Zielone światło dla ostatniego odcinka A2. Koniec prac w 2024 roku

Dobra informacja dla kierowców. Wojewoda mazowiecki wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) na ok. 13-kilometrowy odcinek autostrady A2 pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów. Dzięki temu możliwe jest uruchomienie procedury odszkodowawczej za przejęte nieruchomości pod budowę drogi. Ostatni brakujący odcinek A2 ma być gotowy w 2024 roku.

Zielone światło dla ostatniego odcinka A2. Koniec prac w 2024 roku
Zielone światło dla ostatniego odcinka A2. Koniec prac w 2024 roku
Źródło zdjęć: © GDDKiA | © Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl
Łukasz Kuczera

12.12.2022 | aktual.: 12.12.2022 12:44

Projekt odcinka autostrady A2 pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów został już wykonany, a teraz nadszedł czas na prace w terenie - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Brakujący fragment trasy liczyć będzie ok. 13 km. Autostrada na tym odcinku składać się będzie z dwóch pasów w każdą stronę, równocześnie przewidziano w tym miejscu rezerwę pod budowę w przyszłości trzeciego pasa.

Zielone światło dla ostatniego odcinka A2. Koniec prac w 2024 roku

Za inwestycję odpowiedzialna jest firma STECOL Corporation. Wartość kontraktu opiewa na kwotę ok. 530 mln zł. GDDKiA przewiduje, że do zakończenia prac dojdzie latem 2024 roku. Wykonawca złożył jednak roszczenia, w których oczekuje wydłużenia czasu na ukończenie budowy lub dodatkowych środków finansowych.

Jak podkreśla GDDKiA, termin oddania A2 może zostać przesunięty w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wydanie decyzji ZRID oznacza, że wykonawca po przekazaniu placu budowy może rozpocząć prace. Dla dotychczasowych właścicieli nieruchomości, którymi poprowadzona zostanie autostrada A2, oznacza to też rozpoczęcie procedur związanych z wypłatą odszkodowań. Odpowiedzialny za nie jest wojewoda mazowiecki.

A2 na wschód od Warszawy

Budowa A2 na na trasie Mińsk Mazowiecki - Siedlce (ok. 37,5 km) została podzielona na trzy odcinki. Dwa z nich, Kałuszyn-Groszki i Gręzów-Siedlce, powstają od grudnia 2021 roku. Obecnie wykonawcy prowadzą tam prace przy trasie głównej oraz obiektach mostowych.

Z kolei w kwietniu 2021 roku GDDKiA podpisała umowę na cztery odcinki A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej (ok. 63,5 km). Dla trzech z nich, pomiędzy węzłem Siedlce Zachód a miejscowością Swory, trwają postępowania administracyjne w Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie. Na początku 2023 roku powinno dojść do wydania decyzji ZRiD, co umożliwi wykonawcom rozpoczęcie prac w terenie.

Stosowną decyzję ZRiD dla czwartego odcinka (Swory - Biała Podlaska) we wrześniu 2022 roku wydał już wojewoda lubelski, dzięki czemu możliwe było wprowadzenie wykonawcy na plac budowy.

Autostradą A2 z Warszawy do węzła Biała Podlaska powinniśmy dojechać, przy sprawnym przebiegu prac budowlanych, pod koniec 2024 roku.

Dodatkowo we wrześniu 2021 roku podpisano umowę na wykonanie projektu budowlanego i uzyskanie niezbędnych decyzji umożliwiających realizację robót w terenie dla przedłużenia A2 od węzła Biała Podlaska do granicy państwa z Białorusią w Kukurykach. W styczniu do wojewody lubelskiego złożono wniosek o decyzję ZRiD dla tej inwestycji.

Źródło artykułu:WP Autokult
autostrada a2warszawabiała podlaska
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)