Fiat Tipo podrożał. Czy wciąż można nazwać go tanim? Sprawdzamy ceny konkurencji

Napisał do mnie kolega z pewnym wyrzutem: "Pamiętam jak chwaliłeś Fiata Tipo za relację ceny do jakości, ale chyba ci się coś pomyliło. To auto jest drogie, a w środku wygląda dużo gorzej niż Hyundai, którego oglądałem w tym samym czasie". W jednej chwili zerknąłem w cennik i okazało się, że ma sporo racji. Ale czy na pewno?

Fiat Tipo podrożał o 5100 zł w stosunku do promocyjnej oferty z 2017 r. Czy to oznacza, że nie jest już tak konkurencyjny w swoim segmencie?

Fiat Tipo podrożał o 5100 zł w stosunku do promocyjnej oferty z 2017 r. Czy to oznacza, że nie jest już tak konkurencyjny w swoim segmencie? (fot. Marcin Łobodziński)

Fiat Tipo, który w roku 2017 był jednym z najchętniej kupowanych modeli samochodów kompaktowych przez Polaków, rzeczywiście podrożał, ale w większej mierze wrócono do jego standardowej ceny. Łatwo to potwierdzić. Na stronie Fiata można bowiem znaleźć zarówno cennik na rok 2017, jak i na 2018. Na zeszłoroczne Tipo były ceny promocyjne, ale nawet te przekreślone są niższe o 1000 zł niż obecnie. Zatem kompaktowy model Fiata podrożał o 1000 zł w stosunku do cen bazowych.

Fiat Tipo Hatchback 1.4 T-Jet: tak wiele za tak niewiele

Fiat Tipo jeszcze dostępny jako sedan na polskim rynku przyjął się dobrze, ale niemal od samego początku klienci wyczekiwali zapowiadanego hatchbacka….

Tym samym, w zeszłym roku Tipo wyglądało bardzo atrakcyjnie na tle konkurentów. Obecnie już nie ma takiej przewagi. Jeżeli weźmiemy cenę hatchbacka z silnikiem 1.4 T-Jet w specyfikacji Lounge na poziomie 65 900 zł, to z podobną mocą i wyposażeniem nie znajdziecie tak łatwo konkurenta. W jednym z naszych artykułów serii WP Pomaga zrobiłem dokładną analizę dla czytelnika i porównanie z Oplem Astrą i Fordem Focusem. Dziś mowa o tym samym aucie, kosztującym już 71 000 zł.

WP Pomaga: czy jest lepsza opcja od Fiata Tipo?

Fiat Tipo jest w Polsce jednym z najchętniej kupowanych samochodów przez osoby prywatne. Kusi ceną i dopracowaniem konstrukcji. Jest najtańszym modelem…

Za podobne pieniądze można kupić wg. cennika promocyjnego Opla Astrę 1.4 Turbo (125 KM) w bogatej specyfikacji Dynamic z automatyczną klimatyzacją i pakietem systemów bezpieczeństwa. Focus nadal jest dość drogi, ale porównajmy wspomnianego przez mojego kolegę Hyundaia i30. Za 71 tys. zł kupicie wersję 1.0 T-GDI (120 KM) w specyfikacji Comfort, ale tu łatwo o błąd. Mowa bowiem o roczniku 2017, zatem o autach już wyprodukowanych. Jak się dobrze przyjrzeć, to również ceny Opla dotyczą aut już wyprodukowanych, choć z rocznika modelowego 2018.

Cała różnica polega na tym, że wyższe o 5100 zł ceny Tipo 2018 w stosunku do egzemplarzy 2017, dotyczą samochodów, które można dowolnie skonfigurować i dopiero będą wyprodukowane na zamówienie. Nie jest to więc oferta porównywalna do aut już czekających na klienta, które również w salonach Fiata są sporo tańsze.

Jak zatem wyglądają obecnie dostępne na stronach importerów cenniki? Okazuje się, że niewielu z nich ma aktualne, czyli z rocznika modelowego 2018 i tego samego roku produkcji. Wszystkie marki z Grupy VW mają już takie oferty. To samo dotyczy Peugeota oraz Kii. Popatrzmy na konkurentów Fiata Tipo 1.4 T-Jet Lounge i sprawdźmy, ile kosztują.

Ceny samochodów kompaktowych konkurencyjnych dla

Fiata Tipo 1.4 T-Jet Lounge

Model

Wersja

rok

produkcji

rok

modelowy

cena

wg. cennika

Fiat Tipo 1.4 T-Jet Lounge 2018 2018 71 000 zł
Citroen C4 1.2 PureTech More Life 2017 2017 63 690 zł
Ford Focus 1.0 EcoBoost SE 2017 2017 78 990 zł
Kia Cee'd 1.6 GDI M 2018 2018 64 560 zł
Mazda 3 2.0 SkyMotion 2017 2017 74 900 zł
Honda Civic 1.0 Turbo Comfort 2018 2018 80 500 zł
Hyundai i30 1.0 T-GDI Comfort 2017 2017 70 700 zł*
Opel Astra 1.4 Turbo Dynamic 2017 2018 70 200 zł*
Peugeot 308 1.2 PureTech Business Line 2018 2018 73 900 zł
Renault Megane SCe 115 ZEN 2017 2017 64 900 zł
Seat Leon 1.4 TSI Style 2018 2018 69 400 zł
Skoda Octvia  1.0 TSI Ambition 2018 2018 78 390 zł*
Toyota Auris 1.6 Valvematic Premium 2017 2017 69 200 zł*
VW Golf 1.4 TSI Comfortline 2018 2018 82 550 zł
wybór wersji konkurencyjnej dla Tipo polegał na wybraniu silnika o mocy najbardziej zbliżonej do mocy silnika fiata (120 KM) oraz podobnej specyfikacji wyposażenia. W niektórych modelach wymagana będzie dopłata do poziomu Lounge Fiata. 

