Wątpliwy obiekt pożądania – FAB Design SLR McLaren Roadster Desire (2012)
Za pośrednictwem swojego najnowszego przedstawiciela – firmy Office-K – FAB Design zaprezentowało zmodyfikowanego Mercedesa SLR w wersji roadster. Wóz wygląda na mocno spuchnięty.
08.07.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:22
Za pośrednictwem swojego najnowszego przedstawiciela – firmy Office-K – FAB Design zaprezentowało zmodyfikowanego Mercedesa SLR w wersji roadster. Wóz wygląda na mocno spuchnięty.
Widoczne na zdjęciach auto to odmiana roadster wersji Desire zaprezentowanej 3 lata temu. Właściwie nie ma w tym samochodzie ani jednej części nadwozia, która nie byłaby choćby w minimalnym stopniu zmieniona. Do tych najbardziej rzucających się w oczy należy przedni zderzakospojler, nakładki na błotniki i listwy progowe, oraz tylny zderzak z masywnym „dyfuzorem”. Zamiast wielkiego skrzydła na pokrywie bagażnika (takie jest w coupé), w roadsterze jest dyskretna listwa.
Wszystkie części zrobiono z włókna węglowego. Każda z nich wykonana jest i zamontowana z wielką dokładnością, ale jako całość zestaw nie robi dobrego wrażenia. Prezencję ratuje nieco matowy jasnoszary lakier, jednak pomarańczowe wnętrze zupełnie psuje wizerunek tej maszyny.
SLR McLaren Roadster jeździ na kołach z 20-calowymi felgami o szerokości 10,0” z przodu i 12,0” z tyłu. Dobry kontakt z nawierzchnią zapewniają opony 265/30 R 20 (przód) i 325/25 R 20 (tył).
Auto jest szersze aż o 147 mm oraz niższe o 30 mm. Obniżenie udało się uzyskać przy pomocy nowych części zawieszenia.
Do napędu tego limitowanego do 15 egzemplarzy pojazdu Mercedes użył 5,4-litrowego silnika V8, który został zaopatrzony w sprężarkę mechaniczną. Inżynierowie z FAB Design wymienili w jednostce napędowej tłoki, korbowody i zawory na lżejsze i wytrzymalsze oraz zamontowali wydajniejszy kompresor. Dało to wzrost mocy z 636 do 750 KM przy 5500 obr./min, a momentu obrotowego z 780 Nm do aż 1080 Nm przy 2650 obr./min.
Okazało się, że 5-biegowa automatyczna skrzynia oraz seryjne hamulce nie wymagają żadnych przeróbek, bo nawet we wzmocnionym Mercedesie działają wystarczająco dobrze.
FAB Design nie poinformowało o osiągach tego SLR-a, ale na podstawie parametrów wersji coupé można sądzić, że roadster do setki rozpędza się odrobinę wolniej, czyli na przykład w 3,70 s. Ciekawe czy tuner zastosował ogranicznik prędkości, podobnie jak to miało miejsce w wozie z zamkniętą karoserią?
Za SLR-a Desire z otwartym nadwoziem trzeba zapłacić około 700 000 euro.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M155 E 55 ML / 155.980
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5439 cmsup3/sup
- Doładowanie: kompresor
- Moc maksymalna: 750 KM przy 5500 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 137,89 KM/ l (seryjny – 115,10 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 1080 Nm przy 2650 obr./min
- Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
- Koła przednie: 10,0 x 20”
- Koła tylne: 12,0 x 20”
- Opony przednie: 265/30 R 20 Michelin
- Opony tylne: 325/25 R 20 Michelin
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1825 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,43 kg/KM (seryjny – 2,92 kg/KM)
- Długość: 4656 mm
- Szerokość: 2055 mm (+ 147 mm)
- Wysokość: 1251 mm (- 30 mm)
- Rozstaw osi: 2700 mm
Źródło: autokavla