (22 KM) i generującym dodatkowe 250 Nm momentu obrotowego. System działający jak w KERS w Formule 1 będzie wspomagał klasyczny napęd, gdy kierowca zacznie korzystać z jego pełnych możliwości.

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

— Wraz z nowymi modelami z serii 53 poszerzamy nasze portfolio i wykonujemy pierwszy krok w kierunku hybrydowej przyszłości, z najnowocześniejszym połączeniem sportowego designu, osiągów i wydajności — wyjaśnia Tobias Moers, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH. — Podstawą tego jest współczesna konfiguracja napędu w postaci sześciocylindrowego silnika rzędowego z elektryczną sprężarką pomocniczą i EQ Boost starter-alternator oraz pokładowym układem elektrycznym 48 V. Bardzo spontaniczna reakcja na naciśnięcie pedału przyspieszenia, precyzja i konstrukcja skupiająca się na dynamice jazdy, to cechy charakterystyczne dla AMG. Docieramy do grupy klientów zorientowanych na styl życia z kolejną atrakcyjną ofertą od Affalterbach.

Nowy silnik benzynowy o pojemności 3 litrów w układzie rzędowym jest wspomagany turbosprężarką i wspomnianym kompresorem elektrycznym. Standardowa moc wyjściowa to 435 KM przy 6100 obr./min, a moment obrotowy o maksymalnej wartości 520 Nm dostępnym jest w zakresie 1800–5800 obr./min.

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

W razie potrzeby dodatkowego kopniaka gwarantuje elektryczne wspomaganie. Całość połączona z przekładnią automatyczną AMG Speedshift TCT 9G i napędem na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ pozwala rozpędzić coupé E 53 AMG do 100 km/h w czasie 4,4 s (CLS 53 AMG i E 53 AMG Cabriolet o 0,1 s wolniej) i zapewnia spalanie na średnim poziomie 8,4 l/100 km (Cabriolet 8,5 l/100 km). Dla większej czystości spalin zastosowano filtr cząstek stałych.

Dodatkową funkcją systemu EQ Boost jest wydajne dostarczanie energii elektrycznej do instalacji 48V, która współpracuje z klasyczną 12-woltową. Ta o wyższym napięciu może sprawniej zasilać urządzenia elektryczne, jak elektryczny kompresor i wystarcza jej cieńsze, a zatem lżejsze okablowanie. Starter-alternator również sprawniej uruchamia silnik spalinowy niż klasyczne urządzenie w systemie start-stop, dzięki czemu wykorzystanie tej funkcji jest jeszcze bardziej efektywne.

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé

Zobacz również: Mercedes-Benz GLC 250 AMG Line (2016) - test

Lepiej działa też nowa przekładnia oraz napęd na cztery koła. W zależności od potrzeb samochód może być napędzany tylko na tylną oś, a w przypadku przewidzenia poślizgu system natychmiast uruchamia sprzęgło dołączające przednie koła. Standardem jest pneumatyczne zawieszenie sportowe AMG RIDE CONTROL +.

Stylistyka zarezerwowana dla 53

Nowa atrapa grilla z podwójną, poziomą listwą będzie od teraz znakiem rozpoznawczym odmiany AMG 53. Od innych wersji AMG różni się przedni splitter oraz progi. Z tyłu cechą charakterystyczną są obudowane cztery okrągłe końcówki wydechu. Wszystko dla poprawienia efektywności przepływu powietrza pod samochodem.

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Wnętrze jest oczywiście spójne ze standardowymi modelami i wyposażone stosowanie do wersji AMG w sportowe fotele i kierownicę oraz odpowiednie elementy wykończenia. Jeśli chodzi o kolorystykę wnętrza i materiały, trzy nowe modele z serii 53 mają znacznie więcej opcji niż poprzednie z serii 43. Jest m.in. więcej wersji kolorystycznych i kombinacji tych barw.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ford zapowiada powrót Mach 1. Będzie elektrycznym SUV-em Premiera nowego Mercedesa Klasy G. Nie zawiódł nikogo Tesla dostarcza kolejne modele 3. Klienci oczekiwali czegoś zupełnie innego Najciekawsze motoryzacyjne aukcje na WOŚP. Można pomóc i świetnie się bawić Prezydent Turkmenistanu nie zwalnia z absurdami. Teraz zakazał kobietom prowadzić auta Koniec dominacji Volvo? Volkswagen najbezpieczniejszy w trzech klasach na sześć! Toyota GR Super Sport Concept. Hybryda nie musi być nudna Nowy silnik do Golfa jest o 5 KM mocniejszy i 4400 zł droższy. Różnica tkwi w technice Zamieszanie z naklejkami na szybach. Ministerstwo Infrastruktury wyjaśnia Ford Edge dostaje moc. Dużo mocy Fiat Tipo podrożał. Czy wciąż można nazwać go tanim? Sprawdzamy ceny konkurencji Amerykanie w Oregonie wreszcie mogą sami tankować samochód. I są tym faktem przerażeni Klub piłkarski jest jak Suzuki. Kolejna umowa sponsorska japońskiej marki Mercedes chwali się nowymi multimediami. Lepiej, żebyś miał sprawne kciuki Mini zmieniło się tak bardzo, że nie zauważyłem jego premiery. Mój błąd BMW pewnie nie chce, byśmy oglądali te zdjęcia. Tak wygląda nowa seria 8 Jeszcze więcej małych SUV-ów! Producenci nie zwalniają tempa "Farmkhama" to dowód, że Clarksonowi nie skończyły się pomysły. Oby więcej takich Ponad 370 km przejechane bokiem. BMW odzyskało dawny rekord Polska policja zawstydziła spotterów. W 3 godziny odnaleźli astona martina i rolls-royce'a Czy to prototyp nowego supersamochodu McLarena? Zamaskowany wóz przyłapany w Londynie Tankowanie auta podczas ośmiogodzinnego driftu. BMW sięgnęło po rozwiązania z samolotu Wyniki spalania dalej są nierealistyczne. Ile naprawdę palą samochody? Škoda Fabia przegrała batalię o popularność u Kowalskiego. Zaskakujący zwrot akcji

Popularne w tym tygodniu:

Škoda Superb o mocy 560 KM. Jest szybsza niż BMW M5 Od dziś nowe oznaczenia na stacjach. Trudniej o pomyłkę przy tankowaniu Kolejne nieoznakowane BMW rozbite. Policjantom wyjechał polonez Okazja była zbyt dobra. Sprzedawca z niemieckiego komisu oszukał czytelnika Samochód Lecha Wałęsy do kupienia w Gdańsku. Cena zaskakuje, ale warto ją rozważyć Motoryzacyjne mity, w które wciąż wierzymy. Lepiej poznać prawdę Audi zmieni logo? Wszystko na to wskazuje BMW twierdzi, że ma najlepsze diesle. Nie zamierza się z nich wycofywać Elektryczny hamulec "ręczny" niezgodny z prawem. Poseł pyta, czy wolno go stosować Strajk policjantów daje się we znaki. Wpływy z mandatów spadły drastycznie Wycisz silnik za 8 zł, a sąsiedzi pokochają sportowe auta Mercedes Klasy X 6x6 z Polski. Carlex Design chwali się planami