Mercedes-Benz SLC (2016) - lifting i zmiana nazwy SLK

Mercedes przedstawił swojego małego roadstera po poprawkach.

Mercedes-Benz SLK zadebiutował w 1996 roku jako generacja R170. Produkowany był do 2004. W ofercie znalazły się silniki o pojemnościach od 2,0 do 3,2 l, gdzie największy był widlastą szóstką. Wszystkie pozostałe to rzędowe czwórki. W topowej wersji SLK 32 AMG rozwijał on 354 KM. Auto zostało zastąpione SLK R171. Tutaj po raz pierwszy pojawiło się V8. Był to 5,4-litrowy motor rozwijający 360 KM. Występował on pod maską SLK 55 AMG. Produkcja drugiej generacji małego roadstera zakończyła się w 2010.

R172 powstaje od roku 2011. Jego topowa wersja, podobnie jak w przypadku poprzednika, nosiła oznaczenie SLK 55 AMG. Jej sercem było 5,5-litrowe V8 o mocy 421 KM.

Teraz przyszedł czas odświeżyć roadstera i wprowadzić zmiany pod maską, w wyglądzie, a także w nazewnictwie. Mercedes od niedawna wprowadzając nowe modele ujednolica ich nazwy zgodnie z nowymi, przyjętymi zasadami. Właśnie dlatego SLK został przemianowany na SLC. Człon SL oznacza roadstera. Natomiast C symbolizuje przypisanie do poziomu Klasy C, razem z SUV-em GLC.

W kwestii wyglądu nie doszło tu do rewolucji. To faktycznie lifting i to raczej subtelny. SLC teraz lepiej pasuje do reszty rodziny spod znaku trójramiennej gwiazdy. Ma nowe reflektory oraz grill z metalowymi kryształkami stanowiącymi tło dla uskrzydlonego logo.

Wewnątrz SLC pojawił się nowy wyświetlacz systemu multimedialnego, mający większą rozdzielczość niż wcześniej. W roadsterze Mercedesa znajdziemy teraz więcej dodatków z aluminium, włókna węglowego oraz skóry nappa.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Podstawowym silnikiem będzie 1,6-litrowy motor w SLC 180. Ma on rozwijać 156 KM i 250 Nm. Mocniejszym wariantem będzie SLC 200, pod maską którego ma pracować 2-litrowy silnik o mocy 184 KM i momencie obrotowym wynoszącym do 300 Nm. Pośrodku gamy jednostek roadstera Mercedesa po liftingu znajdzie się SLC 300 rozwijający z 2-litrowego R4 245 KM i 370 Nm. W ofercie znajdzie się też jeden diesel. SLC 250 d będzie dysponował silnikiem o pojemności 2,1 l, który osiągnie 204 KM mocy maksymalnej i aż 500 Nm.

Topowym motorem nie będzie już V8. Mercedes zrezygnował z tego silnika. SLC 43 ze stajni AMG będzie miał tylko 3-litrowy silnik V6 biturbo. Ma on dysponować maksymalną mocą wynoszącą 367 KM i moment obrotowy 520 Nm. Pozwoli to osiągnąć 100 km/h w 4,7 s.

Wszystkie wersje SLC mają być dostępne z automatem 9G-Tronic. SLC 180 i SLC 200 będą jedynymi wersjami oferowanymi z ręczną skrzynią biegów.

Niestety Mercedes-Benz ujednolicił jedynie oznaczenia literowe modeli. Liczbowe dopiski oznaczające wersje silnikowe wciąż nie mają większego związku ani z pojemnością skokową, ani z mocą jednostek napędowych.

Auto trafi do sprzedaży w pierwszej połowie przyszłego roku. Na razie nie są znane ceny.

Mercedes-Benz SLC (2015) - zdjęcia

Mercedes-Benz SL500 Edition1 — orgazmotron [test autokult.pl]

21 sierpnia 2012 roku, poniedziałek. Dzień jak co dzień, początek kolejnego, leniwego, wakacyjnego tygodnia. Ta z pozoru nic nie znacząca data na długo…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Marki Volkswagena zagrożone - koncern może sprzedać Bugatti, Ducati, Bentleya, Lamborghini, Scanię i MAN [aktualizacja] Saab na pewno nie zostanie wskrzeszony! [aktualizacja] Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Škoda rezygnuje z Roomstera na rzecz tanich crossoverów [aktualizacja] Nissan zakończył program World Endurance Championship [aktualizacja] Zmiany w przepisach dla młodych kierowców dopiero za rok [aktualizacja] Fiat Toro – kolejny pick-up nie dla Europy [aktualizacja] Aston Martin wróci do Formuły 1? [aktualizacja] Odświeżone Infiniti Q50 z silnikiem 3.0 Twin Turbo Sergio Marchionne grozi odejściem Ferrari z Formuły 1 lub... wprowadzi do niej Alfę Romeo? Mahindra kupiła Pininfarinę za 28 milionów dolarów Diesel BMW dopuszczony do sprzedaży w USA Volvo S60 Polestar na polskim rynku i na torach wyścigowych [aktualizacja] Kiedy będzie działał odcinkowy pomiar prędkości? Oficjalna lista finalistów Car of the Year 2016 Mercedes-Benz S65 AMG Cabriolet (2016) z potężnym V12 biturbo pod maską - premiera Seat wprowadzi do oferty instalacje LPG Renault Clio RS 220 Trophy ustanowiło rekord Nürburgringu w swojej klasie Rajd Barbórka po raz trzeci dla Kajetana Kajetanowicza Porsche 718 Boxster i 718 Cayman – nowe historyczne nazewnictwo potwierdzone [aktualizacja] Zapowiedź 53. Rajdu Barbórka – przewodnik kibica Prawie połowę Fordów do roku 2020 będą stanowiły hybrydy i auta elektryczne W Norwegii nie zginęło w tym roku ani jedno dziecko na drogach Tylko niektóre samochody Volkswagena z zaniżonym CO2 [aktualizacja]

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące Amerykanie sprawdzili bezpieczeństwo aut od strony pasażera. Wyniki wciąż nie zachwycają