Tanie, łatwe w naprawach i niezawodne - czy da się takie cechy pogodzić?

Tanie, łatwe w naprawach i niezawodne - czy da się takie cechy pogodzić? (fot. mat. prasowe)

Tanie kombi do 10 tys. zł, które można wszędzie naprawić

Pan Piotr szuka samochodu nie patrząc na rocznik, a na prostotę konstrukcji. Będzie podróżował po Europie z rodziną i ważne są dla niego niezawodność, a z drugiej strony możliwość łatwej naprawy w każdych warunkach. Przyjrzeliśmy się samochodom, które z powodzeniem można nazwać starymi gratami, ale da się wciąż kupić zadbany egzemplarz.

Ten artykuł ma 5 stron:

Czego szukamy?

"Poszukuję dużego kombi do pokonywania sporych odległości po całej Europie dla rodziny 2+2. Ważna jest dla mnie prostota samochodu i ogólna bezawaryjność, bardziej niż młody rocznik. Preferuję benzynowe jednostki, które dla poprawy ekonomii można zasilać LPG" – pisze do nas pan Piotr.

"Z pasji do motoryzacji dawniej wiele napraw wykonywałem sam, więc nie przerażają mnie dziwne rozwiązania w niektórych samochodach. Jako że auto może być w trasie przez kilkanaście dni, poszukuję prostoty, której brak w obecnych samochodach" – dodaje czytelnik w swoim zgłoszeniu.

Proste samochody to takie z poprzedniej epoki. Jednym z nich jest Audi A6 C4, bazujące jeszcze na modelu 100.

Do wydania jest kwota około 10 tys. zł, więc ważniejszy od rocznika będzie raczej stan techniczny. Ten łatwiej utrzymać lub przywrócić w konstrukcjach z lat 90. Tu jedna uwaga – większość samochodów z roczników zaczynających się się od 19… to już wyeksploatowane "trupy". Nie dajcie się zwieść handlarzom, którzy twierdzą że ich auto jest jak nowe. Dlatego ważne jest dokładne obejrzenie takiego pojazdu przed podjęciem decyzji.

Z drugiej jednak strony ryzyko kosztownej wpadki jest niewielkie. Nawet jeżeli naprawy będzie wymagało kilka obszarów, koszty są dużo niższe niż w samochodach o 10 lat młodszych. Jestem zdania, że dysponując tak małą kwotą i szukając stosunkowo dużego samochodu, lepiej wybrać konstrukcję z minionej epoki niż na siłę szukać możliwie najmłodszego rocznika.

Przyjrzyjmy się zatem modelom, które mogą odpowiadać naszemu czytelnikowi. Wybrałem do zestawienia trzy proste i trwałe samochody, które nie powinny sprawiać problemów w trasie, a także podczas napraw.

Oto zakres poszukiwań:

  • rocznik: bez znaczenia,
  • cena: maksimum 12 000 zł,
  • przebieg roczny: ok. 20 000 km,
  • koszty eksploatacji: jak najniższe,
  • silnik: raczej benzynowy,
  • sugerowany segment: D lub E.

Zobacz również: Audi Q3 2.0 TFSI S tronic (2015) - test napędu quattro i trybu Offroad

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: WP Pomaga

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używana Toyota Avensis II [2003-2008] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Rozbij skarbonkę! Na tych samochodach będzie można zarobić Używany Volkswagen Lupo: godny uwagi maluch za dwie pensje Tanie używane samochody z silnikiem V8 - poradnik kupującego Samochody z USA - czy można nazwać je gorszymi? Nowszy nie zawsze lepszy. Modele, które warto wybrać pomimo starszej generacji Seat Ateca tańszy niż konkurencja z grupy VAG. Prześwietlamy ofertę Hiszpanów Wyglądają jak milion dolarów, kosztują grosze. Te auta straciły sporo na wartości! Używany Peugeot 4008 w pigułce Używana Mazda RX-8 w pigułce Używany Citroën C4 Aircross w pigułce Używany Mitsubishi ASX w pigułce Używane Renault Clio III w pigułce Używany Opel Corsa D w pigułce Używany Opel Corsa D: porządny i tani w utrzymaniu maluch z dużym wyborem silników Hyundai Santa Fe II (2007-2012): rozsądny koreańczyk zamiast drogiego japończyka WP Pomaga: maluch do miasta za 5000 zł. Nie tak łatwo kupić WP Pomaga: kombi za 20 tys. zł z silnikiem do instalacji gazowej WP Pomaga: używany samochód do kwoty 30 tys. zł dla alpinistki WP Pomaga: Tanie i duże kombi za 5000 zł WP Pomaga: zobacz wszystkie artykuły WP Pomaga: szukasz samochodu? Teraz to prostsze, niż kiedykolwiek wcześniej WP Pomaga: używane auto z duszą zamiast Passata

Popularne w tym tygodniu:

Używane auto klasy średniej z silnikiem benzynowym. Które pięcioletnie warto kupić? Tani samochód z automatem. Sprawdzamy, co warto kupić do 10 tys. zł