Tanie, łatwe w naprawach i niezawodne - czy da się takie cechy pogodzić?

Tanie, łatwe w naprawach i niezawodne - czy da się takie cechy pogodzić? (fot. mat. prasowe)

Tanie kombi do 10 tys. zł, które można wszędzie naprawić

Pan Piotr szuka samochodu nie patrząc na rocznik, a na prostotę konstrukcji. Będzie podróżował po Europie z rodziną i ważne są dla niego niezawodność, a z drugiej strony możliwość łatwej naprawy w każdych warunkach. Przyjrzeliśmy się samochodom, które z powodzeniem można nazwać starymi gratami, ale da się wciąż kupić zadbany egzemplarz.

Ten artykuł ma 5 stron:

Czego szukamy?

"Poszukuję dużego kombi do pokonywania sporych odległości po całej Europie dla rodziny 2+2. Ważna jest dla mnie prostota samochodu i ogólna bezawaryjność, bardziej niż młody rocznik. Preferuję benzynowe jednostki, które dla poprawy ekonomii można zasilać LPG" – pisze do nas pan Piotr.

"Z pasji do motoryzacji dawniej wiele napraw wykonywałem sam, więc nie przerażają mnie dziwne rozwiązania w niektórych samochodach. Jako że auto może być w trasie przez kilkanaście dni, poszukuję prostoty, której brak w obecnych samochodach" – dodaje czytelnik w swoim zgłoszeniu.

Proste samochody to takie z poprzedniej epoki. Jednym z nich jest Audi A6 C4, bazujące jeszcze na modelu 100.

Do wydania jest kwota około 10 tys. zł, więc ważniejszy od rocznika będzie raczej stan techniczny. Ten łatwiej utrzymać lub przywrócić w konstrukcjach z lat 90. Tu jedna uwaga – większość samochodów z roczników zaczynających się się od 19… to już wyeksploatowane "trupy". Nie dajcie się zwieść handlarzom, którzy twierdzą że ich auto jest jak nowe. Dlatego ważne jest dokładne obejrzenie takiego pojazdu przed podjęciem decyzji.

Z drugiej jednak strony ryzyko kosztownej wpadki jest niewielkie. Nawet jeżeli naprawy będzie wymagało kilka obszarów, koszty są dużo niższe niż w samochodach o 10 lat młodszych. Jestem zdania, że dysponując tak małą kwotą i szukając stosunkowo dużego samochodu, lepiej wybrać konstrukcję z minionej epoki niż na siłę szukać możliwie najmłodszego rocznika.

Przyjrzyjmy się zatem modelom, które mogą odpowiadać naszemu czytelnikowi. Wybrałem do zestawienia trzy proste i trwałe samochody, które nie powinny sprawiać problemów w trasie, a także podczas napraw.

Oto zakres poszukiwań:

  • rocznik: bez znaczenia,
  • cena: maksimum 12 000 zł,
  • przebieg roczny: ok. 20 000 km,
  • koszty eksploatacji: jak najniższe,
  • silnik: raczej benzynowy,
  • sugerowany segment: D lub E.

Zobacz również: Audi A4 (B9) Avant 2.0 TDI (2016) - test

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: WP Pomaga

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Mazda MX-5 NB [awarie i problemy] Używana Honda Civic IX w pigułce. Ostatnia taka honda Opel Vectra C [z drugiej ręki] Topowy iPhone 12 kosztuje 7199 zł. Za tyle można kupić wygodne auto Honda Accord VII [z drugiej ręki] Motoryzacyjne marzenie z Anglii? – szybki przegląd rynku Opel Vectra B [awarie i problemy] Używane Volvo S80: limuzyna, na którą cię naprawdę stać Używany Ford S-Max I - idealne auto dla rodziny, w której rodzi się trzecie dziecko Używane Suzuki Grand Vitara 2,0 16V [1998-2005] - SUV na każdą kieszeń - poradnik kupującego Z drugiej ręki: Volkswagen Phaeton Mitsubishi Lancer VIII [awarie i problemy]

Popularne w tym tygodniu:

Godne zaufania kilkuletnie samochody używane. Kluczem jest brak nowoczesnych "gadżetów" Potwornie nudne, ale skuteczne. Niezawodne używane samochody bez polotu Używany Nissan Primera P12 w pigułce. Teraz to okazja jakich mało Używana Alfa Romeo 156 w pigułce – taniej już nie będzie