Singer Porsche 911 Targa - niesamowity debiut otwartego nadwozia

Dzięki swoim niesamowitym modyfikacjom klasycznych Porsche 911 Singer bardzo szybko stał się ikoną wśród firm specjalizujących się w tym modelu. Kalifornijska manufaktura pod czystymi, niemal niezmienionymi kształtami chowa zaawansowane rozwiązania, tworząc jedne z najbardziej wysmakowanych maszyn na świecie. Teraz Singer po raz pierwszy wziął na warsztat Targę.

Ten artykuł ma 2 strony:

Widoczne na zdjęciach auto to nie tylko pierwsza Targa odrestaurowana przez Singera. To także jeden z pierwszych egzemplarzy z 4-litrowym bokserem. Silnik ten rozwija tu blisko 400 KM i 427 Nm.
fot. Drew Phillips | Singer

Widoczne na zdjęciach auto to nie tylko pierwsza Targa odrestaurowana przez Singera. To także jeden z pierwszych egzemplarzy z 4-litrowym bokserem. Silnik ten rozwija tu blisko 400 KM i 427 Nm.

Bazę dla tego silnika stanowiła klasyczna 3,6-litrowa płaska jednostka. Jak ustalił w rozmowie z założycielem firmy, Robem Dickinsonem dziennikarz autoblog.com Seyth Miersma, za modyfikacje motoru odpowiadał Ed Pink. W grę nie wchodziło przeniesienie silnika z innego egzemplarza. Serce musiało pozostać oryginalne. Dzięki temu numery na jednostce zgadzają się z tymi na nadwoziu.
fot. Drew Phillips | Singer

Bazę dla tego silnika stanowiła klasyczna 3,6-litrowa płaska jednostka. Jak ustalił w rozmowie z założycielem firmy, Robem Dickinsonem dziennikarz autoblog.com Seyth Miersma, za modyfikacje motoru odpowiadał Ed Pink. W grę nie wchodziło przeniesienie silnika z innego egzemplarza. Serce musiało pozostać oryginalne. Dzięki temu numery na jednostce zgadzają się z tymi na nadwoziu.

Jak w przypadku wszystkich samochodów Singera, tak i tutaj większość paneli nadwozia wykonano z lekkiego kompozytu węglowego. Dzięki temu klasyczna karoseria waży mniej, niż kiedykolwiek wcześniej. Warto dodać, że niezwykłe 911 nie rodzą się wyłącznie z pracy Singera. Za nadwozie i lakierowanie odpowiada na stałe współpracująca z tym zakładem manufaktura Aria.
fot. Drew Phillips | Singer

Jak w przypadku wszystkich samochodów Singera, tak i tutaj większość paneli nadwozia wykonano z lekkiego kompozytu węglowego. Dzięki temu klasyczna karoseria waży mniej, niż kiedykolwiek wcześniej. Warto dodać, że niezwykłe 911 nie rodzą się wyłącznie z pracy Singera. Za nadwozie i lakierowanie odpowiada na stałe współpracująca z tym zakładem manufaktura Aria.

Singery słyną ze znakomitych właściwości jezdnych, gwarantowanych nie tylko przez lekkość i sztywność nadwozia, ale także przez nowoczesne komponenty zaszyte pod spodem. Targa otrzymała sportowe zawieszenie Öhlinsa, które czyni ją prawdziwym pożeraczem krętych dróg.
fot. Drew Phillips | Singer

Singery słyną ze znakomitych właściwości jezdnych, gwarantowanych nie tylko przez lekkość i sztywność nadwozia, ale także przez nowoczesne komponenty zaszyte pod spodem. Targa otrzymała sportowe zawieszenie Öhlinsa, które czyni ją prawdziwym pożeraczem krętych dróg.

Lista podzespołów młodszych niż samo bazowe 964 nie jest krótka. Znajduje się na niej także 6-biegowa przekładnia z modelu 993.
fot. Drew Phillips | Singer

Lista podzespołów młodszych niż samo bazowe 964 nie jest krótka. Znajduje się na niej także 6-biegowa przekładnia z modelu 993.

Zbudowany przez blisko 40-osobowy zespół samochód zadebiutuje dzisiaj na Goodwood Festival of Speed. Obok niego wystąpi zamknięty Singer 911 należący do brytyjskiego klienta. Za jego sterami zasiądzie sam Chris Harris.
fot. Drew Phillips | Singer

Zbudowany przez blisko 40-osobowy zespół samochód zadebiutuje dzisiaj na Goodwood Festival of Speed. Obok niego wystąpi zamknięty Singer 911 należący do brytyjskiego klienta. Za jego sterami zasiądzie sam Chris Harris.

Zobacz również: Elektomobilność z perspektywy długodystansowca

Druga Targa w historii Singera jest jeszcze w produkcji. Jej publiczny debiut nastąpi w sierpniu w Pebble Beach.
fot. Drew Phillips | Singer

Druga Targa w historii Singera jest jeszcze w produkcji. Jej publiczny debiut nastąpi w sierpniu w Pebble Beach.

Przeczytaj nasz test Porsche 911 Targa 4S
fot. Drew Phillips | Singer

Przeczytaj nasz test Porsche 911 Targa 4S

fot. Drew Phillips | Singer
fot. Drew Phillips | Singer
fot. Drew Phillips | Singer
fot. Drew Phillips | Singer
fot. Drew Phillips | Singer
fot. Drew Phillips | Singer
fot. Drew Phillips | Singer
Kompletny wywiad z Robem Dickinsonem możecie przeczytać na autoblog.com.
fot. Drew Phillips | Singer

Kompletny wywiad z Robem Dickinsonem możecie przeczytać na autoblog.com.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

McLaren Special Operations pokazało F1 w stanie konkursowym Wybraliście 7 najbrzydszych samochodów, które nie są Fiatem Multiplą Fiat 500L - obszerna galeria zdjęć BMW Serii 4 Coupé [galeria] Škoda Fabia Combi po liftingu. Właśnie przestała być prostym samochodem Mercedes W463 Geländewagen o dwóch obliczach Poznaj nowego McLarena 570S Spider. Groźny konkurent Porsche 911 Turbo Gratulacje, 2018. Oto 8 samochodów, które przez ciebie mają 10 lat Chevrolet Corvette C1 na felgach HRE [galeria zdjęć] Najdziwniej zaparkowane samochody [galeria] Kalendarz Miss Tuning 2012 [galeria] Singer Porsche 911 - najpiękniejsze tapety z oficjalnych zbiorów tunera