Bentley Continental GT (2017): premiera samochodu dla piłkarzy

Całkowicie nowy Bentley Continental GT miał swoją premierę kilka dni temu, tuż przed prezentacją Porsche Cayenne. Samochód zmienił formę i treść, choć wygląda podobnie do poprzednika.

Zacznijmy od stylistyki opartej na koncepcyjnym modelu EXP 10 Speed 6. Dzięki niej samochód wygląda świeżo i nowocześnie. Wydawać by się mogło, że bryła nie uległa zmianom, ale tak nie jest. Poprawiono proporcje poprzez wysunięcie o 135 mm do przodu przedniej osi. Dzięki temu wydłużono pokrywę silnika.
fot. mat. prasowe

Zacznijmy od stylistyki opartej na koncepcyjnym modelu EXP 10 Speed 6. Dzięki niej samochód wygląda świeżo i nowocześnie. Wydawać by się mogło, że bryła nie uległa zmianom, ale tak nie jest. Poprawiono proporcje poprzez wysunięcie o 135 mm do przodu przedniej osi. Dzięki temu wydłużono pokrywę silnika.

Auto jest o 80 kg lżejsze i lepiej wyważone za sprawą przesunięcia do tyłu jednostki napędowej. Ta o pojemności 6 litrów w układzie W12 generuje 635 KM mocy i 900 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie w zakresie 0-96 km/h trwa 3,7 s, a prędkość maksymalna to 333 km/h.
fot. mat. prasowe

Auto jest o 80 kg lżejsze i lepiej wyważone za sprawą przesunięcia do tyłu jednostki napędowej. Ta o pojemności 6 litrów w układzie W12 generuje 635 KM mocy i 900 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie w zakresie 0-96 km/h trwa 3,7 s, a prędkość maksymalna to 333 km/h.

W poprzednim Continentalu GT stosowano tradycyjny napęd na cztery koła ze stałym przeniesieniem momentu obrotowego na obie osie. 40 proc. trafiało na przednią, a 60 proc. na tylną. Nowy system jest podobny do quattro ultra, czyli z odłączaną przednią osią (w Audi tylną). Podczas jazdy na wprost, Bentley jest autem typowo tylnonapędowym, natomiast przy dodaniu gazu czy w zakręcie błyskawicznie staje się czteronapędowy. Jest to nie tylko nowocześniejszy, ale też bardziej ekonomiczny układ, który może dać więcej satysfakcji podczas jazdy.
fot. mat. prasowe

W poprzednim Continentalu GT stosowano tradycyjny napęd na cztery koła ze stałym przeniesieniem momentu obrotowego na obie osie. 40 proc. trafiało na przednią, a 60 proc. na tylną. Nowy system jest podobny do quattro ultra, czyli z odłączaną przednią osią (w Audi tylną). Podczas jazdy na wprost, Bentley jest autem typowo tylnonapędowym, natomiast przy dodaniu gazu czy w zakręcie błyskawicznie staje się czteronapędowy. Jest to nie tylko nowocześniejszy, ale też bardziej ekonomiczny układ, który może dać więcej satysfakcji podczas jazdy.

Dodajmy do tego jeszcze nowe zawieszenie, w którym zastosowano adaptacyjne amortyzatory sterowane 48-woltową instalacją. Dbają o zapewnienie wyższego komfortu, ale szybciej zmieniają siłę tłumienia w razie potrzeby.
fot. mat. prasowe

Dodajmy do tego jeszcze nowe zawieszenie, w którym zastosowano adaptacyjne amortyzatory sterowane 48-woltową instalacją. Dbają o zapewnienie wyższego komfortu, ale szybciej zmieniają siłę tłumienia w razie potrzeby.

W kabinie również dokonano poważnych zmian. Najciekawszym jej elementem jest centralny ekran systemu multimedialnego, który można obracać, a ma trzy płaszczyzny. Są to tradycyjny ekran dotykowy, klasyczne zegary lub powierzchnia taka, jak pozostałej części kokpitu.
fot. mat. prasowe

W kabinie również dokonano poważnych zmian. Najciekawszym jej elementem jest centralny ekran systemu multimedialnego, który można obracać, a ma trzy płaszczyzny. Są to tradycyjny ekran dotykowy, klasyczne zegary lub powierzchnia taka, jak pozostałej części kokpitu.

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Zobacz również: Lexus LC500h na wyspie Rodos

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

6 Hours of Nürburgring - Porsche znów triumfuje Porsche 911 (997) GT3 RS | Galerie Czytelników Mini Countryman po liftingu (2015) - galeria zdjęć Internetowa premiera najmniejszego SUV-a Audi Q3 [galeria i wideo] Subaru XV - nowa koncepcja crossovera [galeria] Maybach Exelero - poprzednik nowego coupé? Ferrari California w kolorze Nero Daytona na brązowych felgach Galeria dnia: BMW 5 GT - nowe zdjęcia! Piecha AMG GT-RSR - pierwszy pomysł na niemieckiego hardkorowca Nowe Audi S4 i S4 Avant (2016) - galeria zdjęć Audi A5/S5 Sportback oraz wersja g-tron (2017) - premiera BMW M2 z silnikiem od M4 - propozycja firmy Dähler na zwiększenie mocy