1963 Ferrari 250 GTO za 52 miliony dolarów - najdroższe auto na świecie!

Panie i panowie, miłośnicy motoryzacji oraz ciężko pracujący obywatele. Oto Ferrari 250 GTO pochodzące z 1963 roku, które zostało sprzedane za absolutnie rekordową kwotę 52 milionów dolarów i stało się nieoficjalnie najdroższym samochodem na świecie.

Ferrari 250 GTOFerrari 250 GTO
Bartosz Pokrzywiński

Panie i panowie, miłośnicy motoryzacji oraz ciężko pracujący obywatele. Oto Ferrari 250 GTO pochodzące z 1963 roku, które zostało sprzedane za absolutnie rekordową kwotę 52 milionów dolarów i stało się nieoficjalnie najdroższym samochodem na świecie.

Informacje na ten temat nie są oficjalne ale potwierdzone przez wiarygodne źródła. Niestety, nawet w powyższym zdaniu są dwa drobne kłamstwa. Owszem, na zdjęciach przedstawiono Ferrari 250 GTO z 1963 roku, ale nie ten egzemplarz, który został sprzedany.

Poza tym tak wysoka kwota nie padła podczas licytacji samochodu, a więc nie można mówić o oficjalnym światowym rekordzie. Nie mamy jednak podstaw, żeby temu nie wierzyć. Auto zostało odkupione we wrześniu od kolekcjonera Paula Pappalardo przez anonimowego szczęściarza, który zapłacił za nie 52 miliony dolarów.

Ferrari 250 GTO
Ferrari 250 GTO

Po przeliczeniu na złotówki absurdalna kwota sięga ponad 160 milionów złotych. Ferrari 250 GTO z numerem nadwozia 5111 ma bogatą historię, w 1963 roku prowadzone przez Jeana Guicheta wygrało wyścig motoryzacyjny Tour de France.

Warto wspomnieć, że poprzedni nieoficjalny rekord także należał do Ferrari 250 GTO, którym wcześniej jeździł sir Stirling Moss. Tamten egzemplarz osiągnął kwotę 35 milionów dolarów, a do transakcji doszło w zeszłym roku. To Ferrari jest więc nieoficjalnie najdroższym autem w historii motoryzacji.

  • Ferrari 250 GTO
  • Ferrari 250 GTO
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Ferrari 250 GTO
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/16] Ferrari 250 GTO Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie