2013 Nissan GT‑R - co nowego w przyszłym roku?
Nissan GT-R systematycznie ulepszany już od ponad 5 lat w najnowszej odsłonie będzie jeszcze szybszy. Zmiany obejmą nie tylko silnik ale również zawieszenie. Auto już pokonało szybkie kółko na pętli północnej.
02.11.2012 | aktual.: 12.10.2022 17:06
Nissan GT-R systematycznie ulepszany już od ponad 5 lat w najnowszej odsłonie będzie jeszcze szybszy. Zmiany obejmą nie tylko silnik ale również zawieszenie. Auto już pokonało szybkie kółko na pętli północnej.
Choć czas okrążenia toru Nürburgring nie jest najbardziej obiektywnym testem, jaki może przejść samochód sportowy niezmiennie już od kilkunastu lat jest dla większości fanów motoryzacji najważniejszym egzaminem dla auta. Nowy GT-R osiągnął czas 7:18,6 zatem jest szybszy od większości klasowych rywali i już zaledwie o 0,6 sekundy wolniejszy od Porsche 911 GT2 RS. Do tej pory Nissan wstrzymuje się z podaniem oficjalnych osiągów auta jednak już wiadomo, że przyspieszenie auta od 0 do 100 km/h zajmie mu 2,7 sekundy, czyli o 0,1 krócej niż w obecnym modelu.
Auto rozwijane sukcesywnie od 2007 roku podobnie jak w latach poprzednich zyskało nieco mocy oraz przeszło drobne modyfikacje podwozia. Model na rok 2013 dysponuje już mocą 553 KM zbliżając się do wartości zarezerwowanych dla mocnych europejskich V-ósemek. Moc i moment obrotowy ma być teraz bardziej dostępny w średnim i wysokim zakresie obrotów, a reakcja na gaz ma być szybsza niż w tegorocznym Nissanie GT-R. Modyfikacje zawieszenia polegają głównie na zmianie jego nastawów i zwiększeniu odporności na duże obciążenia charakterystyczne dla jazdy po torze.
2013 Nissan GT-R Debut (English)
Nissan GT-R: The Evolution of the Third Generation
Źródło: Carscoop