Zmiany w regulaminach i kalendarzu F1 

Dzisiaj odbyło się spotkanie Światowej Rady Sportów Motorowych, po którym FIA poinformowała, że wprowadzone zostaną drobne zmiany do przyszłorocznego kalendarza Formuły 1 oraz do regulaminów królowej sportów motorowych.

(fot. facebook.com/forceindiaf1)(fot. facebook.com/forceindiaf1)
Bartosz Pokrzywiński

Dzisiaj odbyło się spotkanie Światowej Rady Sportów Motorowych, po którym FIA poinformowała, że wprowadzone zostaną drobne zmiany do przyszłorocznego kalendarza Formuły 1 oraz do regulaminów królowej sportów motorowych.

Pierwszą zmianą jest przesunięcie Grand Prix Niemiec, które według wstępnych planów miało się odbyć 14 lipca. Wyścig zostanie przesunięty na 7 lipca, żeby wydłużyć przerwę do wyścigu o GP Węgier na torze Hungaroring, który zaplanowano na 28 lipca. W tym okresie ma się bowiem odbyć dodatkowy wyścig, nieoficjalnie mówi się o GP Turcji.

Zmieniły się także poszczególne punkty w regulaminach Formuły 1. Zniesiono zasadę, która mówiła o tym, że kierowca może zatrzymać samochód zaraz po sesji kwalifikacyjnej, jeśli jest zmuszony przez szczególne okoliczności.

Do 2017 roku przesunięty został przepis mówiący o tym, że zawodnicy będą musieli przejeżdżać przez pit lane, korzystając wyłącznie z napędu silnika elektrycznego - bolidy będą więc hybrydami. Potwierdzono także zmianę dotyczącą systemu DRS (wygaszania tylnego skrzydła). Teraz zawodnicy nie będą mogli już korzystać z niego do woli podczas treningów i kwalifikacji.

Wcześniej w kwalifikacjach kierowcy mogli używać go bez ograniczeń. Swoją drogą szkoda, bo czasy w Q3 byłyby bardziej imponujące. Wydłużono także tzw. godziny policyjne w czwartki z sześciu do ośmiu godzin. Ostatnią nowością będzie zwiększenie minimalnej wagi bolidów, co ma być związane ze wzrostem wagi ogumienia oraz bardziej skrupulatnymi testami dotyczącymi przedniego skrzydła.

Źródło: Formula1.pl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik