Williams Mercedes FW37 - bolid na sezon 2015 oficjalnie przedstawiony

Kolejny sezon Formuły 1 zbliża się wielkimi krokami. Nadchodzi więc czas prezentacji maszyn zespołów biorących udział w tegorocznej rozgrywce o mistrzostwo świata. Pierwszy swój bolid przedstawił zespół Williams.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Williams startujący w 2014 roku w barwach Martini odniósł duży sukces. Zespół zajął trzecie miejsce w klasyfikacji konstruktorów, a jego kierowcy wielokrotnie stawali na podium, ustępując tylko nielicznym maszynom. To duży awans w stosunku do sezonu 2013, więc trudno się dziwić, że Williams ma apetyt na jeszcze lepsze wyniki w tym roku.

Zespół jako pierwszy spośród całej stawki przedstawił swój bolid. Napędzany silnikiem Mercedesa FW37 opracowywany był jeszcze zanim FW36 pierwszy raz wytoczył się na tor. Właściwie jest to ewolucja starszego samochodu - jak przyznał szef Williams Martini Racing Pat Symonds, zespół uważnie przyglądał się poprzedniemu bolidowi i analizował, które rozwiązania się sprawdziły, a które wymagały poprawek.

Obraz

Konstrukcja była już w bardzo zaawansowanym stadium w sierpniu ubiegłego roku, ale jak twierdzi Symonds, wciąż poprawek wymagał nos samochodu. Tegoroczne zmiany w przepisach pozwoliły skrócić przerysowane w bolidach na sezon 2014 przednie części. Okazało się, że miały one znacznie większy wpływ na aerodynamikę, niż wcześniej sądził Williams. W FW37 wąska część nosa zachowała się jedynie w szczątkowej formie. Jest teraz znacznie krótsza i znajduje się w mniejszej odległości od asfaltu.

Pierwsze publiczne jazdy FW37 odbędą na przedsezonowych testach w Jerez, w Hiszpanii. Będą one miały miejsce już w dniach 1-4 lutego.

Williams Martini Racing Mercedes FW37 - oficjalna galeria

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/3] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam