Volvo zatrudni 400 nowych inżynierów, aby stawić czoła Niemcom

Volvo rzuciło rękawicę Niemcom już jakiś czas temu, prezentując model XC90. Zaraz po nim zadebiutował duet S90/V90. Każda z propozycji ma wszystko czego potrzeba, żeby osiągnąć sukces. Szwedzi nie zamierzają jednak zwalniać tempa.

W ciągu najbliższych 12 miesięcy Volvo zatrudni 400 nowych inżynierów. Będzie to najpotężniejszy i najpoważniejszy proces rekrutacyjny jaki kiedykolwiek przeprowadzono w tej firmie. Zatrudnienie kilkuset wykwalifikowanych specjalistów wiąże się oczywiście z ogromnymi wydatkami. Volvo traktuje to jednak jako inwestycję w przyszłość, obfitującą w rywalizację z Audi, BMW, czy Mercedesem.

Dzięki wspomnianym już niedawnym premierom, Szwedzi po raz pierwszy w historii mają szansę na poważnie zagrozić niemieckim wyjadaczom o ugruntowanych pozycjach w segmencie premium. Dwa modele to jednak zbyt mało, aby na dłużej zagrozić konkurentom. Właśnie tu potrzebni będą nowi inżynierowie, którzy przyczynią się do dalszej rozbudowy oferty szwedzkiego producenta z chińskim kapitałem.

Większość nowych pracowników zasili szeregi centrum badawczo-rozwojowego w Göteborgu, gdzie oprócz typowo motoryzacyjnych technologii rozwijane będzie także oprogramowanie oraz rozwiązania dla samochodów autonomicznych. Przypominamy, że Szwedzi mocno stawiają na rozwój pojazdów ograniczających udział kierowcy, o czym świadczy chociażby porozumienie podpisane niedawno z firmą Uber.

Chiński kapitał oraz sprawne zarządzanie, w ciągu zaledwie kilku lat pozwoliły Volvo wskoczyć kilka poziomów wyżej. Niemiecka konkurencja ma się czego obawiać, co potwierdzają wyniki sprzedaży. W ciągu ostatnich 14 miesięcy Volvo zanotowało nieprzerwany, sukcesywny wzrost sprzedaży. Jak na razie proces ten nie zwalnia. Może jedynie przyspieszyć wraz z pojawieniem się kolejnych modeli.

XC90 i S90/V90 cieszą się sporym powodzeniem, choć są autami z górnej półki. Pojawienie się mniejszych i nieco tańszych propozycji powinno jeszcze poprawić sytuację. Przed szwedzką marką lata ciężkiej pracy. Jeśli będą tak owocne jak kilka ostatnich, Niemcy będą musieli zrobić miejsce dla nowego gracza w segmencie.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Audi świętuje 40-lecie pięciocylindrówek Pierwsze zdjęcia wnętrza nowej Skody Kodiaq Jeszcze więcej autonomii w samochodach Tesli Porsche 356 Poco Bastardo, czyli kolejny imponujący restmod Chiński supersamochód o mocy ponad 1000 KM napędzany turbiną Citroën Cxperience Concept (2016) - premiera Maserati Ghibli jako pogrzebowy karawan Temat poduszek Takaty wraca – problem jest znany od lat 90. Grand Prix Belgii 2016 – zwycięstwo Rosberga, sukces Hamiltona Porsche Macan i Cayenne podkręcone przez TechART Koniec Masy Krytycznej w Warszawie Eagle Spyder GT (2016) - premiera Łada Xcode Concept - nadchodzi nowe Volkswagen Golf GTI Clubsport podkręcony przez ABT Rekord przyspieszenia i prędkości dla ciężarówki Volvo Dodge Viper ACR GeigerCars o mocy 765 KM Volkswagen Teramont, czyli nowy SUV na pierwszych zdjęciach Wyciek ilustracji Volkswagena CC na rok 2017 Nowa Kia Rio na pierwszych szkicach Dwie nowe wersje Tesli 100D, w tym najszybszy samochód świata Ferrari 488 Spider o mocy 772 KM od Novitec Rosso Odświeżona Kia Soul debiutuje w Korei Południowej Volkswagen ogranicza produkcję w wyniku sporu z poddostawcami Polski Solaris Urbino został autobusem roku 2017

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące Amerykanie sprawdzili bezpieczeństwo aut od strony pasażera. Wyniki wciąż nie zachwycają