Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003]

Ten artykuł ma 5 stron:

Porsche to jego liga

Tak na dobrą sprawę, wyglądające jak niemal każde E39, M5 trochę różni się od standardowego sedana. Nadwozie jest wzmocnione, zawieszenie zestrojone zupełnie inaczej, układ hamulcowy jest znacznie bardziej wydajny. Gdyby auto nie było czterodrzwiowym sedanem wyższej klasy, mógłby równie dobrze nosić miano samochodu czysto sportowego.

BMW M5

O ile AMG i quattro budowały na przełomie wieków szybkie sedany, które grały we własnej lidze, o tyle BMW w 1999 roku zaprezentowało pojazd, mogący stanąć w szranki z prawdziwie sportowymi maszynami, takimi jak Porsche 911. Jego poprzednikiem mógłby być na przykład Lotus Carlton – najmocniejszy i najszybszy w swoim czasie sedan świata. Klasę BMW M5 potwierdziły liczne testy, w których dziennikarze rozpływali się w zachwytach nad silnikiem i zawieszeniem.

400 KM i 500 Nm - w swoim czasie parametry godne Porsche 911.

Samochód co prawda rozpędza się tylko do 250 km/h ze względu na umowę między niemieckimi producentami, ale pierwszą setkę uzyskuje w 5,3 s. Po zdjęciu ogranicznika spokojnie można rozwinąć 300 km/h. Przyspieszenie w całym zakresie obrotów wywołuje dreszcze, a zespolenie z samochodem jest na poziomie niespotykanym w żadnej innej limuzynie tego segmentu. Nawet dziś ze świecą szukać godnego konkurenta. Jedyna elektronika, jaka mogła zaburzać naturalne prowadzenie – system DSC – dała się wyłączyć.

Zobacz również: BMW X6 M50d - start z launch control

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Hyundai Tucson I i Kia Sportage II z silnikiem 2.0 CRDI. Taniej i pewniej już nie będzie Używana Toyota Avensis III 1.6-2.0 Valvematic – japończyk, który cię nie zawiedzie Używana Toyota Avensis II [2003-2008] - poradnik kupującego Tanie używane samochody z silnikiem V8 - poradnik kupującego Używane Renault Clio III w pigułce Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Używane samochody hybrydowe - co warto wiedzieć przed zakupem? Używane Renault Laguna III 2,0 16V [2007-2014] - poradnik kupującego Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf VI/5K [2008-2013] - poradnik kupującego Używane Citroën Berlingo i Peugeot Partner II 1.6 HDI [od 2008] – poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Hyundai Tucson I i Kia Sportage II z silnikiem 2.0 CRDI. Taniej i pewniej już nie będzie Używana Toyota Avensis III 1.6-2.0 Valvematic – japończyk, który cię nie zawiedzie