Wyższy podatek na felgi. Czy ceny nowych aut wzrosną?
Unia Europejska podwyższyła podatek nałożony na importerów chińskich obręczy aluminiowych. Według poniedziałkowego zgromadzenia, które miało miejsce w Luxemburgu, zabieg ten pozwoli umocnić rynkową pozycję rodzimych manufaktur.
Unia Europejska podwyższyła podatek nałożony na importerów chińskich obręczy aluminiowych. Według poniedziałkowego zgromadzenia, które miało miejsce w Luxemburgu, zabieg ten pozwoli umocnić rynkową pozycję rodzimych manufaktur.
Według raportów dwóch największych chińskich producentów obręczy YHI Manufacturing Shanghai Company oraz Zhejiang Wanfeng Auto Wheel Company zalewało dwadzieścia siedem państw Europy produktami sprzedawanymi po zaniżonych kwotach. Odbiorcami chińskich felg były między innymi koncerny BMW AG czy PSA. Przez proceder importu tanich podzespołów część obrotów straciły takie firmy, jak Borbet Solingen, Francaise de Roues czy Speedline SRL.
Stawka 20,6% obowiązująca od maja 2010 roku została podniesiona do 22,3%. Według analityków cena kompletu obręczy to maksymalnie 1% kwoty płaconej za nowy samochód. Spodziewany wzrost cen aut może wynieść więc około 0,22 %.
Źródło: 4Wheels