Enco Gladiator 700 GT Biturbo - setka w 4.5-sekundy

Enco Gladiator 700 GT Biturbo - setka w 4.5‑sekundy

Enco Gladiator 700 GT Biturbo - setka w 4.5-sekundy
Bartosz Pokrzywiński
10.10.2009 13:00, aktualizacja: 02.10.2022 18:40

Porsche Cayenne to chyba jedyne auto, które po tuningu zawsze wygląda brutalnie. Można dołożyć do niego różowe felgi, wówczas powstanie terminator w staniku - nadal zabija. Niemiecka firma tuningowa Enco Exkluzive postanowiła dołączyć do grona "bawiących" się w upiększanie Cayenne. Bestia!

Porsche Cayenne to chyba jedyne auto, które po tuningu zawsze wygląda brutalnie. Można dołożyć do niego różowe felgi, wówczas powstanie terminator w staniku - nadal zabija. Niemiecka firma tuningowa Enco Exkluzive postanowiła dołączyć do grona "bawiących" się w upiększanie Cayenne. Bestia!

Nie każdemu podoba się kontrowersyjne Cayenne i nie każdy jest zwolennikiem tak radykalnego obwieszania aut spojlerami, ale 4.5-sekundy do setki robi wrażenie na wszystkich! Enco Gladiator to tak naprawdę Cayenne w odmianie Turbo produkujące seryjnie 500 koni mechanicznych. Jednak dzięki większej turbinie, ulepszonemu układowi wydechowemu, przeprogamowaniu jednostki sterującej i innym zabiegom mającym na celu poprawę osiągów udało się wycisnąć... 700 koni mechanicznych!

850Nm momentu obrotowego wędruje na cztery koła i rozpędza 2.5-tonowego SUVa do pierwszej setki w 4.5-sekundy. Prędkość maksymalna ogromnego Porsche wynosi teraz aż 290 kilometrów na godzinę, a to już przecież rejon super samochodów(911).

Żeby zatrzymać tego kolosa potrzebne są 12-tłoczkowe zaciski obejmujące ogromne tarcze hamulcowe o wymiarach 410mmx36mm z przodu oraz 4-tłoczkowe zaciski na tarczach 380mmx32mm z tyłu. Całość ukrywa się pod czarno-czerwonymi 23-calowymi felgami Enco Jura.

Skoro o kolorystyce felg mowa, warto wspomnieć o reszcie zmian stylistycznych. Niesamowicie agresywny przedni spojler posiada "dziurę" w miejscu grilla, która wciąga wszystkie Toyoty Yaris stojące na światłach. Auto zostało poszerzone, dostało nowe progi, lotkę dachową oraz potężny dyfuzor, który okala dwie końcówki układu wydechowego. Wewnątrz fotele kubełkowe z modelu 911 GT3, klatka bezpieczeństwa i sporo Alcantary, a to wszystko utrzymane w czarno-czerwonej kolorystyce. [block position="inside"]9609[/block]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)