Znamy ceny nowego Forda Focusa. 60 wersji do wyboru

Ford właśnie opublikował oficjalne cenniki nowego Focusa, na które czekaliśmy od kilku tygodni. Choć cenę podstawową podano nieco wcześniej, byliśmy ciekawi pełnej oferty. Marka spod znaku błękitnego owalu nie zawiodła.

Nowy Ford Focus (2018)
Nowy Ford Focus (2018)
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

03.07.2018 | aktual.: 20.10.2022 20:16

Siedem wersji silnikowych z czego aż cztery dostępne z nową automatyczną przekładnią ośmiobiegową, do tego cztery wersje wyposażenia, dwie wersje nadwoziowe, co łącznie daje 60 kombinacji. Nowy Ford Focus z bazowym silnikiem 1.0 EcoBoost oferuje rozsądne w tym segmencie 100 KM mocy i kosztuje 63 900 zł w specyfikacji Trend.

Na liście wyposażenia standardowego znajduje się m.in. system ostrzegający o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, hamulec pokolizyjny, ogranicznik prędkości, system zapobiegający kolizjom, klimatyzacja manualna, radioodtwarzacz z ekranem 4,2 cala, sterowaniem z kierownicy, sześcioma głośnikami oraz systemem Bluetooth, elektrycznie regulowane szyby i lusterka z podgrzewaniem, kierownica i drążek zmiany biegów obszyte skórą czy podłokietnik.

Nowy Ford Focus (2018)
Nowy Ford Focus (2018)© fot. mat. prasowe

Lista opcji wersji Trend nie należy do długich, ale można na niej znaleźć kilka praktycznych i jednocześnie tanich elementów, takich jak tempomat za 300 zł, światła przeciwmgielne za 900 zł, reflektory diodowe za 3550 zł, dwustrefową klimatyzację za 2500 zł czy czujniki parkowania z przodu i z tyłu za 1000 zł.

Ceny lakierów zależą od odcienia. Bezpłatny jest charakterystyczny niebieski Blazer Blue, natomiast biały lub czerwony kosztują 750 zł. Metalizowane to już wydatek 2200-3200 zł. Jest też opcja lakierowanego dachu w czerni, ciemnej szarości lub czerwieni za dodatkowe 1250 zł.

Druga wersja wyposażenia Trend Edition to wydatek minimum 69 400 zł z tym samym silnikiem 100-konnym. Auto ma na pokładzie system SYNC 3 z kolorowym ekranem o przekątnej 6,5 cala, sportowe fotele, elektryczny hamulec postojowy, a z zewnątrz wyróżnia się bardziej elegancką stylizacją i 16-calowymi obręczami kół z lekkich stopów. Największą wartością tej wersji są jednak opcjonalne pakiety.

Nowy Ford Focus (2018)
Nowy Ford Focus (2018)© fot. mat. prasowe

Za 2000 zł można dokupić Pakiet Technologiczny zawierający system rozpoznawania znaków, ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, automatyczne włączanie świateł drogowych, automatyczne wycieraczki, adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go i system utrzymania pasa ruchu. To sporo jak na tę cenę.

Do wyboru jest jeszcze drugi pakiet systemów bardziej przydatnych w mieście, tj. asystent martwego pola lusterek oraz asystent wyjazdu poprzecznego tyłem na drogę. Również kosztuje 2000 zł. Pakiet wspomagający parkowanie to wydatek 1750 zł. Nie brakuje pakietów stylistycznych, multimedialnych oraz poprawiających komfort.

Bogato wyposażona wersja Titanium, dostępna z mocniejszymi silnikami od 120 KM wzwyż, ma w standardzie m.in. tempomat, dwustrefową klimatyzację, system multimedialny SYNC 3 z 8-calowym ekranem, a także bardziej ekskluzywną stylizację z elementami w kolorze satynowego aluminium. Najtańszy Focus Titanium kosztuje 79 000 zł z silnikiem 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM.

Nowy Ford Focus (2018) - pod maską wyłącznie trzycylindrowe silniki benzynowe.
Nowy Ford Focus (2018) - pod maską wyłącznie trzycylindrowe silniki benzynowe.© fot. mat. prasowe

Sportowo stylizowany Ford Focus ST-Line jest oferowany w tej samej cenie, a wyposażenie z zakresu komfortu, inforozrywki i bezpieczeństwa odpowiada temu, które ma na pokładzie Titanium. Różnica polega na akcentach sportowych oraz sztywniejszym zawieszeniu i większych obręczach kół. Obie wersje mają też wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi – standardem jest belka skrętna – oraz w opcji adaptacyjne amortyzatory, kosztujące 4400 zł w Titanium i 3900 zł w ST-Line.

Nowy Ford Focus jest oferowany z silnikami benzynowymi 1.0 EcoBoost o mocy 100 i 125 KM, a także ze znanym tylko z nazwy 1.5 EcoBoost o mocy 150 i 182 KM. Ta większa jednostka ma teraz trzy cylindry zamiast czterech, co daje pojemność pół litra na cylinder, uznaną za optymalną dla jednostek tłokowych wewnętrznego spalania.

Nowy Ford Focus (2018) w wersji kombi ma jeden z największych bagażników w klasie.
Nowy Ford Focus (2018) w wersji kombi ma jeden z największych bagażników w klasie.© fot. mat. prasowe

Do wyboru klienci mają także trzy silniki Diesla, zaczynając od 95-konnego 1.5 EcoBlue, poprzez jego mocniejszą, 120-konną wersję, a na 2-litrowym EcoBlue o mocy 150 KM kończąc. Ceny Focusa z jednostkami zasilanymi olejem napędowym zaczynają się od 73 000 zł.

Dopłata za automatyczną skrzynię biegów we wszystkich wersjach wynosi 9950 zł. Dopłata do kombi to 4000 zł. Warto podkreślić, że nowy Focus w tej wersji nadwoziowej ma jeden z największych bagażników w klasie, o pojemności 608 l.

Źródło artykułu:WP Autokult
FordFord Focussegment c
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (43)