Eco top 10 według ADAC

Eco Top 10 to projekt mający na celu stworzenie rankingu najbardziej ekonomicznych samochodów, uwzględniających aspekt ochrony środowiska.

Eco top 10 według ADAC
Jacek Filipek

10.12.2007 | aktual.: 02.10.2022 13:58

Pomysł poddał Oko-Institut, który wspólnie z ADAC, rekomenduje niemieckim konsumentom samochody. Niemieccy specjaliści sporządzają takie zestawienie dla czterech segmentów rynku. Zestawienie uwzględnia miesięczne koszty utrzymania, w których uwzględniana jest cena kupna, utrata wartości pojazdu, opłaty za ubezpieczenie, serwis pojazdu, wydatki na ogumienie i paliwo. Wartości te podaje się przy założeniu, że samochód pokonuje rocznie po 15 tyś, przez cztery lata.

Pomysł poddał Oko-Institut, który wspólnie z ADAC, rekomenduje niemieckim konsumentom samochody. Niemieccy specjaliści sporządzają takie zestawienie dla czterech segmentów rynku. Zestawienie uwzględnia miesięczne koszty utrzymania, w których uwzględniana jest cena kupna, utrata wartości pojazdu, opłaty za ubezpieczenie, serwis pojazdu, wydatki na ogumienie i paliwo. Wartości te podaje się przy założeniu, że samochód pokonuje rocznie po 15 tyś, przez cztery lata.

W nawiasach podałem miesięczne koszty eksploatacji.

Samochody z silnikami benzynowymi:

Klasa mini:

  1. Citroen C1 1.0 Advance (4,6 l/100 km; 311 EUR)
  1. Toyota Aygo 1.0 (4,6 l/100 km; 298 EUR)
  1. Peugeot 107 70 Petit Filou (4,6 l/100 km; 309 EUR)

klasa niższa średnia:

  1. Toyota Prius 1.5 Hybrid (4,3 l/100 km; 467 EUR)
  1. Honda Civic 1.3i-DSi Hybrid (4,6 l/100 km; 462 EUR)
  1. Honda Civic 1.4i Comfort i-SHIFT (5,7 l/100 km; 444 EUR)

klasa wyższa średnia:

  1. Skoda Octavia 1.6 FSI Ambiente (6,6 l/100 km; 484 EUR)
  1. Skoda Octavia 1.4 Tour (6,8 l/100 km; 423 EUR)
  1. Opel Vectra 1.6 Twinport (6,8 l/100 km; 524 EUR)

klasa wyższa:

  1. Opel Signum 1.8 (7,7 l/100 km; 585 EUR)
  1. Audi A6 2.0 TFSI (7,9 l/100 km; 631 EUR)
  1. Lexus GS 450h Automat (7,9 l/100 km; 1042 EUR)

Samochody z silnikami Diesla:

klasa mini:

  1. Smart Fortwo Coupe Pure (3,8 l/100 km; 324 EUR)
  1. VW Polo BlueMotion (3,9 l/100 km; 390 EUR)
  1. Citroen C1 HDi 55 Style (4,1 l/100 km; 334 EUR)

klasa niższa średnia:

  1. Renault Megane 1.5 dCi Authentique (4,5 l/100 km; 426 EUR)
  1. Citroen C4 HDi 110 FAP Confort EGS6 (4,5 l/100 km; 469 EUR)
  1. Hyundai Accent 1.5 CRDi GLS (4,6 l/100 km; 446 EUR)

klasa wyższa średnia:

  1. Skoda Octavia 1.9 TDI Classic (4,9 l/100 km; 443 EUR)
  1. Volvo S40 1.6D (4,9 l/100 km; 474 EUR)
  1. Skoda Octavia 1.9 TDI Tour (5,2 l/100 km; 449 EUR

klasa wyższa:

  1. Skoda Superb 1.9 TDI Classic (5,8 l/100 km; 571 EUR)
  1. Opel Signum 1.9 CDTI (5,9 l/100 km; 572 EUR)
  1. BMW 520d (5,9 l/100 km; 682 EUR)

Co ciekawe na tej liście jest tylko jeden samochód, który Polacy najczęściej kupują, czyli Skoda Octavia. Jest to dla mnie o tyle zastanawiające, że niedawno we wpisie Polacy mają inny gust niż kierowcy w Europie? postawiłem tezę, że Polacy przede wszystkim przy wyborze kierują się cenami samochodów. Dziś tylko zadam sobie pytanie, czy polscy kierowcy zdają sobie sprawę ile kosztuje utrzymanie ich samochodów? A wy kiedy ostatnio widzieliście dobry ranking eksploatacji samochodów?

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)