Eco top 10 według ADAC
Eco Top 10 to projekt mający na celu stworzenie rankingu najbardziej ekonomicznych samochodów, uwzględniających aspekt ochrony środowiska.
10.12.2007 | aktual.: 02.10.2022 13:58
Pomysł poddał Oko-Institut, który wspólnie z ADAC, rekomenduje niemieckim konsumentom samochody. Niemieccy specjaliści sporządzają takie zestawienie dla czterech segmentów rynku. Zestawienie uwzględnia miesięczne koszty utrzymania, w których uwzględniana jest cena kupna, utrata wartości pojazdu, opłaty za ubezpieczenie, serwis pojazdu, wydatki na ogumienie i paliwo. Wartości te podaje się przy założeniu, że samochód pokonuje rocznie po 15 tyś, przez cztery lata.
Pomysł poddał Oko-Institut, który wspólnie z ADAC, rekomenduje niemieckim konsumentom samochody. Niemieccy specjaliści sporządzają takie zestawienie dla czterech segmentów rynku. Zestawienie uwzględnia miesięczne koszty utrzymania, w których uwzględniana jest cena kupna, utrata wartości pojazdu, opłaty za ubezpieczenie, serwis pojazdu, wydatki na ogumienie i paliwo. Wartości te podaje się przy założeniu, że samochód pokonuje rocznie po 15 tyś, przez cztery lata.
W nawiasach podałem miesięczne koszty eksploatacji.
Samochody z silnikami benzynowymi:
Klasa mini:
- Citroen C1 1.0 Advance (4,6 l/100 km; 311 EUR)
- Toyota Aygo 1.0 (4,6 l/100 km; 298 EUR)
- Peugeot 107 70 Petit Filou (4,6 l/100 km; 309 EUR)
klasa niższa średnia:
- Toyota Prius 1.5 Hybrid (4,3 l/100 km; 467 EUR)
- Honda Civic 1.3i-DSi Hybrid (4,6 l/100 km; 462 EUR)
- Honda Civic 1.4i Comfort i-SHIFT (5,7 l/100 km; 444 EUR)
klasa wyższa średnia:
- Skoda Octavia 1.6 FSI Ambiente (6,6 l/100 km; 484 EUR)
- Skoda Octavia 1.4 Tour (6,8 l/100 km; 423 EUR)
- Opel Vectra 1.6 Twinport (6,8 l/100 km; 524 EUR)
klasa wyższa:
- Opel Signum 1.8 (7,7 l/100 km; 585 EUR)
- Audi A6 2.0 TFSI (7,9 l/100 km; 631 EUR)
- Lexus GS 450h Automat (7,9 l/100 km; 1042 EUR)
Samochody z silnikami Diesla:
klasa mini:
- Smart Fortwo Coupe Pure (3,8 l/100 km; 324 EUR)
- VW Polo BlueMotion (3,9 l/100 km; 390 EUR)
- Citroen C1 HDi 55 Style (4,1 l/100 km; 334 EUR)
klasa niższa średnia:
- Renault Megane 1.5 dCi Authentique (4,5 l/100 km; 426 EUR)
- Citroen C4 HDi 110 FAP Confort EGS6 (4,5 l/100 km; 469 EUR)
- Hyundai Accent 1.5 CRDi GLS (4,6 l/100 km; 446 EUR)
klasa wyższa średnia:
- Skoda Octavia 1.9 TDI Classic (4,9 l/100 km; 443 EUR)
- Volvo S40 1.6D (4,9 l/100 km; 474 EUR)
- Skoda Octavia 1.9 TDI Tour (5,2 l/100 km; 449 EUR
klasa wyższa:
- Skoda Superb 1.9 TDI Classic (5,8 l/100 km; 571 EUR)
- Opel Signum 1.9 CDTI (5,9 l/100 km; 572 EUR)
- BMW 520d (5,9 l/100 km; 682 EUR)
Co ciekawe na tej liście jest tylko jeden samochód, który Polacy najczęściej kupują, czyli Skoda Octavia. Jest to dla mnie o tyle zastanawiające, że niedawno we wpisie Polacy mają inny gust niż kierowcy w Europie? postawiłem tezę, że Polacy przede wszystkim przy wyborze kierują się cenami samochodów. Dziś tylko zadam sobie pytanie, czy polscy kierowcy zdają sobie sprawę ile kosztuje utrzymanie ich samochodów? A wy kiedy ostatnio widzieliście dobry ranking eksploatacji samochodów?