Tanie, łatwe w naprawach i niezawodne - czy da się takie cechy pogodzić?

Tanie, łatwe w naprawach i niezawodne - czy da się takie cechy pogodzić? (fot. mat. prasowe)

Tanie kombi do 10 tys. zł, które można wszędzie naprawić

Pan Piotr szuka samochodu nie patrząc na rocznik, a na prostotę konstrukcji. Będzie podróżował po Europie z rodziną i ważne są dla niego niezawodność, a z drugiej strony możliwość łatwej naprawy w każdych warunkach. Przyjrzeliśmy się samochodom, które z powodzeniem można nazwać starymi gratami, ale da się wciąż kupić zadbany egzemplarz.

Ten artykuł ma 5 stron:

Czego szukamy?

"Poszukuję dużego kombi do pokonywania sporych odległości po całej Europie dla rodziny 2+2. Ważna jest dla mnie prostota samochodu i ogólna bezawaryjność, bardziej niż młody rocznik. Preferuję benzynowe jednostki, które dla poprawy ekonomii można zasilać LPG" – pisze do nas pan Piotr.

"Z pasji do motoryzacji dawniej wiele napraw wykonywałem sam, więc nie przerażają mnie dziwne rozwiązania w niektórych samochodach. Jako że auto może być w trasie przez kilkanaście dni, poszukuję prostoty, której brak w obecnych samochodach" – dodaje czytelnik w swoim zgłoszeniu.

Proste samochody to takie z poprzedniej epoki. Jednym z nich jest Audi A6 C4, bazujące jeszcze na modelu 100.

Do wydania jest kwota około 10 tys. zł, więc ważniejszy od rocznika będzie raczej stan techniczny. Ten łatwiej utrzymać lub przywrócić w konstrukcjach z lat 90. Tu jedna uwaga – większość samochodów z roczników zaczynających się się od 19… to już wyeksploatowane "trupy". Nie dajcie się zwieść handlarzom, którzy twierdzą że ich auto jest jak nowe. Dlatego ważne jest dokładne obejrzenie takiego pojazdu przed podjęciem decyzji.

Z drugiej jednak strony ryzyko kosztownej wpadki jest niewielkie. Nawet jeżeli naprawy będzie wymagało kilka obszarów, koszty są dużo niższe niż w samochodach o 10 lat młodszych. Jestem zdania, że dysponując tak małą kwotą i szukając stosunkowo dużego samochodu, lepiej wybrać konstrukcję z minionej epoki niż na siłę szukać możliwie najmłodszego rocznika.

Przyjrzyjmy się zatem modelom, które mogą odpowiadać naszemu czytelnikowi. Wybrałem do zestawienia trzy proste i trwałe samochody, które nie powinny sprawiać problemów w trasie, a także podczas napraw.

Oto zakres poszukiwań:

  • rocznik: bez znaczenia,
  • cena: maksimum 12 000 zł,
  • przebieg roczny: ok. 20 000 km,
  • koszty eksploatacji: jak najniższe,
  • silnik: raczej benzynowy,
  • sugerowany segment: D lub E.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: WP Pomaga

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Fiat 500 [awarie i problemy] Używane Mitsubishi Lancer VII/VIII 2,0 (2003-2007) Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Prawie jak limuzyny – oryginalne używane sedany za niewielkie pieniądze Używane Subaru Impreza GC bez turbo [1993-2000] - poradnik kupującego Używane Mitsubishi Colt IV – awarie i problemy Volkswagen Golf II [awarie i problemy] Używany Rover 214 Si / 25 1.4 16V [1995-2005] – poradnik kupującego Volkswagen Polo 9N [awarie i problemy] Dacia Duster [awarie i problemy] Używany Chevrolet Aveo II/T300 [2011-2014] - poradnik kupującego Używana Kia Rio III w pigułce. Trochę niedoceniona, ale czy dobra?

Popularne w tym tygodniu:

Saab 9-2X – amerykańskie "saabaru", to ciekawy pomysł na unikatowe auto 7 tanich kabrioletów, które nie są Mazdą MX-5. Każdy znajdzie coś dla siebie Używany Mitsubishi Colt VI w pigułce - zamiast dużo droższej Hondy Jazz Używany Smart Forfour I w pigułce - tanie auto, dla odważnych