2015 Ford Mustang i 4 cylindry dla Europy [aktualizacja]

Wiemy już, że nowa generacja kultowego Forda Mustanga będzie oficjalnie dostępna również w europejskich salonach Forda. Amerykański producent musi więc stworzyć pojazd, który bez problemu spełni europejskie normy i przypadnie do gustu europejskim klientom. Ford potwierdził, że na Starym Kontynencie nowy Mustang będzie oferowany między innymi ze stosunkowo niewielką, 4-cylindrową jednostką napędową.

Ford Evos Concept
Ford Evos Concept
Arkadiusz Gabrysiak

08.03.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:16

Wiemy już, że nowa generacja kultowego Forda Mustanga będzie oficjalnie dostępna również w europejskich salonach Forda. Amerykański producent musi więc stworzyć pojazd, który bez problemu spełni europejskie normy i przypadnie do gustu europejskim klientom. Ford potwierdził, że na Starym Kontynencie nowy Mustang będzie oferowany między innymi ze stosunkowo niewielką, 4-cylindrową jednostką napędową.

Wiemy również, że nowa generacja Mustanga ma zerwać ze stylistyką retro - będzie nawiązywała do nowocześnie wyglądającego konceptu Evos.

Dla mniej wymagających klientów na Starym Kontynencie Ford przygotuje 2,3-litrową jednostkę benzynową, która będzie napędzała nowego Mustanga. Motor ten konstrukcyjnie bazuje na 2,0-litrowym, turbodoładowanym silniku EcoBoost znanym z Focusa ST. W nowej odsłonie amerykańskiego muscle/pony cara 2,3-litrowy silnik ma generować około 300 KM. Jednak nie martwcie się, w europejskiej ofercie równolegle znajdą się również topowe wersje Mustanga z paliwożernymi silnikami w układzie V8 pod maską, więc każdy będzie mógł wybrać coś dla siebie.

Nowy Ford Mustang ma zadebiutować pod koniec 2014 roku, a więc zapewne coraz częściej będziemy słyszeć o tym modelu.

[aktualizacja 11 marca]

Jak donoszą zachodnie źródła, 2,3-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy, który ma pojawić się pod maską nowej generacji Forda Mustanga, będzie również dostępny w Stanach Zjednoczonych. Co ciekawe, spekuluje się, że nie będzie to podstawowa opcja, a wersja plasująca się pomiędzy bazowym silnikiem V6, a topowym V8. Przypomnijmy, że obecnie podstawową wersją silnikową Mustanga jest 309-konne V6. Oczywiście są to jak na razie nieoficjalne informacje.

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)