BMW Serii 3, Hyundai i30, Mazda CX‑5 i Peugeot 208 przebadane przez Euro NCAP
Niezależna organizacja zajmująca się bezpieczeństwem na drogach, czyli Euro NCAP, przebadała cztery zupełnie nowe modele samochodów. Jakie noty uzyskały one w testach zderzeniowych?
23.05.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:15
Euro NCAP wzięło na warsztat nową małą limuzynę BMW, czyli serię 3 generacji F30, Peugeota 208, który na razie ma naprawdę niezłe recenzje, Mazdę CX-5, czyli mniejszego crossovera japońskiego producenta, oraz nowego Hyundaia i30, brata bliźniaka Kii Cee'd.
Jak to bywa z nowoczesnymi autami, wszystkie uzyskały maksymalną notę pięciu gwiazdek na pięć możliwych. Zdaniem Euro NCAP w ciągu ostatnich lat producenci poczynili ogromny krok naprzód, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa pieszych.
Najlepszym wynikiem w tej kategorii może pochwalić się BMW, które uzyskało wynik 78% z zakresu bezpieczeństwa pieszych. Nieco gorzej poszło Hyundaiowi (67%0, później była Mazda CX-5 (64%), a najsłabiej ze sprawdzanych aut wypadł Peugeot 208 z wynikiem 61%.
Mazda CX-5 została wyróżniona za uzyskanie maksymalnej liczby punktów za ochronę pasażerów podczas uderzenia bocznego, podczas gdy Hyundai najlepiej z przebadanych aut dba o bezpieczeństwo najmłodszych. W ciągu ostatnich kilkunastu lat samochody stały się o wiele bardziej bezpieczne. Ciekawe jednak, jak wypadłyby w przypadku zupełnie innego testu, omijającego standardy Euro NCAP czy amerykańskiego NHTSA.