Odświeżona Mazda CX-5 (2017) - premiera

Nowa Mazda CX-5 może nie jest całkowicie nowa, ale przeszła gruntowny lifting nadwozia, wnętrza i otrzymała kilka zmian technicznych mających wpływ na prowadzenie samochodu i przyjemność jego użytkowania.

Ten artykuł ma 3 strony:

Facelifting w pełnym znaczeniu tego słowa, choć równie dobrze tę Mazdę CX-5 można nazwać nową. Sylwetka została zachowana, ale niemal każdy element nadwozia uległ zmianom. Najbardziej wyraźnym przedni pas, który zyskał nowy grill oraz światła poprowadzone w inny sposób niż dotychczas. Reflektory nie tworzą już integralnej, a raczej oddzielną część pasa, natomiast dolna, chromowana listwa grilla wygląda tak, jakby je podtrzymywała.

Facelifting w pełnym znaczeniu tego słowa, choć równie dobrze tę Mazdę CX-5 można nazwać nową. Sylwetka została zachowana, ale niemal każdy element nadwozia uległ zmianom. Najbardziej wyraźnym przedni pas, który zyskał nowy grill oraz światła poprowadzone w inny sposób niż dotychczas. Reflektory nie tworzą już integralnej, a raczej oddzielną część pasa, natomiast dolna, chromowana listwa grilla wygląda tak, jakby je podtrzymywała.

Zderzak z przodu jest teraz nakreślony bardziej poziomo, co wizualnie dodaje nowej Mazdzie CX-5 większej szerokości.

Zderzak z przodu jest teraz nakreślony bardziej poziomo, co wizualnie dodaje nowej Mazdzie CX-5 większej szerokości.

Na boku nadwozia są inne przetłoczenia - jest ich mniej, a dominuje tylko jedno poprowadzone od początku maski do tylnego nadkola. Zmianie uległ nawet kształt samych nadkoli, które teraz są bardziej zaokrąglone. Na uwagę zasługuje również wyraźna ramka ostatniego okienka oraz brak podzielenia słupka C na podstawowy i pomocniczy. Nawet klapka wlewu paliwa ma inny kształt.

Na boku nadwozia są inne przetłoczenia - jest ich mniej, a dominuje tylko jedno poprowadzone od początku maski do tylnego nadkola. Zmianie uległ nawet kształt samych nadkoli, które teraz są bardziej zaokrąglone. Na uwagę zasługuje również wyraźna ramka ostatniego okienka oraz brak podzielenia słupka C na podstawowy i pomocniczy. Nawet klapka wlewu paliwa ma inny kształt.

Z tyłu widzimy subtelniejsze światła i mniejszy spoiler, który został wydłużony ku dołowi. Zupełnie inne przetłoczenia  z tyłu sprawiają, że CX-5 jest teraz wizualnie lżejsza.

Z tyłu widzimy subtelniejsze światła i mniejszy spoiler, który został wydłużony ku dołowi. Zupełnie inne przetłoczenia z tyłu sprawiają, że CX-5 jest teraz wizualnie lżejsza.

Deska rozdzielcza jest całkowicie nowa, prezentuje się nowocześniej i wygląda podobnie jak nadwozie, czyli lekko. Zmieniono w niej praktycznie każdy obszar, zatem nie ma sensu wymieniać wszystkiego. Warto jednak zaznaczyć, że w temacie wnętrza dodano do odświeżonej CX-5 wyświetlacz HUD na szybie czołowej oraz zdalnie sterowaną pokrywę bagażnika.

Deska rozdzielcza jest całkowicie nowa, prezentuje się nowocześniej i wygląda podobnie jak nadwozie, czyli lekko. Zmieniono w niej praktycznie każdy obszar, zatem nie ma sensu wymieniać wszystkiego. Warto jednak zaznaczyć, że w temacie wnętrza dodano do odświeżonej CX-5 wyświetlacz HUD na szybie czołowej oraz zdalnie sterowaną pokrywę bagażnika.

