2014 MINI - przedpremierowe informacje

Od jakiegoś czasu wiemy, że nowa generacja MNI zadebiutuje 18 listopada. MINI zdecydowało się jednak już teraz ujawnić garść oficjalnych informacji na temat tego samochodu.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Od jakiegoś czasu wiemy, że nowa generacja MNI zadebiutuje 18 listopada. MINI zdecydowało się jednak już teraz ujawnić garść oficjalnych informacji na temat tego samochodu.

Zacznijmy od gamy silnikowej. MINI oczywiście nie ujawniło jej jeszcze w całości, jednak znamy już dużo szczegółów. Nowa generacja tego sympatycznego pojazdu będzie dostępna między innymi z następującymi jednostkami benzynowymi:

  • 1,5-litrowy silnik 3-cylindrowy generujący 136 KM i 220 Nm momentu obrotowego (230 Nm overboost);
  • 2,0-litrowy silnik 4-cylindrowy generujący 192 KM i 280 Nm momentu obrotowego (300 Nm overboost);
  • w ofercie znajdą się również mocniejsze jednostki przeznaczone dla wersji JCW.

Dostępne będą też oczywiście silniki wysokoprężne. Na razie podano specyfikację tylko jednego z nich. Jest to 1,5-litrowy silnik generujący 115 KM i 270 Nm momentu obrotowego.

Obraz

Nowa generacja MINI będzie nieco większa od poprzednika. Inżynierowie MINI zapewniają jednak, że większe gabaryty nie spowodują wzrostu masy. Wręcz przeciwnie - dzięki wykorzystaniu większej ilości lekkich materiałów konstrukcyjnych masa nowego MINI ma być nieco niższa.

Obecna generacja MINI prowadzi się bardzo dobrze, jednak angielski producent pod skrzydłami BMW zapowiada, że nowy model będzie mógł pochwalić jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi. Układ kierowniczy będzie bardziej precyzyjny, a hamulce jeszcze wydajniejsze. Ponadto kierowca po naciśnięciu przycisku w kokpicie będzie mógł zmienić nastawy zawieszenia.

Warto również wspomnieć, że nowy model powstaje na płycie podłogowej UKL1, która w przyszłości będzie używana do produkcji nowych BMW z napędem na przednią oś lub obydwie.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić