Wypadki Peugeotów 908 [technika wyścigowa odc. 29]
Pod koniec marca FIA poinformowała, że zbada przyczyny wypadku nowego Peugeota 908 z lutego tego roku. To nie pierwszy taki wypadek bolidów francuskiej firmy.
07.04.2011 | aktual.: 30.03.2023 12:23
„W lutym podczas testów nowego Peugeota 908 Nicolas Minassian stracił panowanie nad bolidem, po czym auto uległo poważnemu wypadkowi, odrywając się od jezdni” – mniej więcej tak właśnie brzmi oficjalna informacja podana przez Peugeota. Nieoficjalnie mówi się jednak o innych powodach wypadków wozów z Francji.
Nie jest znana dokładna przyczyna wypadku, ale najmniej prawdopodobne jest, że miałby nią być błąd kierowcy. Eksperci FIA szukają przede wszystkim kłopotów w zawieszeniu i aerodynamice aut.
To nie pierwszy wypadek 908. W 2008 roku Marc Gené skasował swojego 908. Auto oderwało się od toru przy prędkości ok. 309 km/h i rozbiło. Hiszpan przyznał, że to było najpoważniejsze zdarzenie drogowe na torze, jakie miał. Przyczyną było uszkodzenie zawieszenia, jednak bolid nie powinien oderwać się od ziemi w taki sposób.
Większość z Was albo pamięta, albo przynajmniej słyszała o wypadku Mercedesa-Benza CLR podczas 24H Le Mans w 1999. Po tamtym zajściu FIA zmieniła wymogi (chodzi o kształty) dotyczące podłogi bolidów, a ostatnio dodała „rekinią płetwę”, która miała znacznie zmniejszyć ryzyko wypadku. Jak widać, nie do końca się to udaje, przynajmniej jeśli chodzi o Peugeota 908.
Le Mans 99' Mercedes CLR-GT1 Crash Live
Nissan R91CP Rollover
Zobacz też:
W poprzednim odcinku:
Źródło: autosport