*ceny wyraźnie zaznaczone jako promocyjne

Zobacz również: Fiat Panda 4x4 Cross (2015) - napęd i ELD - test Autokult.pl

Jak widać, Fiat Tipo nadal jest samochodem wyglądającym dobrze w relacji cena/wyposażenie oraz tego, co daje jego konstrukcja. Tańsze są zwykle auta z rocznika 2017 i te, które mają uboższe wyposażenie. Dobrze na tle Tipo wypada Kia Cee'd oraz Seat Leon. Porównanie konkretnej wersji Tipo do klasycznych kompaktów jest jednak o tyle trudne, że Fiat nie oferuje niektórych elementów wyposażenia — np. dwustrefowej klimatyzacji czy elektrycznie składanych lusterek, nawet za dopłatą.

Mimo wszystko Fiat Tipo wraz z nowym rokiem wyraźnie podrożał i obecnie nie jest już tak atrakcyjny jak wtedy, gdy obowiązują promocyjne ceny. Czy to oznacza, że jest za drogi? Jak uważacie?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Amerykanie w Oregonie wreszcie mogą sami tankować samochód. I są tym faktem przerażeni Klub piłkarski jest jak Suzuki. Kolejna umowa sponsorska japońskiej marki Mercedes chwali się nowymi multimediami. Lepiej, żebyś miał sprawne kciuki Mini zmieniło się tak bardzo, że nie zauważyłem jego premiery. Mój błąd BMW pewnie nie chce, byśmy oglądali te zdjęcia. Tak wygląda nowa seria 8 Jeszcze więcej małych SUV-ów! Producenci nie zwalniają tempa "Farmkhama" to dowód, że Clarksonowi nie skończyły się pomysły. Oby więcej takich Ponad 370 km przejechane bokiem. BMW odzyskało dawny rekord Polska policja zawstydziła spotterów. W 3 godziny odnaleźli astona martina i rolls-royce'a Czy to prototyp nowego supersamochodu McLarena? Zamaskowany wóz przyłapany w Londynie Tankowanie auta podczas ośmiogodzinnego driftu. BMW sięgnęło po rozwiązania z samolotu Wyniki spalania dalej są nierealistyczne. Ile naprawdę palą samochody? Škoda Fabia przegrała batalię o popularność u Kowalskiego. Zaskakujący zwrot akcji Zrobili z "malucha" potwora na kołach. Ma silnik Hayabusy o mocy 190 KM Trolls Royce na sprzedaż. Najodważniejsze auto ostatnich lat zmienia właściciela Najbardziej popularne samochody używane 2017 roku. Królują kompakty Elektryczne ferrari trafiło na aukcję. Na świecie nie ma drugiego takiego Rusza Dakar 2018. Jak trenowała ekipa z Kamaza? Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu Toyota we Włoszech wycofuje się z silników Diesla. Oferuje hybrydy Czarne auta muszą zniknąć z ulic stolicy Turkmenistanu. Prezydent kraju ich nie lubi To ostatni moment, by powiedzieć, że audi wyglądają tak samo. Wkrótce zaczną się od siebie różnić 25 lat jak jeden dzień. Oto samochody, które kwalifikują się do żółtych tablic! Dlaczego ktoś wydał 750 tys. zł na to volvo? Bo wie, do kogo należało

Popularne w tym tygodniu:

Volvo z nowym rekordem. Żaden pasażer XC90 nie zginął na brytyjskich drogach Vosco S106 to nie pierwszy pomysł na nowy polski samochód. Ale ten wreszcie ma sens Wysokie kary za wjazd do lasu. Leśnicy urządzili łowy BMW M2 Competition podnosi poprzeczkę. Moc przekroczyła już 400 KM Polacy jeżdżą bez OC przez niezrozumienie przepisów. Kara to nawet 4200 zł Biznes Keanu Reevesa kwitnie. Aktor swój majątek inwestuje w jednoślady Ma 800-konne V8 i ostry, różowy kolor. Karolina Pilarczyk pokazała swój nowy wóz Niemieckie władze chcą zakazu diesli. Producent aut uważa, że to bez sensu Samodzielne zdejmowanie blokady na koło nie ma sensu. Chyba, że zwrócicie ją nienaruszoną Senator zarzuca twórcom Syreny, że ich auto to fikcja. Odpowiadają prezentując kolejne wcielenie modelu Nowa Toyota Supra nadchodzi wielkimi krokami. Nie będzie tania Volkswagen będzie mniej niemiecki. Dostanie nowe logo i więcej kolorów