Peugeot EX1 ujawniony!
Salon samochodowy w Paryżu już za pasem, więc większość producentów powoli zaczyna zdradzać swoje plany związane z tym motoryzacyjnym świętem. Ostatnio pisaliśmy o Lotusie Elite, a dzisiaj prezentujemy koncepcyjny model Peugeota, który ochrzczony został mianem EX1 i zadebiutuje oczywiście na Mondial de l'automobile 2010.
21.09.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:40
Salon samochodowy w Paryżu już za pasem, więc większość producentów powoli zaczyna zdradzać swoje plany związane z tym motoryzacyjnym świętem. Ostatnio pisaliśmy o Lotusie Elite, a dzisiaj prezentujemy koncepcyjny model Peugeota, który ochrzczony został mianem EX1 i zadebiutuje oczywiście na Mondial de l'automobile 2010.
Samochód powstał z okazji 200-lecia istnienia francuskiej marki. Zaprojektowano go zgodnie z nowym językiem stylistycznym, który Peugeot zaprezentował już wcześniej przy okazji pięknego modelu SR1.
Chyba musimy pogodzić się już z faktem, że motoryzacja zmierza w kierunku technologii elektrycznych. Peugeot EX1 został bowiem wyposażony w dwa silniki elektryczne, z których każdy napędza jedną oś. Dzięki temu otrzymujemy napęd na wszystkie 4 koła. Łączna moc obu silników daje wartość 340 KM i moment obrotowy na poziomie 240 Nm.
Peugeot EX1 to bezkompromisowy roadster o futurystycznym wyglądzie. Szeroki przód zwęża się ku spartańsko obudowanemu tyłowi. Sądząc po wyglądzie, jest to samochód nacechowany sportowo i do użytku codziennego raczej się nie nadaje.
Na uwagę zasługują długie drzwi, które otwierają się w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy wraz z przymocowanymi do nich kubełkowymi i skórzanymi siedzeniami. Nie jestem do końca przekonany, czy jest to wygodne rozwiązanie, jednak z całą pewnością oryginalne.
Koncept EX1 jest bardzo niskim pojazdem - mierzy bowiem jedynie 90 cm wysokości, a jego szerokość to 177 cm. Co ciekawe - na próżno szukać kierownicy we wnętrzu samochodu, ponieważ do sterowania posłużą dwa kontrolery.
Ciekawe, czy Peugeot naprawdę myśli o wprowadzeniu podobnego samochodu do produkcji, czy jest to jedynie pokazowy prototyp, który ma promować elektryczną technologię francuskiego producenta. Ja stawiam na tę drugą opcję. Więcej informacji francuski producent zdradzi w Paryżu.[block position="inside"]8682[/block]
Źródło: Carscoop