Odświeżona Mazda CX-5 (2017) - premiera

Nowa Mazda CX-5 może nie jest całkowicie nowa, ale przeszła gruntowny lifting nadwozia, wnętrza i otrzymała kilka zmian technicznych mających wpływ na prowadzenie samochodu i przyjemność jego użytkowania.

Ten artykuł ma 3 strony:

Facelifting w pełnym znaczeniu tego słowa, choć równie dobrze tę Mazdę CX-5 można nazwać nową. Sylwetka została zachowana, ale niemal każdy element nadwozia uległ zmianom. Najbardziej wyraźnym przedni pas, który zyskał nowy grill oraz światła poprowadzone w inny sposób niż dotychczas. Reflektory nie tworzą już integralnej, a raczej oddzielną część pasa, natomiast dolna, chromowana listwa grilla wygląda tak, jakby je podtrzymywała.

Facelifting w pełnym znaczeniu tego słowa, choć równie dobrze tę Mazdę CX-5 można nazwać nową. Sylwetka została zachowana, ale niemal każdy element nadwozia uległ zmianom. Najbardziej wyraźnym przedni pas, który zyskał nowy grill oraz światła poprowadzone w inny sposób niż dotychczas. Reflektory nie tworzą już integralnej, a raczej oddzielną część pasa, natomiast dolna, chromowana listwa grilla wygląda tak, jakby je podtrzymywała.

Zderzak z przodu jest teraz nakreślony bardziej poziomo, co wizualnie dodaje nowej Mazdzie CX-5 większej szerokości.

Zderzak z przodu jest teraz nakreślony bardziej poziomo, co wizualnie dodaje nowej Mazdzie CX-5 większej szerokości.

Na boku nadwozia są inne przetłoczenia - jest ich mniej, a dominuje tylko jedno poprowadzone od początku maski do tylnego nadkola. Zmianie uległ nawet kształt samych nadkoli, które teraz są bardziej zaokrąglone. Na uwagę zasługuje również wyraźna ramka ostatniego okienka oraz brak podzielenia słupka C na podstawowy i pomocniczy. Nawet klapka wlewu paliwa ma inny kształt.

Na boku nadwozia są inne przetłoczenia - jest ich mniej, a dominuje tylko jedno poprowadzone od początku maski do tylnego nadkola. Zmianie uległ nawet kształt samych nadkoli, które teraz są bardziej zaokrąglone. Na uwagę zasługuje również wyraźna ramka ostatniego okienka oraz brak podzielenia słupka C na podstawowy i pomocniczy. Nawet klapka wlewu paliwa ma inny kształt.

Z tyłu widzimy subtelniejsze światła i mniejszy spoiler, który został wydłużony ku dołowi. Zupełnie inne przetłoczenia  z tyłu sprawiają, że CX-5 jest teraz wizualnie lżejsza.

Z tyłu widzimy subtelniejsze światła i mniejszy spoiler, który został wydłużony ku dołowi. Zupełnie inne przetłoczenia z tyłu sprawiają, że CX-5 jest teraz wizualnie lżejsza.

Deska rozdzielcza jest całkowicie nowa, prezentuje się nowocześniej i wygląda podobnie jak nadwozie, czyli lekko. Zmieniono w niej praktycznie każdy obszar, zatem nie ma sensu wymieniać wszystkiego. Warto jednak zaznaczyć, że w temacie wnętrza dodano do odświeżonej CX-5 wyświetlacz HUD na szybie czołowej oraz zdalnie sterowaną pokrywę bagażnika.

Deska rozdzielcza jest całkowicie nowa, prezentuje się nowocześniej i wygląda podobnie jak nadwozie, czyli lekko. Zmieniono w niej praktycznie każdy obszar, zatem nie ma sensu wymieniać wszystkiego. Warto jednak zaznaczyć, że w temacie wnętrza dodano do odświeżonej CX-5 wyświetlacz HUD na szybie czołowej oraz zdalnie sterowaną pokrywę bagażnika.

