Legendarne Porsche 911 - które jest najszybsze?
W przeszłości, kiedy ktoś mówił o Porsche 911, wiadomo było, o jaki samochód, z jakim mniej więcej silnikiem i o jakiej mocy chodzi. Dzisiaj w ofercie Porsche jest kilkanaście odmian tego modelu. Czym tak naprawdę różnią się od siebie najbardziej popularne wersje?
09.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:44
Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS waży tylko 1370 kilogramów i pokonuje północną pętlę toru Nurburgring w czasie 7 minut i 18 sekund. Auto jest najmocniejszą odmianą modelu 911. Serce samochodu to silnik o pojemności 3,6 litra wspomagany dwiema turbosprężarkami. Jednostka ta produkuje 620 KM oraz 700 Nm momentu obrotowego. Tę wersję 911 wyceniono na 290 186 euro.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,5 s
Prędkość maksymalna: 330 km/h
Porsche 911 GT3 RS
Model 911 GT3 RS to bardziej harckorowa wersja 911-tki GT3. Krótsze skoki drążka zmiany biegów, lżejsze elementy nadwozia, wydajniejszy układ hamulcowy, 450 KM oraz 430 Nm momentu obrotowego. Za kilka sekund przewagi na torze, napęd na tylną oś, sportowe emocje i charakterystyczne malowanie trzeba zapłacić równowartość 186 558 euro.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,0 s
Prędkość maksymalna: 310 km/h
Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3 zostało stworzone dla tych kierowców, którzy chcą cieszyć się czymś więcej niż wgniatającym w fotel przeciążeniem podczas ruszania na światłach. Wersja GT3 jest przeznaczona dla osób, które lubią czasem odwiedzić tor wyścigowy i chcą poznać możliwości swojego auta podczas pokonywania zakrętów.
Pod pokrywą silnika, którą maskuje ogromny spojler z logo GT3, umieszczona jest jednostka o mocy 435 KM i 430 Nm momentu obrotowego napędzająca tylną oś. Ta wersja 911 to wydatek rzędu 151 787 euro. Pojazd dostępny jest tylko z manualną przekładnią.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s
Prędkość maksymalna: 312 km/h
Porsche 911 Turbo S Cabriolet
Porsche 911 Turbo S Cabriolet to jak sama nazwa wskazuje odmiana cabrio, mocniejszej wersji modelu 911 Turbo, 530-konnego Turbo S. Za osiągi godne niejednego superauta i możliwość składania dachu trzeba zapłacić równowartość 227 614 euro.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,4 s z pakietem Sport+
Prędkość maksymalna: 315 km/h
Porsche 911 Turbo S
Podobnie jak w przypadku Carrery i Carrery S, Turbo S jest jeszcze mocniejszą wersją modelu 911 Turbo. Tutaj jednak silnik typu boxer o pojemności 3,8 litra wspomagany turbosprężarką produkuje 530 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Napęd również przekazywany jest na obie osie. Za Porsche 911 Turbo S trzeba zapłacić 213 626 euro.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,3 s z pakietem Sport+
Prędkość maksymalna: 315 km/h
Porsche 911 Turbo Cabriolet
Wersja 911 Turbo Cabriolet została stworzona na potrzeby tych klientów, którzy chcą cieszyć się z przyjemności jazdy z opuszczonym dachem, ale jednocześnie nie rezygnować ze świetnych osiągów. Napęd na cztery koła, 500 KM i 650 Nm momentu obrotowego, identycznie jak w przypadku odmiany coupe. Auto kosztuje 200 745 euro.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,8 s z pakietem Sport+
Prędkość maksymalna: 312 km/h
Porsche 911 Turbo
Porsche 911 Turbo jest przeznaczone dla najbardziej wymagających klientów, którzy nie chcą już tylko rywalizować z Lancerami Evo czy usportowionymi wersjami niemieckich limuzyn, ale chcą zmierzyć się z posiadaczami Ferrari oraz Lamborghini. Od wolniejszych modeli oznaczonych logo Carrera, 911 Turbo odróżnia się spojlerem oraz dodatkowymi wlotami powietrza.
Tutaj również zamontowano jednostkę o pojemności 3,8 litra pochodzącą z Carrery S, jednak jak sama nazwa wskazuje, jest ona wzmocniona turbosprężarką. Dzięki temu kierowca ma do dyspozycji 500 KM oraz 650 Nm momentu obrotowego, w overbooscie nawet 700 Nm. Napęd tylko na cztery koła, a to wszystko za cenę 185 210 euro.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,7/3,6/3,4 s
Prędkość maksymalna: 312/312 km/h
Porsche Targa 4S
Porsche Targa 4S to po prostu szybsza wersja najbardziej "turystycznej" odmiany modelu 911, Targi 4. Tutaj również napędzane są obie osie, jednak o wprawienie kół w ruch dba silnik o mocy 385 KM i 420 Nm momentu obrotowego pochodzący z Carrery S. Za Targę 4S trzeba zapłacić równowartość 140 798 euro.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9/4,7/4,5 s
Prędkość maksymalna: 297/295 km/h
Porsche Targa 4
Porsche Targa 4 jest czymś pomiędzy wersjami coupe a modelami typu cabrio. Targa oferuje możliwość wypięcia elementu przeszklonego dachu nad głowami pasażerów. Model napędzany jest na obie osie, a jego sercem jest jednostka o pojemności 3,6 litra pochodząca z Carrery. 345 KM i 390 Nm momentu obrotowego za 124 982 euro.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,2/5,0/4,8 s
Prędkość maksymalna: 284/282 km/h
Porsche Carrera GTS Cabriolet
Carrera GTS Cabriolet, podobnie zresztą jak odmiana coupe tej wersji, miała być ulepszonym modelem Carrery S. Auto jest napędzane silnikiem o pojemności 3,8 litra produkującym 408 KM i 420 Nm momentu obrotowego. Carrera GTS ze składanym dachem kosztuje 142 340 euro.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,8/4,6/4,4 s
Prędkość maksymalna: 306/304 km/h
Porsche Carrera GTS
Z założenia Porsche Carrera GTS ma być bardziej wydajną wersją modelu Carrera S. Sześciocylindrowy boxer o pojemności 3,8 litra produkuje w tym modelu 408 KM i 420 Nm momentu obrotowego. Dzięki kilku drobnym zabiegom udało się poprawić osiągi, nie zwiększając spalania. Carrera GTS występuje tylko w wersji z napędem na tylną oś. Auto kosztuje 129 951 euro.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,6/4,4/4,2 s
Prędkość maksymalna: 306/304 km/h
Porsche Carrera 4S Cabriolet
Carrera 4S Cabriolet analogicznie jest szybszą wersją modelu Carrera 4 Cabriolet. Napęd na obie osie, jednostka boxer o pojemności 3,8 litra produkująca 385 KM i 420 Nm momentu obrotowego, a to wszystko za równowartość 144 396 euro.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9/4,7/4,5 s
Prędkość maksymalna: 297/295 km/h
Porsche Carrera 4 Cabriolet
Porsche Carrera 4 Cabriolet to najwolniejsza wersja modelu 911. Napęd z Carrery 4, silnik z Carrery, dach z Carrery Cabrio, słowem 345 KM i 390 Nm momentu obrotowego za 128 208 euro.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,2/5,0/4,8 s
Prędkość maksymalna: 284/282 km/h
Porsche Carrera 4S
Carrera 4S jest taką samą pochodną wersji 4, jak Carrera S wersji Carrera. Pod pokrywą umieszczonego z tyłu silnika drzemie 385 KM oraz 420 Nm momentu obrotowego. Jednostka napędza wszystkie cztery koła. W podstawowej wersji auto kosztuje 130 420 euro.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,8/4,5/4,3 s
Prędkość maksymalna: 297/295 km/h
Porsche Carrera 4
Porsche Carrera 4 to dokładnie to samo auto co Carrera, jednak w przeciwieństwie do tego modelu ma napęd na obie osie. Bardziej skomplikowany układ napędowy zwiększa masę auta, przez co Carrera 4 jest wolniejsza od pierwotnego modelu. Z pewnością jednak łatwiej będzie ją opanować początkującym właścicielom Porsche, którzy za 345 KM i 390 Nm momentu obrotowego będą musieli zapłacić 114 405 euro.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,0/4,8/4,6
Prędkość maksymalna: 284/282 km/h
Porsche Carrera S Cabriolet
Porsche Carrera S Cabriolet jest starszym i mocniejszym bratem Carrery Cabriolet, czyli Carrerą S z otwartym dachem. 385 KM oraz 420 Nm momentu obrotowego i składany dach za cenę 136 003 euro.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9/4,7/4,5 s
Prędkość maksymalna: 302/300 km/h
Porsche Carrera Cabriolet
Porsche Carrera Cabriolet to odmiana cabrio podstawowego modelu Porsche Carrera. Auto waży niewiele ponad 1500 kg, więc jest nieco wolniejsze od odmiany coupe, mimo że pod pokrywą silnika pracuje ta sama jednostka 3,6 litra o mocy 345 KM oraz 390 Nm momentu obrotowego. Najtańsza Carrera Cabrio kosztuje 120 017 euro.
Kolejność danych: skrzynia manualna/skrzynia PDK/pakiet Sport+
Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1/4,9/4,7 s
Prędkość maksymalna: 289/287 km/h
Porsche Carrera S
Porsche Carrera S to, jak sama nazwa wskazuje, usportowiona, a więc szybsza wersja modelu Carrera. W tym aucie niemiecki producent zamontował jednostkę o pojemności 3,8 litra, która przenosi na tylną oś 385 KM oraz 420 Nm momentu obrotowego. Za dodatkową moc trzeba oczywiście dodatkowo zapłacić. W wersji podstawowej Carrera S kosztuje 122 215 euro.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,7/4,5 s
Prędkość maksymalna: 302/300 km/h
Porsche Carrera
Cała przygoda z Porsche 911 generacji 997, czyli tej, która obecnie dostępna jest w ofercie producent z Zuffenhausen, rozpoczyna się od podstawowej wersji Carrera Coupe. Za równowartość 106 028 euro, bo tyle kosztuje najtańsza odmiana modelu 911, dostajemy od Porsche model Carrera z podstawowym wyposażeniem. Niestety niemiecki producent nie podaje cen dodatkowego wyposażenia, więc nie da się precyzyjnie skonfigurować wersji na stronie internetowej Porsche Polska.
Auto jest napędzane sześciocylindrowym silnikiem typu boxer o pojemności 3,6 litra. Jednostka ta osiąga moc maksymalną 345 KM i 390 Nm momentu obrotowego. Dane po ukośniku dotyczą wersji ze skrzynią PDK.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9/4,7 s
Prędkość maksymalna: 289/287 km/h
Wszystkie zaprezentowane tu modele Porsche można znaleźć w konfiguratorze Porsche
Źródło: Porsche