Naprawa którego auta będzie cię najwięcej kosztować? Testy ADAC

Naprawa którego auta będzie cię najwięcej kosztować? Testy ADAC

Naprawa którego auta będzie cię najwięcej kosztować? Testy ADAC
Piotr Mazanek
15.04.2010 20:56, aktualizacja: 02.10.2022 20:30

Całkiem niedawno pisaliśmy o zestawieniu najlepszych samochodów z napędem 4x4. Dzisiaj mamy dla was kolejny ranking, znowu przygotowany przez naszych zachodnich sąsiadów. Niemieckie ADAC przygotowało listę aut, które są najbardziej opłacalne w eksploatacji. Ma ktoś jakieś doświadczenie z autem na poniższej liście?

Całkiem niedawno pisaliśmy o zestawieniu najlepszych samochodów z napędem 4x4. Dzisiaj mamy dla was kolejny ranking, znowu przygotowany przez naszych zachodnich sąsiadów. Niemieckie ADAC przygotowało listę aut, które są najbardziej opłacalne w eksploatacji. Ma ktoś jakieś doświadczenie z autem na poniższej liście?

Jednym z najważniejszym czynników wpływających na decyzję o zakupie konkretnego modelu jest ekonomia jego eksploatacji. Kalkulacja średnich kosztów utrzymania w ciągu miesiąca doskonale nadaje się jako podstawa porównania dla wybranych samochodów. ADAC przygotował dla nas zestawienie aut dla sześciu segmentów rynku.

ADAC przyjął, że samochód pokonuje rocznie dystans 15 tysięcy km. Pod uwagę przy ocenie auta brano pod uwagę takie czynniki jak cena zakupu, proces utraty wartości, ubezpieczenie i inne opłaty, serwisowanie, paliwo oraz zmiana opon.

W nawiasie podano kolejno:

  • moc silnika w kW
  • cena wersji podstawowej w EUR
  • miesięczne koszty eksploatacyjne (w EUR)
  • koszty eksploatacyjne w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr (w eurocentach)

Klasa mini (stan na styczeń 2010):

  1. Toyota Aygo 1.0 (50; 9 575; 320; 25,6)
  1. Smart Fortwo coupe 1.0 mhd pure softip (45; 9 990; 320; 25,6)
  1. Nissan Pixo 1.0 visia (50; 7 990; 322; 25,8)

Samochody małe (stan na styczeń 2010):

  1. Mitsubishi Colt 1.1 LPG (55; 11 880; 347; 27,8)
  1. Hyundai i20 1.2 LPG Classic (57; 13 950; 348; 27,8)
  1. Dacia Sandero 1.4 LPG Ambiance (53; 9 990; 351; 28,1)

Klasa niższa-średnia (stan na styczeń 2010):

  1. Dacia Logan 1.2 16V (55; 7 300; 357; 28,6)
  1. Łada Priora 2170 1.6 16V LPG Basic (71; 11 150; 387; 31)
  1. Renault Kangoo dCi 70 Campus (50; 13 350; 424; 33,9)

Klasa średnia (stan na styczeń 2010):

  1. Skoda Octavia Combi 1.6 LPG Classic (72; 18 990; 449; 35,9)
  1. Skoda Octavia 1.4 Tour (55; 13 490; 450; 36)
  1. Skoda Yeti 2.0 TDI DPF (81; 20 890; 463; 37)

Klasa wyższa-średnia (stan na styczeń 2010):

  1. Skoda Superb 1.9 TDI Comfort DPF (77; 24 450; 547; 43,8)
  1. Mitsubishi Outlander 2.0 2WD (108; 21 990; 602; 48,2)
  1. Subaru Legacy 2.0D Trend DPF (110; 30 000; 623; 49,8)

Klasa wyższa (stan na styczeń 2010):

  1. Nissan Patrol 3.0 Di XE (118; 32 990; 847; 67,8)
  1. Chrysler 300C 3.0 CRD automat DPF (160; 39 890; 1028; 82,2)
  1. Mercedes R 300 CDI BlueEfficiency 7G-Tronic DPF (140; 49 623; 1028; 82,2)
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)