Manhart dodaje gazu – Manhart M5 MH5 S Biturbo (2012)

To druga wersja BMW M5 zaprezentowana przez firmę Manhart Racing. Poprzednie auto miało 633 KM mocy, nowe ma kilka koni więcej. Znana jest też prędkość maksymalna usprawnionego sedana z Monachium.

Manhart dodaje gazu – Manhart M5 MH5 S Biturbo (2012)
Olgierd Lachowski

29.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:02

To druga wersja BMW M5 zaprezentowana przez firmę Manhart Racing. Poprzednie auto miało 633 KM mocy, nowe ma kilka koni więcej. Znana jest też prędkość maksymalna usprawnionego sedana z Monachium.

8-cylindrowy widlasty silnik montowany pod maską BMW M5 w odmianie seryjnej ma moc 560 KM i moment obrotowy 680 Nm. Po tym jak pracownicy firmy z Wuppertal zmienili moduł zarządzający jednostką napędową, otrzymała ona 73-konnego i 100-niutonometrowego kopa.

Obraz

Teraz Manhart Racing przedstawia drugie auto takie auto. Tym razem udało się wycisnąć 646 KM mocy maksymalnej (przy 6000-7000 obr./min) i 773 Nm momentu obrotowego (w zakresie od 1500 do 5750 obr./min). Wszystko to z motoru o objętości skokowej 4,4 l, który fabryka uzbroiła w dwie turbosprężarki twin-scroll, układ Valvetronic i bezpośredni wtrysk paliwa.

Żeby zyskać dodatkowe konie mechaniczne, technicy z przedsiębiorstwa tuningowego wymienili nie tylko elektronikę silnika, ale także, zmieniając powietrzne przewody dolotowe, zadbali o to, żeby powietrze wpadające do sprężarek dostawało się do nich w większych ilościach.

Obraz

Jest też bardziej sportowy układ wylotowy z konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych oraz zaworami sterującymi pracą całego „wydechu”. Tuner oferuje też wersję bez reaktorów katalitycznych. W obu przypadkach rury mają średnicę 90 mm.

Samochód nie ma ogranicznika prędkości maksymalnej i rozpędza się do 316 km/h. Czasy przyspieszeń od 0 do 100 czy też 200 km/h oraz tzw. elastyczność auta nie zostały zmierzone.

Firma ADV.1 dostarczyła nowe felgi do M-piątki. Manhart włączył je do swojej oferty i nazwał MHR08 Deep Concave. Obręcze mają średnicę 21”. Z przodu są szerokie na 9,5”, a z tyłu na 10,5”. Dobrano do nich opony 265/30 (przód) i 305/25 (tył).

Obraz

Jak widać na zdjęciach, BMW jest obniżone. To zasługa gwintowanego zawieszenia KW, w którym amortyzatory mają regulację charakterystyki pracy. Wóz został ozdobiony niewielkimi przednim i tylnym spojlerem, a także imitacją dyfuzora z tyłu. Części wykonane są z włókna węglowego. Z tego samego materiału jest zrobiona pokrywa silnika.

Niemiecki sedan jest pomalowany (lub oklejony) szarym matowym lakierem, a o tym, która firma odpowiada za jego modyfikacje, można dowiedzieć się z zacisków hamulcowych (są seryjne, tylko ozdobione napisem) i po podniesieniu maski jednostki napędowej.

Obraz

Ten egzemplarz można odnaleźć na jednym z zachodnich portali aukcyjnych. Firma Manhart Racing życzy sobie za auto 129 900 euro (z podatkami).

Konkurencja 

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44Tü
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 646 KM przy 6000-7000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 146,98 KM/l (seryjny – 127,42 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 773 Nm przy 1500-5750 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 400 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm
  • Koła przednie: 9,5 x 21″ ADV.1 MHR08 Deep Concave
  • Koła tylne: 10,5 x 21″ ADV.1 MHR08 Deep Concave
  • Opony przednie: 265/30 R 21
  • Opony tylne: 305/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1945 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,01 kg/KM (seryjny – 3,47 kg/KM)
  • Długość: 4910 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Rozstaw osi: 2968 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 316 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)