1963 Ferrari 250 GTO za 52 miliony dolarów - najdroższe auto na świecie!

Panie i panowie, miłośnicy motoryzacji oraz ciężko pracujący obywatele. Oto Ferrari 250 GTO pochodzące z 1963 roku, które zostało sprzedane za absolutnie rekordową kwotę 52 milionów dolarów i stało się nieoficjalnie najdroższym samochodem na świecie.

Ferrari 250 GTOFerrari 250 GTO
Bartosz Pokrzywiński

Panie i panowie, miłośnicy motoryzacji oraz ciężko pracujący obywatele. Oto Ferrari 250 GTO pochodzące z 1963 roku, które zostało sprzedane za absolutnie rekordową kwotę 52 milionów dolarów i stało się nieoficjalnie najdroższym samochodem na świecie.

Informacje na ten temat nie są oficjalne ale potwierdzone przez wiarygodne źródła. Niestety, nawet w powyższym zdaniu są dwa drobne kłamstwa. Owszem, na zdjęciach przedstawiono Ferrari 250 GTO z 1963 roku, ale nie ten egzemplarz, który został sprzedany.

Poza tym tak wysoka kwota nie padła podczas licytacji samochodu, a więc nie można mówić o oficjalnym światowym rekordzie. Nie mamy jednak podstaw, żeby temu nie wierzyć. Auto zostało odkupione we wrześniu od kolekcjonera Paula Pappalardo przez anonimowego szczęściarza, który zapłacił za nie 52 miliony dolarów.

Ferrari 250 GTO
Ferrari 250 GTO

Po przeliczeniu na złotówki absurdalna kwota sięga ponad 160 milionów złotych. Ferrari 250 GTO z numerem nadwozia 5111 ma bogatą historię, w 1963 roku prowadzone przez Jeana Guicheta wygrało wyścig motoryzacyjny Tour de France.

Warto wspomnieć, że poprzedni nieoficjalny rekord także należał do Ferrari 250 GTO, którym wcześniej jeździł sir Stirling Moss. Tamten egzemplarz osiągnął kwotę 35 milionów dolarów, a do transakcji doszło w zeszłym roku. To Ferrari jest więc nieoficjalnie najdroższym autem w historii motoryzacji.

  • Ferrari 250 GTO
  • Ferrari 250 GTO
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Ferrari 250 GTO
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/16] Ferrari 250 GTO Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