Zmiany w Astonie Martinie AMR-One [technika wyścigowa odc. 40]

Tak samo jak Audi i Peugeot, Aston Martin wciąż ulepsza swój bolid, który w tej chwili nie należy do najszybszych aut napędzanych silnikiem benzynowym. Oto jedna z modyfikacji.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Olgierd Lachowski

Podczas testów Astony Martiny dopadła plaga awarii silnika. Najprawdopodobniej chodzi o przegrzewanie się jednostki napędowej wynikające z jej rzędowej konstrukcji. Niektórzy sugerują, że silnik Astona potrzebuje po prostu wydajniejszego chłodzenia.

Na zdjęciu widać fragment silnika - najbardziej awaryjnego elemetu w AMR-One
Na zdjęciu widać fragment silnika - najbardziej awaryjnego elemetu w AMR-One

Być może właśnie z przegrzewaniem się motoru związane jest przeniesienie wylotu rury wydechowej z górnej części pokrywy silnika. Teraz dwie rury wylotowe kończą się za bocznymi żaluzjami. Widoczne na zdjęciach rozwiązanie wygląda raczej na prowizorycznie wykonane w celu sprawdzenia skuteczności.


Rozwiązanie ze zdjęcia wygląda raczej jak prowizorka.
Rozwiązanie ze zdjęcia wygląda raczej jak prowizorka.



Rury wylotowe ukryto obecnie z boku,...
Rury wylotowe ukryto obecnie z boku,...


Nie można też wykluczyć, że ma to jakiś związek z aerodynamiką pojazdu (zakłócanie strugi powietrza przez spaliny padającej na tylne skrzydło), ale jest to dość mało prawdopodobne.

Aston Martin AMR-One fot.5
Aston Martin AMR-One fot.5

Na razie Aston Martin ma znacznie więcej problemów niż Peugeot i Audi, które pracują nad przyspieszeniem swoich aut. Brytyjskie wozy nie dość, że są sporo wolniejsze od francuskich i niemieckich konkurentów, to jeszcze są awaryjne, a podczas 24H Le Mans nic się tak nie liczy jak trwałość wozu, o czym przekonaliśmy się wielokrotnie – choćby w zeszłym roku.

Zobacz też:

W poprzednim odcinku:

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km