2013 Gumpert Apollo S - zmartwychwstanie [Genewa 2013]
Gumpert był pod koniec 2012 r. na krawędzi upadku, ale znalazł inwestora i pokazał się w Genewie. Na stoisku firmy mogliśmy zobaczyć kolejną ewolucję modelu Apollo.
07.03.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:16
Gumpert jesienią ubiegłego roku został uratowany, ale nie wiadomo, kto zdecydował się zasilić konto niemieckiego producenta supersamochodów. Po szwajcarskich targach wiemy, że wytwórca szykuje się do wprowadzenia na rynek nowego modelu. Zapewne chodzi o Tornante, którego rysunki patentowe pokazywaliśmy w grudniu 2012 r.
Na razie skupmy się na aucie, które można było obejrzeć w Genewie, czyli Gumpercie Apollo S. Jest one napędzane silnikiem Audi. Jednostka 4,2 V8 twin-turbo rozwija moc 750 KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 900 Nm.
Gumpert Apollo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,9 s, a do 200 km/h w 8,8 s. Prędkość maksymalna wynosi 322 km/h. Silnik może współpracować ze skrzynią manualną, sekwencyjną z drążkiem do zmiany przełożeń lub przekładnią z łopatkami.
Do budowy samochodu zostały użyte takie materiały, jak włókno węglowe, kevlar i aluminium. Rama jest chromowo-molibdenowa. Gumpert może jeździć na 19- lub 20-calowych felgach z centralną nakrętką. Hamulce wyposażono w 6-tłoczkowe zaciski i wentylowane tarcze o średnicy 378 mm.
Auto ma zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i regulowany prześwit. Kierownicę można ściągać, niczym w pojazdach wyczynowych.