BMW Serii 3, Hyundai i30, Mazda CX-5 i Peugeot 208 przebadane przez Euro NCAP

Niezależna organizacja zajmująca się bezpieczeństwem na drogach, czyli Euro NCAP, przebadała cztery zupełnie nowe modele samochodów. Jakie noty uzyskały one w testach zderzeniowych?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Euro NCAP wzięło na warsztat nową małą limuzynę BMW, czyli serię 3 generacji F30, Peugeota 208, który na razie ma naprawdę niezłe recenzje, Mazdę CX-5, czyli mniejszego crossovera japońskiego producenta, oraz nowego Hyundaia i30, brata bliźniaka Kii Cee'd.

Jak to bywa z nowoczesnymi autami, wszystkie uzyskały maksymalną notę pięciu gwiazdek na pięć możliwych. Zdaniem Euro NCAP w ciągu ostatnich lat producenci poczynili ogromny krok naprzód, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa pieszych.

Mazda CX-5
Mazda CX-5

Najlepszym wynikiem w tej kategorii może pochwalić się BMW, które uzyskało wynik 78% z zakresu bezpieczeństwa pieszych. Nieco gorzej poszło Hyundaiowi (67%0, później była Mazda CX-5 (64%), a najsłabiej ze sprawdzanych aut wypadł Peugeot 208 z wynikiem 61%.

Mazda CX-5 została wyróżniona za uzyskanie maksymalnej liczby punktów za ochronę pasażerów podczas uderzenia bocznego, podczas gdy Hyundai najlepiej z przebadanych aut dba o bezpieczeństwo najmłodszych. W ciągu ostatnich kilkunastu lat samochody stały się o wiele bardziej bezpieczne. Ciekawe jednak, jak wypadłyby w przypadku zupełnie innego testu, omijającego standardy Euro NCAP czy amerykańskiego NHTSA.

  • BMW Serii 3 Wyniki
  • BMW Serii 3 Wyniki
  • BMW Serii 3 Wyniki
  • BMW Serii 3 Euro NCAP
  • Obraz
  • Hyundai i30 Wyniki
  • Hyundai i30 Wyniki
  • Hyundai i30 Wyniki
  • Obraz
  • Mazda CX-5 Wyniki
  • Mazda CX-5 Wyniki
  • Mazda CX-5 Wyniki
  • Mazda CX-5
  • Peugeot 208 Wyniki
  • Peugeot 208 Wyniki
  • Peugeot 208 Wyniki
  • Obraz
[1/17] BMW Serii 3 Wyniki Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa