Wetterauer Škoda Yeti 1.8 TSI 4x4 WTA 2 (2013)
Po kilku miesiącach ciszy niemiecki Wetterauer w końcu przedstawił jakąś nowość tuningową. Jest nią Škoda Yeti z benzynowym silnikiem, który został podkręcony o ponad 60 KM.
11.10.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:47
Do sprzedaży wchodzi właśnie odświeżony model Yeti. Wprawdzie Škoda nazywa go nowym, ale w rzeczywistości jest to poważny lifting auta, a nie wymiana na kolejną generację. Yeti jest dość często spotykanym samochodem, który nie wyróżnia się zbytnio z tłumu innych pojazdów. Na pewno jednak, gdyby postawić obok siebie 10 egzemplarzy Yeti – w tym Škodę Wetterauera – wóz po tuningu niemieckiej firmy szybko zostałby zauważony.
Do Lindau został sprowadzony egzemplarz Yeti z 1,8-litrowym silnikiem i napędem na wszystkie koła. 4-cylindrowy benzynowy motor jest wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę. 162 KM przy 4500-6200 obr./min i 250 Nm przy 1500-4500 obr./min to wystarczająco dużo, żeby rozpędzić Škodę do setki w 8,40 s. Prędkość maksymalna wynosi 200 km/h.
Jak na pojazd, który ambicji sportowych nie ma, są to osiągi całkiem niezłe. Jednak jeśli dla kogoś 160 KM mocy maksymalnej to za mało, ma możliwość zwiększenia jej u Wetterauera. Tak zrobiono z widocznym na fotografiach wozem.
Tuner zainstalował pakiet WTA 2 – najmocniejszy dostępny dla tego modelu. Ulepszenia obejmują montaż sportowego filtra powietrza BMC, zainstalowanie innego programu w ECU oraz wymianę układu wydechowego na sportowy. „Wydech” ma 200-celowy konwerter katalityczny i tłumiki o zmniejszonych oporach wewnętrznych.
Te trzy zmiany składają się na wzrost mocy do 225 KM, co z kolei ma swoje przełożenie na zwiększenie prędkości maksymalnej do 220 km/h. Warto też wspomnieć o dużym momencie obrotowym o wartości 380 Nm, który jest dostępny w nieco węższym zakresie obrotów niż w odmianie seryjnej – od 1600 do 2500 obr./min.
Wśród przeróbek dostępne są sportowe sprężyny H&R, które obniżają Yeti o 35 mm z przodu i 55 mm z tyłu. W prezentowanym pojeździe nie zastosowano ich jednak. Są za to wydajniejsze hamulce z nacinanymi tarczami na każdym kole.
Pracownicy Wetterauera dokonali sporej liczby przeróbek związanych z wyglądem Škody. Choć Yeti samochodem terenowym nie jest, nieźle udaje wóz, który dobrze radzi sobie na bezdrożach. To przede wszystkim zasługa kompletu rur ozdobnych przymocowanych z przodu, z boku oraz z tyłu. Drugim elementem, który ma duży wpływ na prezencję Škody jest zamocowane na dachu koło zapasowe, które jest osłonięte siatką.
Czeskie auto ma też nowe koła z 19-calowymi felgami BBS RX300 w złotym kolorze. Mają one szerokość 8,5” i są obute w opony Yokohama 235/35 R 19.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: R4
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1798 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 225 KM przy 5800 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 125,14 KM/l (seryjny – 90,10 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm przy 1600-2500 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na wszystkie kola
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 8,5 x 19” BBS RX300
- Koła tylne: 8,5 x 19” BBS RX300
- Opony przednie: 235/35 R 19
- Opony tylne: 235/35 R 19
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1520 kg
- Stosunek masy do mocy: 6,76 kg/KM (seryjny – 9,38 kg/KM)
- Długość: 4300 mm
- Szerokość: 1793 mm
- Wysokość: 1691 mm
- Rozstaw osi: 2578 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 220 km/h
Źródło: Wetterauer