Samochód będzie dostępny z jednym z dwóch znanych silników benzynowych – SKYACTIV-G 2.0 oraz SKYACTIV-G 2.5. Na rynku europejskim królem jest oczywiście diesel SKYACTIV-D 2.2. Inżynierowie poprawili kulturę pracy motorów, zmniejszając wibracje i poprawiając płynność rozwijania mocy. Zmniejszono opory w układzie przeniesienia napędu i poprawiono szybkość działania sprzęgła dołączającego napęd tylnej osi. Samo prowadzenie samochodu będzie jeszcze lepsze dzięki systemowi G-Vectoring Control, który nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale także komfort pokonywania zakrętów. Sztywniejsze nadwozie również będzie miało w tym swój udział. Nowe amortyzatory mają większą średnicę tłoków, a układ hamulcowy dostał funkcję Auto-Hold. Samochód będzie wyposażony we wszystkie systemy bezpieczeństwa znane u konkurencji.

Samochód będzie dostępny z jednym z dwóch znanych silników benzynowych – SKYACTIV-G 2.0 oraz SKYACTIV-G 2.5. Na rynku europejskim królem jest oczywiście diesel SKYACTIV-D 2.2. Inżynierowie poprawili kulturę pracy motorów, zmniejszając wibracje i poprawiając płynność rozwijania mocy. Zmniejszono opory w układzie przeniesienia napędu i poprawiono szybkość działania sprzęgła dołączającego napęd tylnej osi. Samo prowadzenie samochodu będzie jeszcze lepsze dzięki systemowi G-Vectoring Control, który nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale także komfort pokonywania zakrętów. Sztywniejsze nadwozie również będzie miało w tym swój udział. Nowe amortyzatory mają większą średnicę tłoków, a układ hamulcowy dostał funkcję Auto-Hold. Samochód będzie wyposażony we wszystkie systemy bezpieczeństwa znane u konkurencji.

Zobacz również: Volvo XC40 T3 - idealne do miasta? Czy może za duże?

Kolejną nowością tego modelu ma być lakier Soul Red Crystal o głębszej czerwieni. Jak przy każdym liftingu zaprojektowano inne wzory obręczy kół. Wszystkie zmiany techniczne poznamy po oficjalnej premierze w Europie, bo to odbyła się za Oceanem.

Kolejną nowością tego modelu ma być lakier Soul Red Crystal o głębszej czerwieni. Jak przy każdym liftingu zaprojektowano inne wzory obręczy kół. Wszystkie zmiany techniczne poznamy po oficjalnej premierze w Europie, bo to odbyła się za Oceanem.

Mazda CX-5 2,0 Skyactiv-G SkyENERGY – sky is the limit? [test autokult.pl]

Mazda, zaczynając od nazwy technologii, a na polskiej premierze zorganizowanej w warszawskim porcie lotniczym kończąc, wiąże model CX-5 z pewną…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Obszerna galeria produkcyjnego Citroëna C4 Aircross Mercedes-AMG GT S Edition 1 - wyjątkowy start [galeria zdjeć] Chwila spokoju od zakupów. Osiem czarnych samochodów na Czarny Piątek VW Polo - galeria i video Fiat 500 Vintage '57 - retro jeszcze bardziej retro [galeria zdjęć] Opel Corsa - ponad trzy dekady ewolucji po niemiecku [galeria zdjęć] McLaren MP4-12C Spider - obszerna galeria prosto od producenta Tym się jeździ na Kubie [galeria] Nowy Ford Mustang Bullitt po 50 latach od premiery filmu. Powstała nowa produkcja z pościgiem Specjalny Chevrolet Camaro jako Official Pace Car w 100. wyścigu Indy 500 Donington Historic Festival 2016 - fotorelacja Ogromne felgi nie na polskie drogi [galeria]