1,35 KM na kg – Hennessey Venom F5 Revolution debiutuje jako najostrzejszy w gamie

Amerykanie znów szokują, prezentując kolejne, trzecie już wcielenie Venoma. To torowe wydanie, które łączy oszałamiającą moc z niską masą. Robi też wrażenie dopracowaną aerodynamiką. Powstaną tylko 24 egzemplarze, a każdy ma kosztować krocie.

Hennessey Venom F5 RevolutionHennessey Venom F5 Revolution
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Hennessey
Aleksander Ruciński

Hennessey Venom F5 Revolution wykorzystuje podwójnie doładowane, 6,6-litrowe V8 znane już z innych wcieleń modelu. Najnowsze wydanie może pochwalić się imponującymi parametrami – moc wynosi 1842 KM a maksymalny moment obrotowy 1617 Nm. Trafia na tylne koła za pośrednictwem klasycznego automatu, który w sprzyjających warunkach pozwoli rozpędzić się do 400 km/h.

Producent nie podaje czasów przyspieszeń, lecz można podejrzewać, że będą imponujące. Wszystko za sprawą niskiej masy własnej – wersja Revolution waży tylko 1360 kg.

Odchudzona konstrukcja idzie w parze z dopracowaną aerodynamiką. Hennesey zadbał o większy splitter, zmodyfikował nadkola i dyfuzor oraz zastosował szeroki wlot powietrza na dachu. Jak przystało na torową zabawkę, większość elementów można regulować, wpływając na wartości docisku. Ten wynosi maksymalnie 635 kg przy 400 km/h.

Regulowane jest też rzecz jasna zawieszenie z podwójnymi wahaczami i sztywniejszymi amortyzatorami. Na torze sprawdzą się także lekkie felgi, a system telemetrii pozwala szczegółowo analizować każdy przejazd.

Oficjalną premierę F5 Revolution zaplanowano na Miami Motorcar Cavalcade Concours d’Elegance 15 stycznia. Chętni pewnie już zacierają ręce. Muszą się jednak pospieszyć, gdyż powstaną tylko 24 egzemplarze, w cenie 2,7 mln dolarów każdy.

  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
  • Hennessey Venom F5 Revolution
[1/26] Hennessey Venom F5 Revolution Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Hennessey
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne