Na sprzedaż – Senner S5 (2012)
Mniej więcej 2,5 miesiąca temu pisałem o prawie 380-konnym Audi S5 podkręconym przez Sennera. Niedawno tuner wystawił na sprzedaż inny egzemplarz S5 z jednostką napędową o mocy 435 KM. Wóz kosztuje 70 tys. euro.
08.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:00
Przeprowadzony przez Audi lifting modelu A5 sprawił, że samochód wygląda bardziej sportowo. Przy okazji Audi zrezygnowało z dużej 4,2-litrowej V-ósemki w wersji coupé na rzecz mniejszego 3-litrowego silnika widlastego o sześciu cylindrach, który ma doładowanie w postaci kompresora. Nowy motor jest niewiele słabszy od starszego brata, a tuningowi poddaje się bardzo dobrze, czego przykładem jest to białe auto.
Seryjny silnik miał 333 KM mocy maksymalnej przy 5500-7000 obr./min i 440 Nm momentu obrotowego w przedziale 2900-5300 obr./min. Teraz ta sama jednostka rozwija 435 KM mocy i 501 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Droga do uzyskania dodatkowych około 100 KM była prosta – zmiana oprogramowania centralnej jednostki sterującej.
Senner zadbał o to, by całe otoczenie było informowane o tym, że ten silnik ma znacznie więcej mocy niż jego fabryczny odpowiednik, instalując sportowy układ wydechowy. Jak to zwykle w przypadku takich zestawów bywa, tłumiki mają zmniejszone opory wewnętrzne.
Maszynę z pewnością najpierw się usłyszy, a potem zobaczy, ale gdy się ją już ujrzy, też łatwo będzie odgadnąć, że nie jest ona samochodem prosto z taśmy produkcyjnej. Świadczą o tym przedni zderzak przypominający ten sam element montowany w Audi RS5, mała listwa na pokrywie bagażnika, niewielki spojler nad tylną szybą, kompozytowe oprawy lusterek i nowe koła.
20-calowe felgi Work VS-XX z oponami Vredestein mają też ważniejsze zadanie niż tylko odpowiednią prezencję – zapewniają lepszy kontakt z jezdnią, co pozwala na szybszą jazdę. W lepszym trzymaniu się drogi największą rolę odgrywa jednak w pełni regulowane zawieszenie KW.
W kabinie pasażerskiej tuner zmienił tapicerkę foteli na skórę nappa, zamiast seryjnych wstawek na desce rozdzielczej zamontował kompozytowe detale, a także założył koło kierownicy na identyczne jak montowane w Audi R8.
Tak przygotowany samochód jest wystawiony na sprzedaż przez niemiecką firmę tuningową za 69 900 euro.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V6
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2995 cmsup3/sup
- Doładowanie: kompresor
- Moc maksymalna: 435 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 145,24 KM/l (seryjny – 111,19 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 501 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe
- Koła przednie: 20” VS-XX
- Koła tylne: 20” VS-XX
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1750 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,02 kg/KM (seryjny – 5,26 kg/KM)
- Długość: 4640 mm
- Szerokość: 1854 mm
- Rozstaw osi: 2751 mm
Źródło: WCF