PE chce systemu eCall w motocyklach

Kilka dni temu Komisja Ryku Wewnętrznego Parlamentu Europejskiego zaakceptowała projekt regulacji, zobowiązującej do instalacji systemu eCall w samochodach. Przepisy mają obowiązywać od października 2015 roku. Hiszpański serwis Solomoto.es spekuluje, że niebawem eCall będzie obowiązkowy także w przypadku motocykli.

fot. solomoto.es

eCall to system, odpowiadający za powiadamianie o wypadkach drogowych. Uruchamia się on automatycznie po zarejestrowaniu zderzenia przez czujniki zainstalowane w pojeździe. Oficjalny komunikat PE informuje, że eCall, po zarejestrowaniu wypadku, ma wykorzystywać numer telefonu alarmowego 112 i dzięki niemu informować służby ratownicze o wypadku. Numer ma być dostępny nieodpłatnie dla wszystkich użytkowników. Korzystanie z innych systemów alarmowych ma być możliwe, pod warunkiem, że będą one kompatybilne z eCall. Dzięki eCall, służby ratownicze będą powiadomione też o lokalizacji wypadku i kierunku podróży.

Jak informuje Solomoto.es, rozpoczęły się już pierwsze testy związane z wdrożeniem systemu eCall także w motocyklach. Bierze w nich udział dziesięć maszyn, które sprawdzają przede wszystkim jakość działania czujników, wykrywających wypadek.

Według ekspertów unijnych, czujniki te miałyby się znaleźć w kasku i w motocyklu. W przypadku wykrycia nadmiernego przeciążenia, towarzyszącego wypadkowi, automatycznie będzie wybierany numer 112 (lub inny kompatybilny z systemem eCall).

Oczywiście, pojawia się wiele pytań, jak np. to, jak czujniki będą reagować w przypadku tzw. „gleb parkingowych”. Wówczas raczej nie ma potrzeby informowania o tym służb ratunkowych. Pozostaje zatem czekać na rezultaty przeprowadzanych testów i tego, jakie zostaną z nich wyciągnięte wnioski.

Zobacz również: Nowy Peugeot 308 SW i 308 GTi - podsumowanie serii testów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Motocykle:

Nowy motocykl BMW: S1000F [aktualizacja] Lito Sora zasila rynek jednośladów elektrycznych [aktualizacja] Muzeum Ducati w Google Maps MotoGP: kalendarz na 2014 bez wyścigu w Brazylii Lotus na dwóch kołach: 200-konny C-01 [aktualizacja] Droga zabawka terenowa: KTM 450 Rally Replica Ranking gigantów na rynku motocyklowym Pierwszy motocykl o pojemności 125 ccm Akcja serwisowa pięćsetek Hondy w Polsce Limitowana wersja Suzuki GSX-R1000 już w Polsce Tom Sykes liderem testów World Superbike Mały sportowiec: Yamaha YZF-R125 na 2014 rok Tor wyścigowy w Rzeszowie już niebawem? Hero Hastur 620 na podbój Europy [aktualizacja] Rosnące wyniki sprzedaży jednośladów BMW KTM pracuje nad silnikami 500 i 800 ccm Turystyk ze wschodu: M1NSK TRX 300i „Załóż odblask” – nowa kampania skierowana do motocyklistów Rekordowe testy MotoGP dla Marqueza Buspasy w Warszawie również dla motocyklistów? Romet Ogar w nietypowej odsłonie Odświeżone modele Empulse i Empulse R według Brammo Kawasaki świętuje 30-lecie modelu Ninja Inne oblicze Yamahy Virago