Ze smakiem - Hofele A8 SR8 (2011)
Hofele Design nie jest tak znaną, ani tak dużą firmą jak ABT, a jednak też tworzy ciekawe kreacje, chociaż pojawiają się one znacznie rzadziej niż ma to miejsce w przypadku ABT-a. Nowy pakiet Hofele jest skierowany do posiadaczy aktualnej generacji Audi A8.
15.10.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:27
Hofele Design nie jest tak znaną, ani tak dużą firmą jak ABT, a jednak też tworzy ciekawe kreacje, chociaż pojawiają się one znacznie rzadziej niż ma to miejsce w przypadku ABT-a. Nowy pakiet Hofele jest skierowany do posiadaczy aktualnej generacji Audi A8.
Ogromna limuzyna z Ingolstadt z zewnątrz zmieniła się w niewielkim stopniu. Największą różnicę stanowi przedni zderzak zaadaptowany z.. Audi RS5. Oprócz niego zamontowano nakładki na progi, imitację tylnego dyfuzora i listwę na klapie bagażnika. Najkrócej rzecz ujmując - auto wygląda elegancko i dynamicznie.
Według mnie obraz samochodu psują trochę felgi w rozmiarach od 20” do 22” (do wyboru) dostępne w dwóch wzorach. Moim zdaniem stylistyka obręczy jest zbyt siermiężna jak na to auto.
W głębi, za kołami, ukryte jest zawieszenie z nowym modułem sterującym jego pracą, który obniża Audi A8, gdy to rozpędzi się powyżej prędkości 70 km/h.
Wnętrze może być odmienione za sprawą skóry w dwóch kolorach oraz Alcantary, która może się znaleźć m.in. na kole kierownicy.
Hofele Design pomyślało też o tuningu silników, ale tylko dwóch. Chodzi o obie jednostki napędowe o objętości skokowej 4,2 l. Obie mają po 8 cylindrów w układzie widlastym, ale jedna z nich to wolnossący motor benzynowy, a druga to silnik o zapłonie samoczynnym z doładowaniem. Obie jednostki napędowe dostały nowe ECU.
W efekcie silnik benzynowy rozwija moc 390 KM zamiast 372 KM. Diesel ma też 390 KM mocy, ale podniesiono ją z 350 KM.
Zarówno osiągi przerobionego samochodu, jak i cena tuningu w obu przypadkach pozostają tajemnicą.[block position="inside"]7124[/block]
Źródło: Hofele