620 włoskich rumaków z Niemiec – Wheelsandmore 458 Italian Stallion Edition (2011)


Trzecim z ostatnio przerabianych przez Wheelsandmore wozów jest Ferrari 458 Italia. Niemcy nie tylko zmienili w tym wozie koła, ale też dołożyli mu 50 KM mocy, dzięki którym bolid może postraszyć auto Noviteca.
Italię napędza centralnie umieszczony wysokoobrotowy „kocioł” o ośmiu cylindrach umieszczonych w układzie widlastym. Wolnossący silnik auta z rumakiem w logo rozwija moc 570 KM przy 9000 obr./min oraz moment obrotowy 540 przy 6000 obr./min. Wszystkie konie i niutonometry przenoszone są na tylne koła za pomocą dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej skrzyni biegów o 7 przełożeniach.
Tuner zastosował pakiet modyfikacji o nazwie Stage II. W jego ramach zmieniany jest układ wydechowy na jeszcze bardziej sportowy niż ten oryginalny oraz przestrajany program zarządzający silnikiem.
Zobacz również: Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja
Za 13 024 euro (bez podatków) klient otrzymuje dodatkowe 51 KM mocy i sporo, bo 76 Nm momentu obrotowego. Dzięki nim prędkość samochodu wynosi więcej niż 330 km/h.
Ale to nie wszystkie zmiany. W ramach pakietu Italian Stallion firma tuningowa zmieniła co nieco w zawieszeniu i zamontowała nowe koła.
Jeżeli chodzi o zawieszenie, to mechanicy w miejscu seryjnych sprężyn założyli sztywniejsze i krótsze o 40 mm. Natomiast w kwestii kół tuner zdecydował się na swój tradycyjny wzór, czyli 6Sporz2. Felgi mają rozmiar 9,0 x 21” (przód) i 12,5 x 21” (tył). Uzbrojono je w opony 245/30 R 21 z przodu i 325/25 R 21 marki Hankook.
Pod spojlerem doklejono małą listwę, a na pokrywie silnika przytwierdzono wielki spojler. Niestety nie jest on dostępny jako osobny element, a tylko razem z samochodem, który trzeba kupić u tunera. Trochę dziwna to polityka…
Gotowy, pomalowany w dwóch kolorach bolid otrzymał przydomek „Italian Stallion”. Cena kompletnego tuningu jest nieznana, na pewno jednak całość jest dość droga, bo przecież trzeba kupić od Wheelsandmore gotowy samochód.
Konkurencja
Anderson Germany 458 Italia Black Carbon Edition [623 KM]
Graf Weckerle 458 Italia [600 KM]
Oakley 458 Italia 630 Carbon Edition [623 KM, ponad 335 km/h]
Mansory 458 Italia Siracusa [590 KM, 330 km/h]
Novitec 458 Italia [609 KM, ponad 330 km/h]
Underground 458 Italia Twin Turbo Stage 1
Wheelsandmore 458 Italia Stage I [620 KM]
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90o
- Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4499 cm3
- Moc maksymalna: 621 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 138,03 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 616 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
- Koła przednie: 9,0 x 21”
- Koła tylne: 12,5 x 21”
- Opony przednie: 245/30 R 21
- Opony tylne: 325/25 R 21
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1540 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,48 kg/KM (seryjny – 2,70 kg/KM)
- Długość: 4527 mm
- Szerokość: 1937 mm
- Wysokość: 1173 mm (- 40 mm)
- Rozstaw osi: 2650 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: Ponad 330 km/h
Źródło: Wheelsandmore
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze