"Zimówki" do kompaktu. Test opon ADAC 2021

Jakie opony zimowe najlepiej kupić do kompaktowego auta? Odpowiedź na to pytanie postanowili uzyskać specjaliści z niemieckiego automobilklubu. W zestawieniu ADAC znalazło się 16 modeli ogumienia w rozmiarze 195/65 R15.

Warto świadomie wybrać zimowe opony. Nawet najsłabsze będą jednak lepsze niż letnie "gumy"Warto świadomie wybrać zimowe opony. Nawet najsłabsze będą jednak lepsze niż letnie "gumy"
Źródło zdjęć: © WP.PL
Tomasz Budzik

Informacja o przyczepności opony na mokrej nawierzchni oraz generowanym przez nią hałasie to najważniejsze dane, jakie możemy odczytać z wymaganych na europejskim rynku etykiet informacyjnych towarzyszących nowym oponom. Do oceny zimowego ogumienia to zdecydowanie za mało. Właśnie dlatego niezależne testy opon wciąż są interesującą lekturą dla zmotoryzowanych. W 2021 r. niemieckie ADAC przeprowadziło test ogumienia zimowego w rozmiarze 225/50 R17 oraz 195/65 R15. Wyniki dotyczące tego pierwszego już publikowaliśmy. Teraz przyjrzymy się rezultatom dla "piętnastek".

Jak zwykle Niemcy przydzielają testowanym oponom ocenę ogólną oraz noty szczegółowe. Jeśli chodzi o te drugie, ADAC za właściwości ogumienia przyznaje noty o wartości liczbowej.  Im jest ona niższa, tym lepiej. Przydzielane są również ogólne noty słowne: "bardzo dobra" (odpowiednik szkolnej piątki), "dobra" (czwórka), "zadowalająca" (trójka), "wystarczająca" (dwójka) oraz "niewystarczająca" (jedynka). Oto wyniki od najlepszej do ocenionej najgorzej.

Dunlop Winter Response 2 - łączna nota: 2,2 (dobra)

Suchy asfalt: 2,0

Mokry asfalt: 2,1

Śnieg: 2,0

Lód: 2,4

Hałas: 3,0

Zużycie paliwa: 1,8

Trwałość: 2,5

Goodyear UltraGrip 9+ - łączna nota: 2,2 (dobra)

Suchy asfalt: 2,3

Mokry asfalt: 1,8

Śnieg: 2,0

Lód: 2,0

Hałas: 2,8

Zużycie paliwa: 2,3

Trwałość: 2,5

Michelin Alpin 6 - łączna nota: 2,3 (dobra)

Suchy asfalt: 1,9

Mokry asfalt: 2,5

Śnieg: 2,2

Lód: 2,0

Hałas: 3,1

Zużycie paliwa: 2,0

Trwałość: 2,0

Vredestein Wintrac - łączna nota: 2,3 (dobra)

Suchy asfalt: 2,5

Mokry asfalt: 2,3

Śnieg: 2,2

Lód: 2,0

Hałas: 2,8

Zużycie paliwa: 1,7

Trwałość: 2,0

Goodrich g-Force Winter 2 - łączna nota: 2,6 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 2,2

Mokry asfalt: 2,6

Śnieg: 1,9

Lód: 2,5

Hałas: 3,3

Zużycie paliwa: 1,7

Trwałość: 2,0

Continental WinterContact TS 860 - łączna nota: 2,7 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 2,7

Mokry asfalt: 1,6

Śnieg: 1,9

Lód: 2,5

Hałas: 2,9

Zużycie paliwa: 2,4

Trwałość: 2,5

Bridgestone Blizzak LM005 - łączna nota: 3,0 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 2,5

Mokry asfalt: 1,7

Śnieg: 2,8

Lód: 2,3

Hałas: 3,3

Zużycie paliwa: 2,0

Trwałość: 3,0

Falken Eurowinter HS01 - łączna nota: 3,0 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 2,3

Mokry asfalt: 2,7

Śnieg: 2,4

Lód: 2,4

Hałas: 2,9

Zużycie paliwa: 2,1

Trwałość: 3,0

Laufenn i FIT+ LW31 + - łączna nota: 3,0 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 2,6

Mokry asfalt: 2,2

Śnieg: 1,9

Lód: 2,0

Hałas: 2,9

Zużycie paliwa: 2,2

Trwałość: 3,0

Maxxis Premitra Snow WP6 - łączna nota: 3,0 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 2,2

Mokry asfalt: 2,3

Śnieg: 2,6

Lód: 2,4

Hałas: 2,6

Zużycie paliwa: 2,3

Trwałość: 3,0

Yokohama BlueEarth *Winter V906 - łączna nota: 3,1 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 2,1

Mokry asfalt: 3,1

Śnieg: 2,2

Lód: 2,4

Hałas: 3,1

Zużycie paliwa: 2,1

Trwałość: 3,0

Barum Polaris 5 - łączna nota: 3,2 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 3,0

Mokry asfalt: 3,2

Śnieg: 2,0

Lód: 2,0

Hałas: 2,8

Zużycie paliwa: 1,9

Trwałość: 2,5

Nokian WR Snowproof - łączna nota: 3,3 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 2,5

Mokry asfalt: 3,3

Śnieg: 2,3

Lód: 2,2

Hałas: 2,9

Zużycie paliwa: 1,8

Trwałość: 2,5

General Tire Altimax Winter 3 - łączna nota: 3,5 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 3,4

Mokry asfalt: 3,5

Śnieg: 1,9

Lód: 2,1

Hałas: 2,7

Zużycie paliwa: 1,7

Trwałość: 2,0

GT Radial Winterpro2 - łączna nota: 3,5 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 3,5

Mokry asfalt: 3,5

Śnieg: 2,4

Lód: 2,4

Hałas: 2,7

Zużycie paliwa: 2,1

Trwałość: 3,0

Kumho Wintercraft WP51 - łączna nota: 3,6 (wystarczająca)

Suchy asfalt: 3,6

Mokry asfalt: 3,0

Śnieg: 2,5

Lód: 2,4

Hałas: 3,2

Zużycie paliwa: 2,5

Trwałość: 2,5

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów