Bentley Continental GT (2017): premiera samochodu dla piłkarzy

Całkowicie nowy Bentley Continental GT miał swoją premierę kilka dni temu, tuż przed prezentacją Porsche Cayenne. Samochód zmienił formę i treść, choć wygląda podobnie do poprzednika.

Ten artykuł ma 2 strony:

Zacznijmy od stylistyki opartej na koncepcyjnym modelu EXP 10 Speed 6. Dzięki niej samochód wygląda świeżo i nowocześnie. Wydawać by się mogło, że bryła nie uległa zmianom, ale tak nie jest. Poprawiono proporcje poprzez wysunięcie o 135 mm do przodu przedniej osi. Dzięki temu wydłużono pokrywę silnika.
fot. mat. prasowe

Zacznijmy od stylistyki opartej na koncepcyjnym modelu EXP 10 Speed 6. Dzięki niej samochód wygląda świeżo i nowocześnie. Wydawać by się mogło, że bryła nie uległa zmianom, ale tak nie jest. Poprawiono proporcje poprzez wysunięcie o 135 mm do przodu przedniej osi. Dzięki temu wydłużono pokrywę silnika.

Auto jest o 80 kg lżejsze i lepiej wyważone za sprawą przesunięcia do tyłu jednostki napędowej. Ta o pojemności 6 litrów w układzie W12 generuje 635 KM mocy i 900 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie w zakresie 0-96 km/h trwa 3,7 s, a prędkość maksymalna to 333 km/h.
fot. mat. prasowe

Auto jest o 80 kg lżejsze i lepiej wyważone za sprawą przesunięcia do tyłu jednostki napędowej. Ta o pojemności 6 litrów w układzie W12 generuje 635 KM mocy i 900 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie w zakresie 0-96 km/h trwa 3,7 s, a prędkość maksymalna to 333 km/h.

W poprzednim Continentalu GT stosowano tradycyjny napęd na cztery koła ze stałym przeniesieniem momentu obrotowego na obie osie. 40 proc. trafiało na przednią, a 60 proc. na tylną. Nowy system jest podobny do quattro ultra, czyli z odłączaną przednią osią (w Audi tylną). Podczas jazdy na wprost, Bentley jest autem typowo tylnonapędowym, natomiast przy dodaniu gazu czy w zakręcie błyskawicznie staje się czteronapędowy. Jest to nie tylko nowocześniejszy, ale też bardziej ekonomiczny układ, który może dać więcej satysfakcji podczas jazdy.
fot. mat. prasowe

W poprzednim Continentalu GT stosowano tradycyjny napęd na cztery koła ze stałym przeniesieniem momentu obrotowego na obie osie. 40 proc. trafiało na przednią, a 60 proc. na tylną. Nowy system jest podobny do quattro ultra, czyli z odłączaną przednią osią (w Audi tylną). Podczas jazdy na wprost, Bentley jest autem typowo tylnonapędowym, natomiast przy dodaniu gazu czy w zakręcie błyskawicznie staje się czteronapędowy. Jest to nie tylko nowocześniejszy, ale też bardziej ekonomiczny układ, który może dać więcej satysfakcji podczas jazdy.

Dodajmy do tego jeszcze nowe zawieszenie, w którym zastosowano adaptacyjne amortyzatory sterowane 48-woltową instalacją. Dbają o zapewnienie wyższego komfortu, ale szybciej zmieniają siłę tłumienia w razie potrzeby.
fot. mat. prasowe

Dodajmy do tego jeszcze nowe zawieszenie, w którym zastosowano adaptacyjne amortyzatory sterowane 48-woltową instalacją. Dbają o zapewnienie wyższego komfortu, ale szybciej zmieniają siłę tłumienia w razie potrzeby.

W kabinie również dokonano poważnych zmian. Najciekawszym jej elementem jest centralny ekran systemu multimedialnego, który można obracać, a ma trzy płaszczyzny. Są to tradycyjny ekran dotykowy, klasyczne zegary lub powierzchnia taka, jak pozostałej części kokpitu.
fot. mat. prasowe

W kabinie również dokonano poważnych zmian. Najciekawszym jej elementem jest centralny ekran systemu multimedialnego, który można obracać, a ma trzy płaszczyzny. Są to tradycyjny ekran dotykowy, klasyczne zegary lub powierzchnia taka, jak pozostałej części kokpitu.

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

BMW serii 7 na rok 2013 - megagaleria niemieckiego okrętu flagowego Ogromne amerykańskie krążowniki [galeria] Hummer - dziecko Arnolda Schwarzeneggera [galeria] BMW 650i Gran Coupé w burleskowym stylu [galeria] Mercedes-Benz SL (2017) - lifting niemieckiego roadstera oficjalnie przedstawiony Bentley Continental GT po tuningu [galeria] Poprawione Subaru Impreza WRX oraz WRX STi (2017) Alpine A110 Pure i Legende. Dwie wersje dla różnych klientów Bentley Bentayga dołącza do programu Power on Ice Audi R8 V10 na felgach HRE Volvo S90 Excellence - luksusowe wnętrze przedstawione jako rzeźba Lubelskie Klasyki Nocą w obiektywie Autokultu [galeria]

Popularne w tym tygodniu:

Zbiór unikatowych aut klasycznych w National Collections Centre - galeria naszego redakcyjnego kolegi