Samochód będzie dostępny z jednym z dwóch znanych silników benzynowych – SKYACTIV-G 2.0 oraz SKYACTIV-G 2.5. Na rynku europejskim królem jest oczywiście diesel SKYACTIV-D 2.2. Inżynierowie poprawili kulturę pracy motorów, zmniejszając wibracje i poprawiając płynność rozwijania mocy. Zmniejszono opory w układzie przeniesienia napędu i poprawiono szybkość działania sprzęgła dołączającego napęd tylnej osi. Samo prowadzenie samochodu będzie jeszcze lepsze dzięki systemowi G-Vectoring Control, który nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale także komfort pokonywania zakrętów. Sztywniejsze nadwozie również będzie miało w tym swój udział. Nowe amortyzatory mają większą średnicę tłoków, a układ hamulcowy dostał funkcję Auto-Hold. Samochód będzie wyposażony we wszystkie systemy bezpieczeństwa znane u konkurencji.

Samochód będzie dostępny z jednym z dwóch znanych silników benzynowych – SKYACTIV-G 2.0 oraz SKYACTIV-G 2.5. Na rynku europejskim królem jest oczywiście diesel SKYACTIV-D 2.2. Inżynierowie poprawili kulturę pracy motorów, zmniejszając wibracje i poprawiając płynność rozwijania mocy. Zmniejszono opory w układzie przeniesienia napędu i poprawiono szybkość działania sprzęgła dołączającego napęd tylnej osi. Samo prowadzenie samochodu będzie jeszcze lepsze dzięki systemowi G-Vectoring Control, który nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale także komfort pokonywania zakrętów. Sztywniejsze nadwozie również będzie miało w tym swój udział. Nowe amortyzatory mają większą średnicę tłoków, a układ hamulcowy dostał funkcję Auto-Hold. Samochód będzie wyposażony we wszystkie systemy bezpieczeństwa znane u konkurencji.

Zobacz również: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv G (2016) - dźwięk wydechu

Kolejną nowością tego modelu ma być lakier Soul Red Crystal o głębszej czerwieni. Jak przy każdym liftingu zaprojektowano inne wzory obręczy kół. Wszystkie zmiany techniczne poznamy po oficjalnej premierze w Europie, bo to odbyła się za Oceanem.

Kolejną nowością tego modelu ma być lakier Soul Red Crystal o głębszej czerwieni. Jak przy każdym liftingu zaprojektowano inne wzory obręczy kół. Wszystkie zmiany techniczne poznamy po oficjalnej premierze w Europie, bo to odbyła się za Oceanem.

Mazda CX-5 2,0 Skyactiv-G SkyENERGY – sky is the limit? [test autokult.pl]

Mazda, zaczynając od nazwy technologii, a na polskiej premierze zorganizowanej w warszawskim porcie lotniczym kończąc, wiąże model CX-5 z pewną…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Widzieliście, czym jeżdżą aktorzy "Gry o tron"? Na liście Ford Falcon i Škoda Yeti Volvo XC60 - galeria zdjęć z wyprawy na Volvo Gdynia Sailing Days Ferrari 250 GT California z 1961 wystawiona na aukcji [galeria zdjęć] Ford Mondeo Vignale na nowych zdjęciach [galeria zdjęć] [Galeria] Chevrolet Corvette Z06 jesienią w sprzedaży. Tylko 500 sztuk w limitowanej edycji! Ekstremalnie szeroko i nisko - samochody ze stajni Liberty Walk Performance [cz.1] Porsche 911 GT2 RS (2017) - premiera Chevrolet Corvette C7 - pierwsze prototypy testowe przyłapane [galeria] American Muscle - tylko dla prawdziwych mężczyzn! [galeria] BMW Serii 3 po liftingu na nowych zdjęciach [galeria zdjęć] Obszerna galeria zdjęć nowego MINI John Cooper Works Wypadki w stylu retro [galeria]