2001 Honda Dualnote [zapomniane koncepty]
W 2001 roku Honda zaprezentowała ciekawy koncept będący oryginalną interpretacją samochodu sportowego. Oto Honda Dualnote.
16.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:01
W 2001 roku Honda zaprezentowała ciekawy koncept będący oryginalną interpretacją samochodu sportowego. Oto Honda Dualnote.
Pierwsze, co przyciąga uwagę, to rzecz jasna 5-drzwiowe nadwozie, które z reguły nie pasuje do tradycyjnego samochodu sportowego. Jednak aerodynamiczna i niska sylwetka oraz specyfikacja samochodu zdają się potwierdzać, że to pojazd ze sportowymi aspiracjami.
Otóż inżynierowie Hondy wyposażyli koncept Dualnote w centralnie umieszczoną, 3,5-litrową jednostkę benzynową w układzie V6 napędzającą koła tylne. Wspomaga ją motor elektryczny umieszczony między jednostką spalinową a skrzynią biegów - jest to system IMA (Integrated Motor Assist), który w nieco zmodyfikowanej formie znajduje się np. w produkcyjnej odsłonie modelu CR-Z.
Atutem jest jeszcze jeden silnik elektryczny, napędzający koła przedniej osi. Daje to ponad 400-konny pojazd z napędem na wszystkie koła i umieszczonym centralnie silnikiem spalinowym. Zastosowanie hybrydowego układu napędowego ma jeszcze jedną zaletę - średnie zużycie benzyny oszacowano na 5,6 l/100 km.
Model Dualnote został także wyposażony w system odzyskujący energię podczas hamowania. Przy konstrukcji pojazdu wykorzystano głównie aluminium i materiały kompozytowe, dzięki czemu masa samochodu nie była zbyt wysoka. Niestety, Honda nie podała, ile ważył koncept Dualnote ani jakimi osiągami mógł się pochwalić.
W nowoczesnym wnętrzu znalazło się miejsce dla czterech sportowych foteli oraz futurystycznej deski rozdzielczej. Siedząc ze kierownicą Hondy Dualnote, można było poczuć się jak w kabinie statku kosmicznego. Pojazd miał czujniki podczerwieni, które ułatwiały jazdę nocą, a także system rozpoznawania mowy, pozwalający sterować niektórymi funkcjami pojazdu.
Źródło: Conceptcarz • Supercars